MS i biofarmaceutisk marknadsföring
USC Alfred E. Mann School of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Los Angeles, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 57 699
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Översikt
Master of Science in Biopharmaceutical Marketing (BPMK) är ett 27-enheters tvärvetenskapligt forskarutbildning inom precisionsmarknadsföring som uteslutande syftar till karriärer inom biofarmaceutiska och betalande branscher. BPMK är utformad för att bygga grundläggande kunskaper och strategiska färdigheter inriktade på bioteknik
BPMK representerar ett första i sitt slag program för att hantera införlivandet av det fullständiga ”hälsoekonomiska ekosystemet”, för att förbättra och underlätta praktiska tillämpningar av datadriven marknadsföring, vilket leder till förbättrad tillgång, segmentering och förståelse för kunder och patienter. Resultatet av denna djupare analytiska baserade strategiska process är en betydande minskning av marknadsrisken och förlust av möjligheter, genom förbättrad insikt och planeringseffektivitet.
Kandidater i programmet Biopharmaceutical Marketing är professionellt utbildade i principerna för framgång och ledarskap, allt från den traditionella läkemedelsindustrin till bioteknik, integrerade apparater, 1: a och 2: e generationens diagnostik och avancerad immunterapeutisk, genom ett brett utbud av nyligen framväxande sjukvårdsföretag och karriärkrav Inklusive:
- Business intelligence, prissättning
- Produktutveckling, lansering och marknadsplanering
- Strategier för täckning, återbetalning och produktplacering
- Värde
- Riktad försäljning
- Kommunikation, reklam och prognoser specifikt inriktade på biofarmaceutika
- Kund- och patientsegmentering och direkt till konsumentreklam
Denna nya accelererade examen - riktad till både arbetande vuxna och heltidsstudenter - är konfigurerad för att bli färdig så kort som
3 semestrar
Läroplanen kombinerar professionellt levererade klassrumsföreläsningar med praktiskt distansutbildning och mentorprojekt i verkligheten, med tonvikt på ”verklig värld” problemlösning och scenariebaserat lärande.
Klasser kommer att hållas på utvalda helger på USC, vilket kräver begränsat deltagande på campus per kurs.
Kurser
Läroplanen USC Biopharmaceutical Marketing är utformad för att främja marknadstillträde från vilken punkt som helst i en produkts livscykel för optimal marknadspositionering och produktanvändning.
BPMK 500 biofarmaceutisk marknad: Återbetalningsstrategi
Analysera källan
BPMK 501 sjukvårdspersoner, försäkring
Granska utveckling, design, innovation bland hälso- och sjukvårdsprodukter och täckningspolicyer. Kostnader påverkar och kontrollerar försäkringspremier, formulär taktik
BPMK 502 Biofarmaceutisk produktutveckling och marknadsföring
Introduktion till strategiska roller för kliniska prövningar, myndigheter och myndigheter i produktutveckling. Planera profiler för R
BPMK 503 Biofarmaceutisk reklam och kommunikation
Förstå produktpositionering, timing och marknadsmöjligheter. Nyckelmeddelandeutveckling och kommunikation Pathways , budgetar, kvantitativa tillväxtmått. Integrerad lansering
BPMK 504 Betalningsformulärplacering: Värden
Profilförsäkringskategorier, kontroller och offentliga krav. Justera formulär- och värdemått
BPMK 505 Produkthälsoekonomi
Tillämpade hälso- och sjukvårdssystem, mikroekonomiska verktyg, hälsoteknisk bedömning, kostnadseffektivitet
BPMK 506 Biofarmaceutisk produktprissättning
Utforma utvecklingskartor, metoder
BPMK 510 Capstone 1: Biopharmaceutical Management Project
Programstyrd grundläggande forskning och ämnen för att utveckla studentens kärnfärdigheter kring forskningsdesign, genomförande, planering, presentation och försvar, i överensstämmelse med biofarmaceutiska industristandarder. (3 enheter)
BPMK 511 Capstone 2: Management Project
Studentriktad avancerad forskning och ämnen för att utveckla studentens individuella färdigheter kring forskningsdesign, genomförande, planering, presentation och försvar, i överensstämmelse med biofarmaceutiska industristandarder. (3 enheter)
Krav
Krav på ansökningsberättigande
- Förtjänade kandidatexamen med en total GPA på 3,0 eller högre
- GRE eller GMAT krävs för applikation
- Endast internationella studenter: TOEFL (minst 90 med minst 20 i varje avsnitt) eller IELTS (minst 6,5 med inte mindre än 6 på varje bandpoäng)