MSc Arbetsterapi (Förregistrering)
Lincoln, Storbritannien
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
* för internationella studenter | hemstudenter: £9 250
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
MSc Occupational Therapy (förhandsregistrering) är ett vetenskapsbaserat program utformat för att förbereda akademiker för arbete i en mängd olika miljöer, inklusive hälsoorganisationer, socialvård, bostäder, utbildning, frivilliga organisationer eller som oberoende utövare.
Detta program är anpassat för dig som vill uppfylla eller arbeta för att uppfylla sin potential som arbetsterapeut, för att främja funktion, livskvalitet och förverkligande av potential hos människor som upplever yrkesberövande, obalans eller alienation. De tror att aktivitet kan vara ett effektivt medium för att åtgärda dysfunktion, underlätta anpassning och återskapa identitet.
Arbetsterapeuter arbetar med vuxna och barn i alla åldrar med ett brett spektrum av tillstånd. oftast de som har svårigheter på grund av en psykisk sjukdom eller fysiska eller inlärningssvårigheter. Kursen syftar till att utveckla de färdigheter, kunskaper och förtroende som behövs för att arbeta i en rad komplexa och dynamiska hälso- och socialvårdsmiljöer.
Studenter i den här kursen uppmuntras att uppskatta och förstå nuvarande arbetsterapipraxis samtidigt som de är kritiska i sin strategi för att utveckla nya, innovativa och evidensbaserade interventioner. Det finns tvärprofessionella komponenter i kursen som är utformade för att utveckla utövare som är professionella, medkännande, säkra, reflekterande och autonoma. Att arbeta med kamrater från andra yrken, inklusive sjukgymnastik, omvårdnad, barnmorska och socialt arbete, hjälper till att främja lagarbete, samarbete och tillämpning av forskningsfärdigheter i omvandlingen av hälso- och sjukvårdstjänster.
Prioritering av undervisning ansikte mot ansikte
På University of Lincoln strävar vi efter att säkerställa att våra studenters erfarenhet är engagerande, stödjande och akademiskt utmanande. Under hela Corona-pandemin har vi anpassat oss till regeringens riktlinjer för att hålla våra elever, personal och samhället säkra. Alla återstående lagliga restriktioner för Covid-19 i England hävdes i februari 2022 under regeringens plan för att leva med Covid-19, och vi har anammat en säker återgång till personlig undervisning på campus. Där så är lämpligt förbättras undervisning ansikte mot ansikte genom användning av digitala verktyg och teknik och kan kompletteras med onlinemöjligheter där dessa stöder läranderesultat.
Vi är fullt beredda att anpassa våra planer om ändringar i regeringens vägledning gör detta nödvändigt, och vi kommer att sträva efter att hålla nuvarande och blivande studenter informerade.
Funktioner
University of Lincoln är hem för Community and Health Research Unit (CaHRU), som är forskningscentret för School of Health and Social Care. CaHRU bedriver världsledande tvärvetenskaplig forskning med tjänsteanvändare, vårdpersonal och organisationer för att öka hälsa och välbefinnande inom hälso-, social- och vårdtjänsterna inom tredje sektorn. CaHRU är allierad med Lincoln Institute for Health. Lincoln Institute for Health (LIH) är ett universitetsövergripande multidisciplinärt forskningssamarbete som genomför internationellt utmärkta studier i världsklass från "cell-till-gemenskap"
Under det andra året kan studenterna ha möjlighet att gå på en "rollframväxande placering" där de kommer att kunna utforska och motivera den möjliga rollen för en arbetsterapeut i en organisation. Alternativen för detta är omfattande och mångsidiga och eleverna kan utveckla möjligheter inom intresseområden med stöd av lärarkåren.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Samarbete är en viktig del av denna magisterexamen och studenter uppmuntras att lära sig med och från annan vårdpersonal. Studenter kommer att kunna tillämpa sina lärande erfarenheter i verkliga miljöer eftersom programmet är strukturerat genom femtio procent teori och femtio procent praktik.
Studenter kan arbeta i samarbete och partnerskap med akademiker, praktiker, tjänsteanvändare och andra studenter. Kursen syftar till att ge studenterna möjlighet att bli sjuksköterskor som är motståndskraftiga, omtänksamma, reflekterande och livslånga elever för att underlätta kunskap om andra roller och tjänster, samarbete mellan myndigheter och självförtroendet att arbeta över professionella gränser.
Student som producent
Forskningsengagerat och evidensbaserat lärande och undervisning är kärnan i studenternas lärande på denna kurs. Student som producent är en modell för undervisning och lärande som uppmuntrar akademiker och studenter att studera forskningsverksamhet. Det är ett program för att lära sig genom att göra.
Principerna för Student som producent är upptäckt, samarbete, engagemang och produktion.
Upptäckt
Eleverna kan lära sig genom sin egen forskning. Självständigt lärande främjas på varje modul genom både riktade och självstyrda studier, vilket gör det möjligt för studenter att kontextualisera det undervisade innehållet till sitt praktikområde och främja oberoende studier som en process som studenter kan använda under hela sin yrkeskarriär.
