
Expert i muntliga kommunikationstekniker och verktyg för vårdpersonal
VARAKTIGHET
90 Hours
SPRÅK
Spanska, Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 4 000
STUDIEFORMAT
Blandad
Introduktion
Kommunikationsförmåga och förmågor är väsentliga för vårdpersonalens yrkesutövning i deras olika kategorier och funktioner. Av denna anledning försöker experttiteln i muntliga kommunikationstekniker och verktyg för hälsopersonal att träna dem i interpersonell kommunikationsförmåga och att fungera effektivt i media, förutom att utbilda dem i att använda information effektivt. korrekt och aktuell information och neutralisera eller förhindra spridningen av falska nyheter.
Du kommer bland annat att lära dig hur du använder de olika mellanmänskliga kommunikationskanalerna och verktygen, teknikerna och strukturen för effektiva offentliga insatser, hanteringen av offentliga insatser och mediaframträdanden, egenskaperna hos hälsospridning i vetenskapliga och professionella miljöer samt strategier för kommunikation med patienter.
Några av de organisationer som kommer att samarbeta med inbjudna presentationer och praktiska klasser kommer att vara:
- Comunideas kommunikation och strategi
- San Carlos Clinical University Hospital
- Biopress H Institute of Medicine
- Cicero kommunikation
- Universitetssjukhuset i La Princesa
- Kommunikation och punkt
- Väx kommunikation
- MK Media
- VMLY&Rx
- Spanska föreningen mot cancer (AECC)
mål
Det allmänna målet för expertexamen i muntliga kommunikationstekniker och verktyg för hälsopersonal är att utbilda framtida och nuvarande yrkesverksamma inom hälsosektorn, både på den spanska och ibero-amerikanska marknaden, så att de kan förvärva muntliga och interpersonella kommunikationsförmåga och förmågor . nödvändiga för att tillämpa dem effektivt i det dagliga utförandet av sitt yrke. För att uppnå detta är de specifika målen för denna experttitel följande:
- Lär studenten de olika kanalerna som används i interpersonell kommunikation så att de effektivt kan utveckla sin fulla potential, särskilt i offentliga insatser.
- Visa strukturen med vilken en offentlig insats ska byggas och känna till presentationsteknikerna för att välja de lämpligaste alternativen i varje sammanhang.
- Känna till särdragen med spridning av hälsa i vetenskapliga miljöer, såväl som marknadsföring av hälsoprodukter, som utförs direkt med läkaren.
- Öka medvetenheten i kommunikation med patienten och interaktion under den kliniska intervjun, samt humanisering i fall av komplexa sjukdomar och kritiska situationer.
- Utbilda hälsopersonal i deras relation till journalister och ingripanden inför media.
Antagningar
Läroplan
Modalitet: Blandad
Genomförandet av ett klassiskt program innebär vanligtvis att man tjänar 15 hp
Kontakttider: 90
Denna expertexamen, som varar 15 poäng, är uppbyggd i 5 ämnen som kommer att undervisas online eller personligen på Madrid-Vicálvaro campus på fredagar från 17:00 till 22:00 och lördagar från 10:00 till 14:00 pm: 00, enligt följande:
- Effektiv muntlig kommunikation och dess verktyg (personligt).
- Meddelandestruktur och presentationsteknik (Online).
- Spridning av hälsa inom det vetenskapliga området och direkt marknadsföring av läkemedelssektorn (Online).
- Kommunikation med patienten och humanisering (In-person).
- Medieträning och utbildning av talespersoner (In-person).
Programresultat
Det allmänna målet för experttiteln i muntliga kommunikationstekniker och verktyg för sjukvårdspersonal är att utbilda framtida och nuvarande yrkesverksamma inom hälso- och sjukvårdssektorn, både på den spanska och latinamerikanska marknaden, så att de förvärvar kompetensen och färdigheterna för muntlig och interpersonell kommunikation . nödvändiga för att tillämpa dem effektivt i det dagliga utförandet av sitt yrke. För att uppnå detta är de specifika målen för denna experttitel följande:
- Lär studenten de olika kanalerna som används i interpersonell kommunikation så att de effektivt kan utveckla sin fulla potential, särskilt i offentliga insatser.
- Visa strukturen med vilken en offentlig insats ska byggas och känna till presentationsteknikerna för att välja de lämpligaste alternativen i varje sammanhang.
- Känna till särdragen med hälsospridning i vetenskapliga miljöer, såväl som marknadsföring av hälsoprodukter som utförs direkt med läkaren.
- Öka medvetenheten i kommunikation med patienten och interaktion under den kliniska intervjun, samt humanisering i fall av komplexa sjukdomar och kritiska situationer.
- Utbilda hälsopersonal i deras relation till journalister och ingripanden med media.