Mästare i biomedicinsk teknik
Georgian Technical University
Nyckelinformation
Campus läge
Tbilisi, Georgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GEL 5 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Årlig undervisning för utländska studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmets pedagogiska mål för biomedicinsk teknik är att integrera konstruktions- och livsvetenskapliga principer i en omfattande läroplan, som förbereder eleverna för inresa i doktorsprogrammet, biomedicinsk industri eller professionell skola. Primär forskningsområden är biomedicinsk bildbehandling, biomedicinska implantat och enheter, hjärt elektrofysiologi, mångfaldigande beräkningsmodellering, vävnadsteknik och regenerativ medicin.
Programmet ger kandidater med en rigorös, bredbaserad avancerad utbildning i teknik kombinerad med tillämpad biologi som kommer att förbereda kandidater för de många olika karriärmöjligheter inom biomedicinsk teknik. Ge en behörig yrkeshögskola för studenter som avser att utbilda ingenjörer.
program Förutsättningar
Sökande är tillåtet i enlighet med Georgiens lagstiftning.
Lärandesultat / kompetenser
Kunskap och förståelse
- Djup kännedom om området för biomedicinsk teknik, kritisk förståelse av teorier och principer, förståelse av fältets komplexa problem;
- Utveckla en grundlig förståelse för avancerade principer inom biomedicinsk teknik. Medvetenhet om aktuella och avancerade ämnen inom biomedicinsk teknik.
- För att förstå de biologiska grunderna för de bedömningar som rutinmässigt utförs av biomedicinska ingenjörer
Använda Kunskap
- Användning av det specifika för området för biomedicinsk problemlösningsmetoder;
- Utveckling av forskning eller praktiska projekt i enlighet
- Utveckla kritiska granskningsförmågor inom området bio-medicinsk teknik.
- Att utveckla förmågan att kritiskt utvärdera aktuella framsteg i frågor och kontroverser inom området biomedicinsk teknik.
- En förmåga att tillämpa kunskaper i matematik, naturvetenskap och teknik för biomedicinska tekniska problem.
- En förmåga att designa och genomföra experiment, samt att analysera och tolka data.
- En förmåga att designa ett system, en komponent eller en process för att möta önskade behov.
- En förmåga att identifiera, formulera och lösa tekniska problem.
- En förmåga att göra mätningar på och tolka data från levande system, ta itu med problemen i samband med interaktionen mellan levande och icke levande material och system.
- Kunskap om biologi och fysiologi.
- Tydlig offentlig presentation av åsikter i enlighet med motsvarande kunskaper och logik för professionell och allmän publik.
- En förmåga att använda de tekniker, färdigheter och moderna tekniska och datorverktyg som behövs för ingenjörsutövning.
- En förmåga att fungera på multidisciplinära grupper.
- Möjligheten att tillämpa avancerad matematik (inklusive differentialekvationer och statistik), vetenskap och teknik för att lösa problemen vid gränssnittet för teknik och biologi.
- Ett erkännande av behovet av och förmåga att engagera sig i livslångt lärande.
- Kunskap om samtida problem
göra bedömningar
Den breda utbildningen är nödvändig för att förstå effekterna av tekniska lösningar i ett globalt och samhälleligt sammanhang, även analys av abstrakt data och / eller situationsanalys med hjälp av medelvärdet av standard och vissa särskiljande metoder och form av de motiverade slutsatserna på deras grundval
Kommunikationsfärdigheter
- Förmågan att kommunicera effektivt i tal och skrift.
- Förberedelser för detaljerad skriftlig rapportering om idéer, befintliga problem och lösningar.
- Information som skickas muntligt till proffs och icke-professionella inom утпдшыр och främmande språk.
- Kreativ användning av modern teknik, informations- och kommunikationsteknik.
- Skicklighet att kommunicera på inhemska och främmande språk.
Lärande färdigheter
- Multilateral och konsekvent bedömning av egen inlärningsprocess;
- Bestämning av nödvändigheten av vidare studier
- Fastställande av riktlinjer för eget lärande, med målen att berika professionell kunskap och erfarenhet.
Värden
- Deltagande i processen med värdeskapande och ambitioner för deras hållbara genomförande;
- Försvar av professionella värderingar (noggrannhet, punktlighet, objektivitet, öppenhet, organisation, etc.);
- En förståelse av professionella och etiska ansvar
Former och metoder för att uppnå lärandemål
Föreläsning
Seminarium (arbetar i gruppen)
Praktiska klasser
Laboratorieklasser
Repetition
Konsultera formulär och metoder för att uppnå lärandesultatet ingår i utbildningsprogrammet och kan hittas via följande länk: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf
Sfärer anställningsvillkoren
Organisationer och företag som utför: förbättra utrustning, såsom hjärtklaffar och artificiella lemmar, samt bidra till att utveckla olika medicinsk utrustning som hjärtpacemakers. De kan undersöka med forskare, kemister och läkare på sjukhus och universitet. De hjälper också att upprätthålla och övervaka komplexa medicinska system samtidigt som de arbetar på sjukhus.
Enastående arbetsmöjligheter inom varierande områden som tillverkning av medicinsk utrustning, ortopedisk och rehabiliteringsteknik, molekylär, cellulär och vävnadsteknik i offentliga och företagssektorer finns tillgängliga för de biomedicinska ingenjörerna. De kan också absorberas på sjukhus för att ge värdefulla råd om status för medicinsk utrustning. Biomedicinska ingenjörer kan också använda sig av forskningsverksamhet genom att arbeta harmoniskt med läkare inom beräkningsmekanik, fysiologi, medicin och uppfinna avancerad teknik.