Samarbete
Interprofessionellt arbete är en viktig del av kursen. Studenter kan arbeta tillsammans för att utveckla sina kunskaper och förståelse och eleverna kan samarbeta bland professionella kamratgrupper och personal. Studenter ses som partners i produktion och spridning av kunskap.
Engagemang
Studenter kan utveckla sitt självförtroende och identitet som medlem i en professionell gemenskap. Studenter kan överföra och tillämpa sitt lärande till omvårdnadspraxis, helt engagera sig i reflektion och proaktiv identifiering av sina egna inlärningsbehov.
Produktion
Kursen fokuserar på produktion av professionellt relevanta och innovativa läranderesultat som kan tillämpas och implementeras inom omvårdnadspraktiken, samt fokusera på uppnåendet av akademiska läranderesultat.
Studenterna genomför en rad moduler på kursen.
Förstaårsmoduler:
- Essential Interprofessional Practice
- Bedöma behov, planera och samordna vård
- Att tillhandahålla och utvärdera vård
- Ledarskap och övervakning inom omvårdnadspraxis
Andraårsmoduler:
- Förbättrad tillämpad hälsa
- Serviceutvärdering för klinisk praxis
- Serviceomvandling
- Att vara en ansvarig yrkesmässig sjuksköterska (vuxen)
- Hantera komplex vård
I slutet av programmet måste studenterna kunna visa kompetens mot den framtida sjuksköterskan: Kunskapsnormer för registrerade sjuksköterskor. Dessa inkluderar att vara en ansvarig professionell, främja hälsa och förebygga ohälsa, bedöma behov och planera vård, tillhandahålla och utvärdera vård, leda och hantera omvårdnad och arbeta i team, förbättra säkerhet och kvalitet på vården och samordna vården.
Arbetsplatser
Arbetsplatser är utformade för att förbereda studenterna för att möta utmaningarna i en snabbt föränderlig klinisk miljö, oavsett om detta är ett sjukhus, läkarmottagning eller miljövård.
Studera utomlands
Under det andra året har studenterna möjlighet att genomföra en valbar placering antingen utomlands eller i Storbritannien. Placeringar kan ge studenterna möjlighet att fokusera på en alternativ vårdkontext och erbjuda möjlighet att få insikt i och erfarenhet av att arbeta tillsammans med kollegor från en rad olika discipliner.
Observera att studenterna är ansvariga för sina egna resor, boende och allmänna levnadskostnader under vistelse eller studier utomlands.
moduler
- Applied Health Improvement (Core)
- Bedöma behov, planera och samordna vården (L7) (Core)
- Att vara en ansvarsfull professionell registrerad sjuksköterska (vuxen) (L7) (kärna)
- Essential Interprofessional Practice (Core)
- Ledarskap och övervakning inom omvårdnad (Core)
- Hantera komplex vård (L7) (Core)
- Att tillhandahålla och utvärdera vård (L7) (Core)
- Serviceutvärdering för klinisk praxis (Core)
- Service Transformation (Core)
Hur man bedöms
Studenterna bedöms både formellt och informellt under hela kursen för att utveckla lärande och autonomi. Bedömningar kan ske både inom universitetet och praktikplatser. Övningsbaserat lärande kommer att bedömas antingen som godkänt eller inte godkänt. Akademiskt arbete bidrar till deras slutbetyg.
En del av bedömningen på kursen leds av handledare, men studenterna uppmuntras att engagera sig i kamrat- och självbedömning för att utveckla de reflektions- och utvärderingsfärdigheter som är nödvändiga för livslångt lärande och fortsatt yrkesutveckling efter registrering som sjuksköterska.
Några av bedömningarna fokuserar på teoretisk kunskap och tillämpning av teori, och andra på den praktiska utförandet av tekniska färdigheter och patienthantering.
Bedömningar genom hela programmet har utformats för att vara relevanta för professionella arbetsmetoder.
ackrediteringar
Denna kurs är ackrediterad av Health and Care Professions Council (HCPC) och Royal College of Occupational Therapists (RCOT). Ett framgångsrikt genomförande av detta program ger akademiker behörighet att ansöka till HCPC-registret som arbetsterapeut och medlemskap i Royal College of Occupational Therapists.
Galleri
Programresultat
How You Study
The foundation of this course is the inter-professional learning approach to develop and promote a culture of wellness in health and social care. Students on this pre-registration MSc Occupational Therapy course can experience collaborative approaches to learning and teaching that will challenge traditional perceptions of healthcare provision.
En mängd olika inlärnings- och undervisningsstrategier kommer att användas för att tillgodose de individuella behoven hos elever på programmet. Dessa strategier kan inkludera föreläsningar, seminarier, workshops, smågruppsaktiviteter, självbedömning, fallstudier, biblioteksbaserade resurser, kliniska färdighetssessioner, virtuellt lärande, simulering och praktikbaserat lärande.
In addition to academic-based learning in a modern university setting students will have the opportunity to experience over 1,000 hours of practice-based learning in a variety of clinical settings.
Under det andra året har eleverna möjlighet att utveckla en "roll emerging placement" för att utforska ett område där arbetsterapeuter traditionellt inte har arbetat tidigare, med förbehåll för att uppnå minimikraven för stödd praktikinlärning.
Stipendier och finansiering
Several scholarship options are available. Please check the university website for more information.