
Master in
Magisterexamen i psykologisk intervention hos barn och ungdomar UNIPRO - Universidad InterNaciones

Introduktion
Med Master's Degree in Psychological Intervention in Children and Adolescents från UNIPRO - Universidad InterNaciones kommer du att kunna förvärva nödvändiga teoretiska kunskaper och färdigheter som gör att du kan utveckla ditt professionella arbete inom området psykologisk intervention hos barn och ungdomar.
Denna magisterexamen kommer att utbilda dig i att beskriva och tillämpa psykologiska interventionsplaner och förbereda rapporter anpassade till ramen för denna disciplin, med hänsyn till minderårigas sociala och familjära sammanhang. På samma sätt kommer det att förbereda dig för att analysera den vetenskapliga kunskapen om psykologisk intervention hos barn och ungdomar som kan lägga grunden för innovativa metoder.
För att få tillgång till denna magisterexamen är det nödvändigt att ha en kandidatexamen i psykologi.
- ViP-inlärningsmetodik
- personlig spårning
- Internationell kvalitet
Varför studera magisterexamen i psykologisk intervention hos barn och ungdomar vid UNIPRO - Universidad InterNacionas?
I slutet av magisterexamen har du förmågor som:
- Upptäck och analysera faktorer som är beroende av både terapeuten (etiska, juridiska, metodologiska) och barnet eller tonåringen.
- Utforma och tillämpa psykologiska interventionsplaner hos barn och ungdomar som drar fördel av informations- och kommunikationsteknikens resurser.
- Förstå de psykologiska egenskaperna hos varje stadie av barns utveckling och veta hur man analyserar de skillnader som en terapeutisk process innebär inom området psykologisk intervention hos patienter som befinner sig i något av dessa stadier.
- Anpassa och integrera psykologiska interventionsprogram hos barn och ungdomar till de sociala egenskaperna i varje fall, kritiskt tillämpa vetenskapliga bevis i detta avseende.
- Förvärva förmågan att bedöma effekten av en psykologisk intervention hos barn och ungdomar. Samt modifiera målen för detta beroende på möjliga eventualiteter under behandlingen.
- Etablera lämpliga relationer med familjer eller skolor och vet hur man kommunicerar resultaten och slutsatserna av en intervention enligt de inblandade samtalspartnerna.
- Förstå de huvudsakliga patologierna och sambandet mellan de riskfaktorer som kan uppstå i dessa två åldersgrupper för att utforma insatser, vårduppgifter och råd lämpliga för varje specifik situation och sammanhang.