Examen i medicin och kirurgi
Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Rome, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
6 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 18 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Uppdraget för den sexåriga examen - encykel - Kursen identifieras med utbildning av en läkare med en internationell professionell profil, kännetecknad av en tvärvetenskaplig och integrerad vision om hälso- och sjukdomsproblem, med en utbildning inriktad på samhället, territoriet, de globala hälsoutmaningarna och i grunden mot sjukdomsprevention och hälsofrämjande och med en humanistisk kultur i dess konsekvenser av medicinskt intresse. Detta specifika uppdrag är inte bara inriktat på sjukdomen, utan framför allt på den sjuka personen, betraktad i hans/hennes globala soma och psyke och inom det sociala sammanhanget.
Galleri
Idealiska studenter
Målen vars uppnående utgör den kvalificerande bakgrunden för den doktor som ska bildas inkluderar:
- God förmåga till mänsklig kontakt (kommunikationsförmåga);
- Självlärande och självutvärderingsförmåga (fortbildning);
- Förmåga att analysera och lösa, i fullständig autonomi, de problem som är kopplade till medicinsk praxis, tillsammans med en god klinisk praxis baserad på vetenskapliga bevis (evidensbaserad medicin);
- Vana att ständigt uppdatera kunskaper och färdigheter, och innehav av metodologiska och kulturella baser för självständigt förvärv och kritisk utvärdering av nya kunskaper och färdigheter (fortsatt professionell utveckling);
- God tvärvetenskaplig och interprofessionell praxis (interprofessionell utbildning);
Fördjupad kunskap om metodiska grunder som är nödvändiga för ett korrekt tillvägagångssätt vid vetenskaplig medicinsk forskning, tillsammans med en autonom användning av datorbaserade teknologier som är oumbärliga i den kliniska praktiken.
Antagningar
Läroplan
Typer av didaktisk och pedagogisk verksamhet
- Formell didaktik
Denna didaktiska form inkluderar: – föreläsningar: behandlar ett specifikt ämne som identifieras med en titel och utförs av en lärare med hjälp av dator- och/eller multimediastöd baserat på en fördefinierad kalender och ges till studenter som är inskrivna till ett specifikt kursår och indelade i små grupper; – seminarier: didaktiska aktiviteter med samma egenskaper som föreläsningar men genomförda av många lärare med olika kompetenser och som sådan noterade i lektionsregistren i var och en av dem.
Under den sista perioden av kursen, när icke-italienska studenter kommer att ha fått tillräckliga kunskaper i språket, kan vissa kurser ges på italienska. Den frontala undervisningsverksamheten tillhandahålls alltid av lärarpersonal (professorer på första och andra nivån, forskare och professorer).
- Icke-formell didaktik
Den behandlar interaktiva didaktiska aktiviteter riktade till små grupper av elever och samordnade av en handledare vars uppgift är att underlätta eleverna i tillägnandet av kunskaper, förmågor och beteendemodeller. Lärande sker främst genom stimuli som härrör från problemlösning och användning av metodiska färdigheter som behövs för att lösa dem och fatta beslut samt genom direkt och personlig användning av handlingar (gester och relationella) i praktiska övningar och/eller besök på kliniska avdelningar, operationer, territoriella anläggningar och forskningslaboratorier. Handledarens funktion kan också anförtros till icke-universitetspersonal med erkänd kvalifikation inom den specifika utbildningssektorn, i enlighet med de rekryteringsmetoder som anges i universitetets bestämmelser.
A) Undervisning i kurser. De integrerade undervisningskurserna hålls av en eller flera lärare i enlighet med de specifika mål som kursen har. De specifika målen för de enskilda kurserna som ingår i tentamensprogrammen och deras programplanering föreslås årligen av kurslärarna inom startdatumet för inskrivningarna för det nya läsåret.
B) Yrkesverksamhet. Under den treåriga examenskursen krävs att studenten skaffar sig de yrkesmässiga specifikationerna inom omvårdnadsområdet genom att genomföra praktik i anläggningar som identifierats av examensrådet (CCL) och under de definierade perioderna. Praktiken kan även göras i utvecklingsländer.
C) Valbara aktiviteter. Kursrådet organiserar utbudet av valbara didaktiska aktiviteter som skapas med föreläsningar, seminarier, interaktiva kurser med mindre grupper där studenten kan utöva sin egen personliga valmöjlighet tills den uppnår ett totalt antal om 6 hp. Varje student väljer självständigt de valbara aktiviteterna bland den tillhandahållna didaktiken.
D) Utbildningsaktiviteter för förberedelse av slutprovet.
För att bli antagen till det avslutande examensprovet måste studenten förbereda en originaluppsats under ledning och ansvar av en professor vid Medicinska fakulteten som handledare. Denna aktivitet definieras som en "examenspraktik". Studenten kan utföra examensarbetet vid valfri fakultetsstruktur eller knuten till fakulteten. Det kan även utföras på anläggningar som inte är anslutna under arbetsledarens ansvar. Avhandlingshandledaren är professorer på första eller andra nivån eller adjungerade forskare eller professorer.
Karriärmöjligheter
Utexaminerade i medicin och kirurgi kommer att utföra verksamheten som MD-kirurg inom olika kliniska, hälso- och biomedicinska roller och områden. De anställningsmöjligheter som normalt erbjuds utexaminerade inom medicin och kirurgi representeras av:
- Specialiseringsskolor.
- Ph. D.
- Offentliga och privata kliniker.
- Sjukhus och specialistcentra.
- Universitet och forskningscentra.
- Territoriell MD
- Nationella och internationella hälso- och humanitära organisationer.