Läkare (MD) (engelska)
Tbilisi Open University (Tbilisi Open Teaching University)
Nyckelinformation
Campus läge
Tbilisi, Georgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmet för medicinsk utbildning är primärt att förbereda självsäkra läkare som har kunskap och färdigheter enligt internationella standarder för medicinsk utbildning på grundnivå. Vårt program bygger på de globala standarderna för World Federation of Medical Education (WFME). Enligt beslutets ackrediteringsråd beviljades N05 MD-programmet den 10 januari 2018.
MD-programmet omfattar fyra huvudfaser
Fas I (I-IV termer) - Grundläggande biomedicinsk vetenskap, Systembaserad kroppsstruktur och funktioner systembaserade, Kliniska färdigheter (särskilt kommunikationsförmåga / procedurer, manipulationer), Introduktion till forskningsmetodik, PBL-sessioner (tillsammans med hela kursen) .
Fas II (V_VI-termer) - huvudvikt läggs på patogenes och morfologisk bas av sjukdomar (systembaserad), introduktion till fysisk diagnos och integrerad fallstudie (tillsammans med hela kursen).
Fas III (VII-VIII term) - kliniska ämnen integrerade med kliniska färdigheter - Internmedicin, kirurgi, barnläkare, obstetrik / gynekologi, otorinolaryngology och etc.
Fas IV (IX-XIII-term) - Kliniska bilagor / rotationer baserade på sängundervisning och behärskning av relevanta kliniska färdigheter - Internmedicin, Kirurgi, Ob / Gyn, Akutmedicin, Geriatrik, Pediatrik, Infektionssjukdomar, Akutmedicin och Medicinsk genetik (vertikal) integration).
Programmål och lärandemål i kurserna uppnås genom föreläsningarna (klassiskt och interaktivt), grupparbete, praktiska sessioner och studentens självständiga arbete.
Föreläsningarna fokuserar på att skissera de nödvändiga bestämmelserna i diskussionsämnena, formulering av underbyggda frågor och kritisk analys. I lärandeprocessen med moderna undervisningsmetoder, såsom PBL (Problem Based Learning), Rollspel, Fallstudie, tutorials, Clinical Based Learning (CBL) och BST-metoder (Bedside Teaching), integrerar studenterna mottagna kunskaper i kliniska färdigheter. .