
Master in
Master i Advanced Health Care Practice - Interprofessionell smärtbehandling
Western University Faculty of Health Sciences

Nyckelinformation
Campus läge
London, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CAD 37 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* internationellt | för inrikes: $14 000 CAD
Introduktion
Interprofessional Pain Management Program (IPM) låter läkare som söker nya färdigheter och expertis förbättra sin kliniska inställning till smärtbehandling. Vårdpersonal från en mängd olika discipliner, inklusive medicin, sjukgymnastik, apotek, omvårdnad, arbetsterapi, socialt arbete, psykologi och tandvård kommer att dra nytta av programmet.
Programmets kompetensbaserade utbildningsmetod innebär att du utvärderas på hur du tillämpar den kunskap du lär dig och hur du integrerar denna i patientvården.
IPM-programmet lär dig att utmana traditionella sätt att tänka och vara i praktiken. Du kommer att uppmuntras att söka kreativa lösningar och stöd för att utveckla avancerade kliniska resonemang och kritiskt tänkande. Dessa färdigheter är väsentliga för att förstå och behandla olika upplevelser av smärta och för att läkare som arbetar med smärtbehandling ska bemästra.
Programfunktioner
- Få personligt stöd och vägledning från en erfaren mentor under ditt kliniska mentorskap
- Bli utvärderad på dina professionella prestationer och genom autentiska lärandeupplevelser
- Lär dig att tillämpa kliniska beslutsfattande färdigheter för att utveckla omfattande och individualiserade läkningsplaner för patienter
- Designa och genomföra ett gruppforskningsprojekt och skriva en publikationsfärdig vetenskaplig artikel
Galleri
Antagningar
Läroplan
Interprofessional Pain Management-programmet bygger på en kompetensbaserad utbildningsram där eleverna fokuserar på utvecklingen av kärnkompetenser tills de har samlat på sig tillräckligt med bevis för att visa behärskning i ögonen på en oberoende granskare.
Med traditionella tillvägagångssätt är tiden fast (vanligtvis en termin eller termin) medan resultatet är varierande (betyget varje student får). I ett CBE-upplägg är tiden variabel (ta så lång tid som behövs för att bemästra kompetensen) men utfallet är fast (alla behärskar kompetensen). I ett rent CBE-program ersätts kurser av lärandeaktiviteter, övning och genomförande av anförtrobara professionella aktiviteter. Bevis på behärskning samlas in genom direkt observation, simuleringar, reflektioner och andra sätt att visa att eleven har bemästrat kompetensen i en verklig miljö.
Genom framgångsrikt slutförande av detta program kommer eleverna att ha visat att de behärskar fem nyckelkompetenser:
- Interprofessionellt samarbete
- Självkännedom och reflexivitet
- Kritiskt resonemang och kreativ problemlösning
- Empatisk praktik och resonemang
- Smärta expertis
Kliniskt mentorskap
En nyckelkomponent i detta program är det akademiska/kliniska mentorskapskravet. Studenterna kommer att tilldelas en egen akademisk mentor med vilken de träffas för stående möten varannan vecka. De förväntas arbeta med den akademiska mentorn och programmet för att identifiera en lämplig klinisk mentor som de skulle vilja lära sig av. Denna kliniska mentor behöver inte nödvändigtvis vara expert på smärtbehandling utan bör ses som en pålitlig och respekterad läkare som eleven kan samarbeta med i minst 15 timmar (fem timmar per termin). Arten av detta engagemang kan se olika ut för olika elever beroende på sammanhang och geografisk tillgänglighet. Exempel skulle vara diskussioner om komplexa patientfall, skuggning, direkt mentorskap på kliniken, diskussioner om ny klinisk kunskap eller inlärning av nya kliniska tekniker. Eleverna kommer att föra en logg över varje mentorskapssession, och de kliniska mentorerna kommer att få ett litet stipendium för deras tillhandahållande av mentorskapstimmar.
Att uppfylla kravet på klinisk mentorskap inkluderar:
- Samarbete med godkända kliniska mentorer
- Inlämning av en engagemangslogg i slutet av varje termin som visar de genomförda timmarna och arten av mentorskapet
- Minst fem timmar per termin (15 timmar totalt) av direkt interaktion mellan student och klinisk mentor
- Dessa kritiska interaktioner bör också fångas genom hela studentens portfölj som bevis på behärskning av en eller flera av de nödvändiga kompetenserna
Studenter ansvarar för att säkra sin egen kliniska mentor(er).