
Fysioterapi (yrkesexamen) Civilingenjör
Limerick, Irland
VARAKTIGHET
2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Institutionen för klinisk terapi erbjuder en tvåårig MSc (Professional Qualification) i sjukgymnastik, nivå 9 (NQAI).
De i det sista året av en nivå 8-examen kan ansöka före examen och kan erbjudas en villkorad plats (beroende på GAMSAT-poäng) under förutsättning att bevis på 2h2 eller högre i sin grundexamen
MSc Physiotherapy-programmet har nominerats till en prestigefylld nationell gradireland Higher Education Awards i kategorin Best New Course 2018.
Förutom akademiska moduler vid UL kommer studenter på MSc Physiotherapy (Prof Qual) att genomföra 1000 timmars klinisk placering. Kliniska placeringsmoduler kommer att äga rum i Limerick, Portlaoise, Kilkenny, Ballinasloe och Co Galway i en rad olika miljöer (tertiära och sekundära sjukhus, rehabiliteringsenheter, primärvård, skolor etc. och med patienter i alla åldrar
Programmet syftar till att utveckla akademiker som kan:
- Syntetisera teoretiska och konceptuella kunskaper om kardiorespiratoriska, neurologiska och muskuloskeletala system till utövandet av sjukgymnastik.
- Vara kompetent i att leverera sjukgymnastikinterventioner för effektiv rehabilitering och hantering av människor med en rad olika tillstånd.
- Kompetent förskriva och övervaka sjukgymnastikinterventioner på ett ansvarsfullt sätt, baserat på ett kliniskt motiverat tillvägagångssätt efter en lämplig bedömning och diagnos.
- Tillämpa specialistkunskaper och förståelse för rörelse- och rörelsedysfunktion i klinisk praktik.
- Använd ett innovativt och kreativt tillvägagångssätt för att möta föränderlig tjänsteutveckling och hälsovårdsbehov.
- Uppträda effektivt och professionellt inom ett vårdteam.
- Anta och underlätta ett kollaborativt, holistiskt, proaktivt och professionellt förhållningssätt till vårdpraxis.
- Artikulera och integrera det avancerade kritiska tänkande och reflekterande färdigheter som krävs för att vara autonoma livslånga elever.
- Använd ett evidensbaserat tillvägagångssätt i praktiken som integrerar forskningsresultat i patientbedömning och hantering.
- Integrera hälso- och sjukvårdens etiska, sociala och kulturella dimensioner inom kliniskt omdöme.
- Artikulera idéer tydligt, effektivt, i samarbete och professionellt till patienter, vårdare, det tvärvetenskapliga teamet och andra relevanta intressenter.