Keystone logo
IPAM

IPAM

IPAM

Introduktion

Om oss

IPAM är en skola som har över 30 års erfarenhet av att undervisa i marknadsföring, och som alltid har erbjudit utbildning i högsta kvalitet i närhet till företag och marknader.

Vår undervisningsmodell kombinerar teori och praktik, undervisad av fakulteten med affärserfarenhet och verkliga utmaningar som ställs för studenter av företag.

Miljön på IPAM Lissabon är en av professionalism, kompetens och beslutsamhet. Studenterna är verkliga marknadschefer när de startar eller utvecklar sin karriär.

Historia

Grundades 1984 och är den äldsta och största skolan för marknadsföring i Portugal och har utbildat över 9 000 studenter under sina 31 års existens.

Det var en av de första portugisiska institutionerna för högre utbildning som utvärderades av European University Association, den viktigaste föreningen inom sektorn.

Under 1990- IPAM ser IPAM anmärkningsvärd tillväxt. Det utvecklar en mycket nära relation med affärsmarknaden, dess kurser får erkännande från den portugisiska regeringen, den håller sin första kongress för marknadsförare och lanserar den enda vetenskapliga tidningen som specialiserat sig på marknadsföring till denna dag.

Efter år 2000 har IPAM den största ledningssimulatorn på nationell nivå, den integrerar fullt ut alla sina akademiska program inom ramen för Bologna-processen och välkomnar de berömda Philip Kotler och Tom Peters i invigningslektioner för läsåret.

Akademisk modell

En studentcentrerad undervisningsmodell, som syftar till att förbereda studenter för en global värld genom förvärv av kunskap och utveckling av färdigheter som kommer att förbättra deras anställbarhet var som helst i världen.

På IPAM har under årens IPAM utvecklats en pedagogisk modell som kombinerar klassrumsaktiviteter, teknik och en koppling till marknaden.

Under dessa klassrumsaktiviteter ges instruktionerna i den mer konventionella modellen men med innovativa pedagogiska metoder (fallstudier, teater, rollspel, grupparbete, handledningssessioner eller simuleringar). Undervisning i en blandad lärande miljö stöds av ny teknik (humör, nätverk, forum, chattar, videokonferenser).

Slutligen genomförs undervisning i en marknadsmiljö utomhus (affärs- och öppettider, klasser i företag, arbetsbesök, praktikplatser, workshops eller konferenser).

IPAM innovativa och differentierande akademiska modell bygger alltså på två viktiga pelare:

  • Länk till företag
  • Internationell erfarenhet

IPAM Lisbon" src="https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/q_auto,f_auto,w_743,c_limit/element/50/50877_rsz_detalhe1.jpg" alt="IPAM Lisbon" />

© Instituto Português de Administração de Marketing ( IPAM )

Campus

IPAM campus i Lissabon och Porto är beredda att erbjuda studenter en unik akademisk upplevelse och att förbättra deras akademiska framgång.

Öppet 24h / dag, 365 dagar om året.

  • Studieområden och gemensamma utrymmen som avser att stimulera lagarbete och främja universitetsintegration: Klassrum | Labs | Auditorium | Bibliotek | Studierum | Uteservering
  • Tjänster som syftar till att underlätta elevernas vardag: Food Court | Copy Center | Studenttjänster | Virtual Campus | Gratis wifi

IPAM" src="https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/q_auto,f_auto,w_743,c_limit/element/50/50878_rsz_ipam.png" alt="IPAM" />

© Instituto Português de Administração de Marketing (alt = "IPAM)

Platser

  • Lisbon

    Quinta do Bom Nome, Estr. da Correia 53 1500-210 Lisboa, , Lisbon

    • Porto

      Rua Manuel Pinto de Azevedo, 748 4100-320 Porto, , Porto

      Frågor