MSc omvårdnad (förhandsregistrering - vuxen)
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för internationella studenter | hemstudenter: £9 250
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
Kursen MSc Nursing (Förregistrering - Vuxen) syftar till att förbereda akademiker för det komplexa, krävande och givande området vuxenvård. Kursen ger dem med olika bakgrunder möjlighet att överföra sin kompetens till att bli legitimerade sjuksköterskor (vuxna).
Detta masterprogram är för utexaminerade av en examen som strävar efter att kvalificera sig för behörighet att ansöka till registret för sjuksköterske- och barnmorskeråd.
Kursen stöds av kärnvärdena i Nursing and Barnwifery Council (NMC) och syftar till att främja kritiskt tänkande och undersökningsandan.
Under de senaste decennierna har sjuksköterskans roll utvecklats på grund av hälso- och socialvårdens förändrade kontext, vilket resulterat i ett brett utbud av nya roller och tjänster. Registrerade sjuksköterskor (vuxna) har en betydande roll när det gäller att leda och samordna vård för människor under hela livet; medvetna om komplexa psykiska, fysiska, kognitiva och beteendemässiga vårdbehov hos dem de tar hand om.
Denna magisterexamen syftar till att utveckla legitimerade sjuksköterskor (vuxna) som prioriterar människor genom att tillhandahålla säker och effektiv vård, utbilda dem i deras vård genom användning av teknik, främja hälsokunskaper för att förebygga ohälsa och stödja hälsosamma val och livsstilar. Kursen har utvecklats för att höja studenters professionella värderingar och sociala samvete för att förbereda dem för framtida vårdroller.
Sjuksköterskor översätter evidensbaserad kunskap för att förbättra vården och samtidigt upprätthålla och betona etiken i personcentrerad vård. Moduler på denna kurs har utformats med tanke på detta och syftar till att stimulera innovation, förbättra kvalitet, hantera risker och identifiera områden för produktiv förändring.
University of Lincoln , tillsammans med våra praktikpartners, delar en vision för att förbereda studenterna för att bli dynamiska sjuksköterskor som är lämpliga för träning i snabbt föränderliga och utmanande vårdmiljöer.
Prioritering av undervisning ansikte mot ansikte
På University of Lincoln strävar vi efter att säkerställa att våra studenters erfarenhet är engagerande, stödjande och akademiskt utmanande. Under hela Corona-pandemin har vi anpassat oss till regeringens riktlinjer för att hålla våra elever, personal och samhället säkra. Alla återstående lagliga restriktioner för Covid-19 i England hävdes i februari 2022 enligt regeringens plan för att leva med Covid-19, och vi har anammat en säker återgång till personlig undervisning på campus. Där så är lämpligt förbättras undervisning ansikte mot ansikte genom användning av digitala verktyg och teknik och kan kompletteras med onlinemöjligheter där dessa stöder läranderesultat.
Vi är fullt beredda att anpassa våra planer om ändringar i regeringens vägledning gör detta nödvändigt, och vi kommer att sträva efter att hålla nuvarande och blivande studenter informerade.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Samarbete är en viktig del av denna magisterexamen och studenter uppmuntras att lära sig med och från annan vårdpersonal. Studenter kommer att kunna tillämpa sina lärande erfarenheter i verkliga miljöer eftersom programmet är strukturerat genom femtio procent teori och femtio procent praktik.
Studenter kan arbeta i samarbete och partnerskap med akademiker, praktiker, tjänsteanvändare och andra studenter. Kursen syftar till att ge studenterna möjlighet att bli sjuksköterskor som är motståndskraftiga, omtänksamma, reflekterande och livslånga elever för att underlätta kunskap om andra roller och tjänster, samarbete mellan myndigheter och självförtroendet att arbeta över professionella gränser.
Student som producent
Forskningsinriktat och evidensbaserat lärande och undervisning är kärnan i studenternas lärandeupplevelse i denna kurs. Student som producent är en modell för undervisning och lärande som uppmuntrar akademiker och studenter på grundutbildningen att samarbeta i forskningsaktiviteter. Det är ett program för att lära genom att göra.
Principerna för Student som producent är upptäckt, samarbete, engagemang och produktion.
