Keystone logo
International University of Monaco

International University of Monaco

International University of Monaco

Introduktion

International University of Monaco är en privat institution för högre utbildning som grundades 1986 i furstendömet MONACO.

Dess programportfölj inkluderar kandidat-, magister-, MBA- och DBA-grader. Den fokuserar huvudsakligen på de expertområden som är nära förknippade med Monaco: förvaltningen av tjänster med högt mervärde, särskilt inom lyx- och finanssektorerna. Detta tillvägagångssätt har gjort det möjligt för IUM att differentiera sig och uppnå kontinuerlig tillväxt, med studentregistreringssiffror som ökade från 300 studenter 2010 till 650 2021. Integration inom INSEEC Group, den franska ledaren inom privat högre utbildning, har utan tvekan bidragit till denna utveckling.

Trots denna tillväxt förblir IUM en intim handelsskola i mänsklig skala med ett djupt mångkulturellt synsätt. Med mer än 70 olika nationaliteter i sin studentkår uppmuntrar IUM interaktioner och utbyten mellan studenter från hela världen.

Inspirerad och vägledd av sitt uppdrag har IUM satt upp specifika mål som kännetecknar dess vision om dess framtid och den roll det avser att spela inom sin miljö:

  1. Att bli erkänd lokalt och internationellt som en referenspunkt i affärs- och akademiska samhällen i högvärdiga serviceaktiviteter, särskilt inom Luxury Management, Hospitality & Event Management och Financial Services.
  2. Att vara en betydande aktör i främjandet av företagens sociala ansvar och hållbar utveckling inom sektorerna lyx, gästfrihet och finansiella tjänster.
  3. Att avsevärt bidra till Monacos attraktionskraft och att vara en flaggskeppsinstitution inom Furstendömet.
  4. Att främja ett innovativt pedagogiskt förhållningssätt som vidgar klassrummets gränser genom att mobilisera projektbaserat och erfarenhetsbaserat lärande direkt med en mängd organisationer.
  5. Att förbereda och utbilda mycket eftertraktade utövare inom lyx, gästfrihet och finansiella tjänster, anställd vid examen, och att etablera ett inflytelserik och aktivt alumninätverk som är en källa till mervärde för företag inom dessa områden.

Uppdragsbeskrivning

  • IUM utbildar högutbildade och ansvarsfulla företagsledare från hela världen inom områdena högvärdiga aktiviteter, särskilt inom lyx, gästfrihet och finansiella tjänster.
  • IUM erbjuder enastående undervisning i sin lilla, uppkopplade, stimulerande, tvärkulturella miljö som främjar en entreprenörsanda, samarbete, erfarenhetsbaserat lärande och ömsesidig förståelse mellan studenter, lärare och personal.
  • IUM står för utbildningskvalitet genom forskning som ägnas åt att främja och sprida ledningskunskap i högvärdiga aktiviteter för att förbättra ledningens praxis. Den bedriver sin forskningsverksamhet i nära anslutning till det lokala och internationella näringslivet och uppmuntrar innovation, företagens sociala ansvar och hållbar utveckling.
  • IUM bidrar till internationaliseringen av den akademiska institution som den tillhör, OMNES Education, och till Monacos attraktionskraft och dynamik.

Syn

  • Att bli erkänd lokalt och internationellt som ett riktmärke i affärs- och akademiska samhällen för tjänster med högt värde, särskilt inom Luxury Management; Hospitality and Event Management; och finansiella tjänster; för utbildning på forskarnivå och forskarnivå; och för forskning inom dessa områden.
  • Att vara en betydande aktör i främjandet av företagens sociala ansvar och hållbar utveckling inom lyx, gästfrihet och finansiella tjänster.
  • Att bidra väsentligt till attraktionskraften i Monaco.

Nyckelfigurer

  • +680 Studenter
  • +70 nationaliteter
  • 30 elever per klass
  • 600 evenemang i Monaco per år

En stark tonvikt på erfarenhetsbaserat lärande

På IUM kan studenter tillämpa sitt akademiska lärande utanför sin dagliga lärmiljö i ett verkligt affärssammanhang.

Den erfarenhetsbaserade inlärningsmetoden kännetecknar hela läroplanen, med tonvikt på tillämpningar, verkliga exempel och fallstudier.

Detta tillvägagångssätt ger studenterna möjlighet att arbeta med konkreta, aktuella utmaningar som företag ges till dem och vara aktivt involverade med relevanta företagsledare i strategiskt beslutsfattande och rekommendationer, vanligtvis under företagstävlingar, praktikplatser och teambaserade projektstudieresor som organiseras inom programmet.

Ackrediteringar

AMBA-ackrediteradAACSB-ackrediterad

Platser

  • Monaco-Ville

    14 Rue Hubert Clerissi, 98000, Monaco-Ville

    Program

      Institutionen erbjuder även:

      Frågor