Doctor of Pharmacy (PharmD) - Accelererat
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Worcester, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
34 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 56 970 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Som farmaceut är du en del av patienternas dagliga liv och centrala vårdmoment.
I det här programmet, ett av endast en handfull i sitt slag i USA, kommer du att bygga vidare på din tidigare kandidatexamen eller tillräckliga poäng för att tjäna din examen på bara 34 månader, så att du kan bli en praktiserande farmaceut och ansvarig vårdpersonal.
I detta heltidsaccelererade Doctor of Pharmacy (PharmD)-program på både Worcester och Manchester campus, kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med professionella experter genom kliniska erfarenheter i våra uppslukande laboratorier och genom kliniska rotationer tillgängliga hos ett stort antal kvalificerade kliniska platser i hela New England.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Detta program erbjuder meritbaserade stipendier upp till maximalt $20 000 per år.
Läroplan
År I-Föst
- US Healthcare and Public Health Systems
- Introduktion till patientvård I
- Farmaceutisk biokemi I
- Läkemedel I
- Service och omsorg i samhället (en godkänd/underkänd kurs)
- Apotekslag
- Student personlig och professionell utveckling I
År I-Vår
- Introduktion till patientvård II
- Läkemedelslitteraturutvärdering och informatik i sjukvården I
- Biokemi II/Näring
- Farmaceutiska beräkningar
- Pharmaceutics II med Lab
- Farmakokinetik/Biofarmaceutik
- Introduktion till fysiologi/patofysiologi
- Apoteksförvaltning/Farmakoekonomi
- Student personlig och professionell utveckling I
År 1-Sommar
- Introduktion till patientvård III (w/lab)
- Egenvårdsterapi/farmakoterapeutika I
- Farmakologi/toxikologi/medicinsk kemi I
- Människans fysiologi/patofysiologi I
- Läkemedelslitteraturutvärdering och informatik inom sjukvården II
- Student personlig och professionell utveckling II
År II-Höst
- Introduktionserfarenheter i farmaci – Community (en godkänd/underkänd kurs)
- Introduktionserfarenheter i farmaci - institutionell (en godkänd/underkänd kurs)
- Etik, professionalism och ledarskap
- Patientvårdsseminarium I
- Farmakoterapeutika II
- Farmakologi/Toxikologi/Medicinell kemi II
- Humanfysiologi/Patofysiologi II
- Student personlig och professionell utveckling II
- Valfri
År II-Vår
- Patientvårdsseminarium II (med labb)
- Farmakoterapeutika III
- Farmakologi/Toxikologi/Medicinell kemi III
- Människans fysiologi och patofysiologi III
- Student personlig och professionell utveckling II
- Valfri 2
År II-Sommar
- Patientvårdsseminarium III (med labb)
- Farmakoterapeutika IV
- Farmakologi/Toxikologi/Medicinell kemi IV
- farmakogenomik
- Tillämpad klinisk farmakokinetik
- Student personlig och professionell utveckling III (fortsätter i år III)
År III
- Avancerad apotekserfarenhet 1
- Avancerad apotekserfarenhet 2
- Avancerad apotekserfarenhet 3
- Avancerad apotekserfarenhet 4
- Avancerad apotekserfarenhet 5
- Avancerad apotekserfarenhet 6
- Graduate Project
- Student personlig och professionell utveckling III
Programresultat
Läroplanen för Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet är studentcentrerad och utformad för att förbereda akademiker för att leda förändring och bidra till att förbättra sjukvården och patienternas välbefinnande. Våra läroplansresultat svarar på frågan: Vad bör en examen från Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet veta, kunna och värdesätta?
1.1 Lärare (lärare) - Utveckla, integrera och tillämpa kunskap från de grundläggande vetenskaperna (dvs. farmaceutiska, sociala/beteende/administrativa och kliniska vetenskaper) för att utvärdera den vetenskapliga litteraturen, förklara läkemedelsverkan, lösa terapeutiska problem och främja befolkningens hälsa och patientcentrerad vård.
2.1. Patientcentrerad vård (Caregiver) - Ge patientcentrerad vård som läkemedelsexpert (samla in och tolka bevis, prioritera, formulera bedömningar och rekommendationer, implementera, övervaka och justera planer och dokumentera aktiviteter).
2.2. Läkemedelsanvändningssystemhantering (Manager) – Hantera patienternas hälsovårdsbehov med hjälp av mänskliga, ekonomiska, tekniska och fysiska resurser för att optimera säkerheten och effektiviteten hos läkemedelsanvändningssystem.
2.3. Hälsa och välbefinnande (Promotor) – Utforma strategier för förebyggande, intervention och utbildning för individer och samhällen för att hantera kroniska sjukdomar och förbättra hälsa och välbefinnande.
2.4. Befolkningsbaserad vård (Provider) – Beskriv hur befolkningsbaserad vård påverkar patientcentrerad vård och påverkar utvecklingen av praktikriktlinjer och evidensbaserade bästa praxis.
3.1. Problemlösning (Problem Solver) – Identifiera problem; utforska och prioritera potentiella strategier; och designa, implementera och utvärdera en hållbar lösning.
3.2. Utbildare (pedagog) – Utbilda alla målgrupper genom att bestämma de mest effektiva och varaktiga sätten att förmedla information och bedöma förståelse.
3.3. Patient Advocacy (Advocate) – Säkerställa att patienternas bästa företräds.
3.4. Interprofessionellt samarbete (Collaborator) – Delta aktivt och engagera dig som en vårdteammedlem genom att visa ömsesidig respekt, förståelse och värderingar för att möta patientvårdsbehov.
3.5. Kulturell känslighet (Inkluderande) - Erkänn sociala bestämningsfaktorer för hälsa för att minska skillnader och ojämlikheter i tillgång till kvalitetsvård.
3.6. Kommunikation (Communicator) – Kommunicera effektivt verbalt och nonverbalt när du interagerar med en individ, grupp eller organisation.
4.1. Självmedvetenhet (Självmedveten) – Undersök och reflektera över personlig kunskap, färdigheter, förmågor, övertygelser, fördomar, motivation och känslor som kan förbättra eller begränsa personlig och professionell tillväxt.
4.2. Ledarskap (Ledare) ‐ Visa ansvar för att skapa och uppnå gemensamma mål, oavsett position.
4.3. Innovation and Entrepreneurship (Innovator) - Engagera sig i innovativa aktiviteter genom att använda kreativt tänkande för att föreställa sig bättre sätt att uppnå professionella mål.
4.4. Professionalism (Professionell) - Uppvisa beteenden och värderingar som är förenliga med det förtroende som patienter, andra vårdgivare och samhället ger yrket.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.