Upptäckt
Eleverna kan lära sig genom sin egen forskning. Självständigt lärande främjas i varje modul genom både riktade och självstyrda studier, vilket gör det möjligt för studenter att kontextualisera det undervisade innehållet till sitt praktikområde och främja oberoende studier som en process som studenter kan använda under hela sin yrkeskarriär.
Samarbete
Interprofessionellt arbete är en viktig del av kursen. Studenter kan arbeta tillsammans för att utveckla sina kunskaper och förståelse och eleverna kan samarbeta bland professionella kamratgrupper och personal. Studenter ses som partners i produktion och spridning av kunskap.
Engagemang
Studenter kan utveckla sitt självförtroende och identitet som medlem i en professionell gemenskap. Studenter kan överföra och tillämpa sitt lärande till omvårdnadspraxis, helt engagera sig i reflektion och proaktiv identifiering av sina egna inlärningsbehov.
Produktion
Kursen fokuserar på produktion av professionellt relevanta och innovativa läranderesultat som kan tillämpas och implementeras inom omvårdnadspraktiken, samt fokusera på uppnåendet av akademiska läranderesultat.
Studenterna genomför en rad moduler på kursen.
Förstaårsmoduler:
- Essential Interprofessional Practice
- Bedöma behov, planera och samordna vården
- Att tillhandahålla och utvärdera vård
- Ledarskap och övervakning inom omvårdnadspraxis
Andraårsmoduler:
- Förbättrad tillämpad hälsa
- Serviceutvärdering för klinisk praxis
- Serviceomvandling
- Att vara en ansvarig yrkesmässig sjuksköterska (vuxen)
- Hantera komplex vård
Vid slutet av programmet måste studenterna kunna visa kompetens mot Future Nurse: Standards of Proficiency for legitimated nurses. Dessa inkluderar att vara en ansvarig yrkesutövare, Främja hälsa och förebygga ohälsa, bedöma behov och planera vård, tillhandahålla och utvärdera vård, leda och leda omvårdnad och arbeta i team, förbättra säkerheten och kvaliteten på vården och, samordna vården.
Arbetsplatser
Arbetsplatser är utformade för att förbereda studenterna för att möta utmaningarna i en snabbt föränderlig klinisk miljö, oavsett om detta är ett sjukhus, läkarmottagning eller miljövård.
Studera utomlands
Under det andra året har studenterna möjlighet att genomföra en valbar placering antingen utomlands eller i Storbritannien. Placeringar kan ge studenterna möjlighet att fokusera på en alternativ vårdkontext och erbjuda möjlighet att få insikt i och erfarenhet av att arbeta tillsammans med kollegor från en rad olika discipliner.
Observera att studenter är ansvariga för sina egna resor, boende och allmänna levnadskostnader när de är på praktik eller studerar utomlands.
moduler
- Applied Health Improvement (Core)
- Bedöma behov, planera och samordna vården (L7) (Kärna)
- Att vara en ansvarsfull professionell registrerad sjuksköterska (vuxen) (L7) (kärna)
- Essential Interprofessional Practice (Core)
- Ledarskap och övervakning inom omvårdnad (Core)
- Hantera komplex vård (L7) (Core)
- Att tillhandahålla och utvärdera vård (L7) (Core)
- Serviceutvärdering för klinisk praxis (Core)
- Service Transformation (Core)
Hur man bedöms
Studenter bedöms både formellt och informellt under hela kursen för att utveckla lärande och autonomi. Bedömningar kan ske både inom universitets- och praktikmiljöer. Praktiskt lärande kommer att bedömas som antingen godkänt eller underkänt. Akademiskt arbete bidrar till deras slutbetyg.
En del av bedömningen på kursen leds av handledare, men studenterna uppmuntras att delta i kamrat- och självbedömning för att utveckla de reflektions- och utvärderingsfärdigheter som är nödvändiga för livslångt lärande och fortsatt yrkesutveckling efter registrering som sjuksköterska .
Några av bedömningarna fokuserar på teoretisk kunskap och tillämpning av teori, och andra på den praktiska utförandet av tekniska färdigheter och patienthantering.
Bedömningar genom hela programmet har utformats för att vara relevanta för professionella arbetsmetoder.