
Forskarutbildning i hälsovetenskap
VARAKTIGHET
3 up to 5 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 390 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* akademiker på heltid | akademisk deltid - 234 €
Introduktion
Behovet av forskarutbildning av utexaminerade i examina relaterade till hälsovetenskap försvaras både inom det akademiska och professionella området, där behovet av att fortsätta forska och avancera i kunskap, tekniker och metoder bekräftas, och denna doktorandutbildning är det främsta sättet att utbilda forskare.
Rey Juan Carlos University föreslår doktorandprogrammet i hälsovetenskaper, för att tillhandahålla och erbjuda forskarutbildning som å ena sidan bidrar till att främja utbildningen av personer med kompetens inom forskning och innovation inom hälsovetenskap, och å andra sidan att avancera , genom forskning, för att svara på samhällets behov inom ramen för ett integrerande program, vars struktur och organisation möjliggör både specialisering, uppdatering och diversifiering av utbildning, forskning och överföring inom hälsovetenskapsområdet.
Inom forskarutbildningen i hälsovetenskap kommer de olika forskningslinjerna att utvecklas, i enlighet med de krav som fastställs i gällande lagstiftning och i URJC:s regelverk, i kontrast mellan erfarenheter och forskningens tillräcklighet, och förekomsten av konkurrenskraftiga projekt... linje som doktoranden kommer att tilldelas avgörs av behörighetskraven och ämnet för examensarbetet. Varje forskningslinje kommer i sin tur att definiera, utan undantag, huvudämnena för utvecklingen av doktorsavhandlingar, baserat på de befintliga grupperna och forskningserfarenheten hos handledare och tilldelade föreståndare.
Rey Juan Carlos University föreslår detta doktorandprogram:
- Utbilda nya forskare och förbereda team som bidrar till sociala, vetenskapliga och ekonomiska framsteg.
- Främja utbildningen av nya lärare i relaterade discipliner.
- Specialisera doktorander som är intresserade av adekvat professionell, vetenskaplig och teknisk utveckling.
- Främja skapandet av forskargrupper och nätverk, nationellt och internationellt, och tvärvetenskap.
mål
De allmänna målen för doktorandprogrammet vid Rey Juan Carlos University kommer åtminstone att vara följande:
- Uppmuntra och fördjupa doktoranders kunskap och professionella, vetenskapliga och tekniska utveckling inom det aktuella området.
- Utbilda nya forskare som kan integreras i forskarlag.
- Främja lärarkarriären, fördjupa forskarutbildningen för framtida lärare.
- Studentens specialisering inom motsvarande område, särskilt i dess forskningsaspekt.
- Tillhandahålla metodologiska instrument för att hantera analys av teori och praktik ur ett tvärvetenskapligt perspektiv, och tillhandahålla grundläggande kriterier för att hantera praktiska frågor, inom de olika områden där de uppstår.
- Att ha en adekvat ram för att uppnå och överföra vetenskapliga framsteg.
- Utbilda doktorander så att de kan spela en viktig roll i offentliga eller privata institutioner som är involverade i innovation och forskning så att de kan leda överföringen från kunskap till samhällets välbefinnande.
Kort sagt, detta doktorandprogram vid Rey Juan Carlos University syftar till att utbilda läkare som är utrustade med en kritisk vetenskaplig anda, forskningskapacitet och lagarbete, genom undervisning organiserad i två områden: ett allmänt (forskningstekniker och metoder, verktyg och resurser för det) ) och en specialisering, typisk för de olika konsoliderade specialiseringslinjerna som utvecklas i den.
Programresultat
Grundläggande färdigheter
- Systematisk förståelse av ett studieområde och behärskning av forskningsfärdigheter och metoder relaterade till det området.
- Förmåga att tänka ut, designa eller skapa, omsätta i praktiken och anta en betydande process av forskning eller skapande.
- Förmåga att bidra till att vidga kunskapens gränser genom original forskning.
- Förmåga att genomföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer.
- Förmåga att kommunicera med det akademiska och vetenskapliga samfundet och med samhället i allmänhet om deras kunskapsområden på de sätt och språk som vanligtvis används i deras internationella forskarsamhälle.
- Förmåga att främja, i akademiska och professionella sammanhang, vetenskapliga, tekniska, sociala, konstnärliga eller kulturella framsteg inom ett kunskapsbaserat samhälle.
Personliga förmågor och färdigheter
- Att fungera i sammanhang där det finns lite specifik information.
- Hitta nyckelfrågorna som måste besvaras för att lösa ett komplext problem.
- Designa, skapa, utveckla och genomföra nya och innovativa projekt inom sitt kunskapsområde.
- Arbeta både i team och självständigt i ett internationellt eller multidisciplinärt sammanhang.
- Integrera kunskap, hantera komplexitet och göra bedömningar med begränsad information.
- Kritiken och det intellektuella försvaret av lösningar.
Andra tävlingar
- Identifiera och analysera specificiteten, unikheten och horisonten för alla utbildningserfarenheter inom forskning, för att tillämpa metoder och forskningsstrategier i specifika utbildningsmiljöer inom hälsovetenskap.
- Känna till och förstå de olika delarna av framställningen av en vetenskaplig artikel.
- Veta och veta hur man hanterar de olika databaserna som används inom hälsovetenskap, utveckla sökstrategier och informationsorganisation
- Känna till och tillämpa lämpliga biostatistiska verktyg (beskrivande och inferentiella) inom hälsovetenskapsområdet, anpassa dem till egenskaperna hos den studie som ska genomföras.