Medicin
Wakayama Medical University
Nyckelinformation
Campus läge
Wakayama, Japan
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Wakayama Medical University School of Medicine har ändrat sin läroplan från den traditionella läroplanen som förlitade sig mycket på kunskap till den som ger möjligheter till ett välbalanserat förvärv av kunskap, färdigheter och attityd (etik). En av de senaste förändringarna i läroplanen ägde rum 2006, där varje fält är mer horisontellt integrerat enligt strukturer, funktioner och typer av organ som är inblandade i motsats till att vertikalt integreras enligt specialområdena, såsom interna medicin och kirurgisk medicin. Denna förändring har gjort det möjligt för universitetet att producera mer kvalificerade läkare inom både kliniska och forskningsområden.
Med tanke på nivåerna av kompetensförvärv i slutet av varje år täcks kritiska material flera gånger för att säkerställa behärskning av materialen steg för steg. I vår läroplan tar studenterna mestadels liberala konster och grundläggande ämnen under sitt nyår; till exempel naturvetenskap, pre-med och etik. Under andra- och yngre åren flyttas tyngdpunkten till grundmedicin, som fungerar som grund för klinisk medicin. Två månaders forskningserfarenhet inom det tilldelade området krävs för att studenterna ska bli bekanta med forskningsmetoder. Studenterna kommer att lära sig grundläggande klinisk medicin och har möjlighet att öva sina färdigheter hos sina äldre genom de sjätte åren i programmet. Under hela läroplanen används konventionella föreläsningar i kombination med mer praktisk problemidentifiering / lösningstypsutbildning.
Under den kliniska utbildningen får studenterna möjlighet att arbeta med simulerade patienter och simulatorer för att öka sina praktiska färdigheter vid Clinical Skills Training Center.
Vi förstår behovet av psykologisk vård av patienter och personer i utsatta situationer. Vi förstår också behovet av sociala stödsystem. För att förbereda våra studenter för att kunna tillgodose dessa behov, försöker vi utsätta våra studenter för en mängd olika upplevelser på plats under hela läroplanen: tidig klinisk erfarenhet och besök på välfärdsanläggningar under första året, besök på daghem och program för fysiskt och / eller mentalt utmanade under andra- och yngre åren, och utbildningsmöjligheter inom palliativ vård under femte och sjätte året är en del av vår läroplan.
Rollspel om medicinska frågor är avsedda att ge våra studenter en chans att lösa verkliga saker som utfärdas för att lösa verkliga problem.
Genom dessa avgörande erfarenheter förväntar vi oss att våra studenter blir medicinska yrkesverksamma med avancerade nivåer av allmänna och specialiserade färdigheter och mycket moralistiska och etiska sinnen, så att de kan gå ut i världen och bli bidragande medlemmar i det globala samhället.