Keystone logo
Altinbas University

Altinbas University

Altinbas University

Introduktion

Vid Altinbas University ger vi studenter från hela världen kunskap, färdigheter och kompetenser så att de kan blomstra i ett globalt samhälle genom att främja en kultur av excellens. Var du än kommer ifrån, vad du än planerar att studera kan vår globala räckvidd, akademiska spetskompetens och dedikerade support hjälpa dig på vägen mot professionell och personlig framgång. Som Altinbas University är vi ett exempel som ett spetskompetenscentrum genom att göra skillnad i utbildning med vår högsta kvalitet akademisk personal och toppmoderna faciliteter. Läs mer om varför Altinbas är det bästa valet för dig.

Var du än kommer ifrån, vad du än planerar att studera kan vår globala räckvidd, akademiska spetskompetens och dedikerade support hjälpa dig på vägen mot professionell och personlig framgång. Altinbas University har aspekterna nedan för att stödja din utbildning. Du har många anledningar att välja Altinbas som studiemål. Gör din ansökan genom att klicka på ansök-knappen på vår hemsida och gå med oss på Altinbas!

  • 9 grundskolor, 1 Institute of Graduate Studies,
  • 1 Fackskola för hälsovård, 1 Skola för främmande språk
  • Tillhandahåller över 75 akademiska program
  • Det finns 3 campus, 1 tandsjukhus och 1 anslutet sjukhus i hjärtat av Istanbul
  • 9 av 10 studenter försågs med stipendier
  • Turkiets tredje bästa exportör av utbildningstjänster! Det betyder en av institutionerna med det högsta antalet internationella studenter som kvantitet.
  • Den högsta andelen internationella studenter bland turkiska universitet!
  • 5600+ internationella studenter, 12000+ studenter från 96+ länder totalt, (varav 46 % är internationella och 45 % kvinnor)
  • Det finns 80+ aktiva studentklubbar
  • Altınbaş universitetsbibliotek med 56 553 publikationer, över 1 350 000 elektroniska böcker och e-tidskrifter
  • 40 000 m2 största hälsovetenskapliga campus bland de grundläggande universiteten i Turkiet
  • Student/fakultetsmedlemsförhållande 4 till 1
  • 1 fullt utrustat studentpensionat med en total bostadskapacitet på 362 studenter
  • Länkar till mer än 270 universitet i 45+ länder
  • Affärspartnerskap med 100+ företag

Stark akademisk personal

  • Med Ph.D. examina från internationellt kända universitet
  • Med undervisningserfarenhet vid de bästa universiteten och arbetslivserfarenhet vid nationella och internationella institutioner
  • Med nationella och internationella projekt och publikationer

Effektiv utbildning

  • Utbildning i små klassrum
  • Aktivt lärande och praktisk erfarenhet
  • En akademisk handledare för varje student
  • Stark utbildningsinfrastruktur

Stark utbildning i främmande språk

  • Utbildning på engelska
  • Professionella engelskakurser inbäddade i läroplanerna
  • Akademisk personal med erfarenhet av att undervisa i engelska

Stark datorutbildning

  • Obligatoriska datakurser på alla institutioner
  • Möjlighet att följa kurser, läxor och projekt på Internet

Flexibel programstruktur

  • Gemensamma kurser på de flesta institutionerna under första året
  • Flexibilitet att flytta mellan avdelningar
  • Mindre och dubbla durprogram
  • Möjlighet att ta kurser på forskarnivå
  • Individuella program utvecklas efter studentens intresse

Utbildning med nära koppling till världen

  • praktikplatser
  • Samhällsansvarsprojekt
  • Entreprenörskapskurser
  • Sommarskolor och gemensamma program med universitet utomlands

Stöd för att hitta arbete

  • Karriärcenterstöd hjälper studenter att hitta jobb före examen
  • Anställningsmöjligheter på holdingbolagen

Stipendium och finansieringsmöjligheter

  • Ett högt antal stipendier kvot
  • Prestationsbidrag
  • Möjlighet att betala studieavgiften i 2 omgångar
  • Studentsysselsättningsmöjligheter vid universitetet

Fördelar med forskarutbildning

  • Stipendier för dig som ska bedriva en magisterutbildning vid universitetet
  • Möjlighet att granska kurser som gäststudent med reducerat arvode efter examen
  • Möjlighet att delta i certifikatprogram med reducerade avgifter

City University i Istanbul

  • Rik historia, kultur och naturlig skönhet
  • Stad för underhållning, ungdomar och studenter
  • Relativt billiga och livskvalitetsalternativ

Statistik

  • Internationella studenter:

    50%

  • 0
  • Förhållande mellan student och fakultet:

    4 till 1

Campus funktioner

    Visumkrav

    Studentvisum

    Beroende på nationalitet och bilaterala avtal mellan Turkiet och andra länder finns det mer än ett visum eller inresealternativ tillgängligt för internationella studenter. Internationella studenter kan komma in i Turkiet med eller utan visum beroende på nationalitet och binationella avtal. Dessa är vanliga konsulära visum, e-visum, pass, nationellt ID, flygplatsvisum. När du har en uppfattning om hur du kommer in i Turkiet och vad som är mest bekvämt för dig kommer du att kunna ansöka om.

    Kontrollera ditt lands behörighet och/eller ansök genom att klicka på https://www.evisa.gov.tr/en/. Om du är befriad från turistvisum för Turkiet behöver du inte ansöka om studentvisum på det turkiska konsulatet. Du kommer helt enkelt in i landet med ett pass som är giltigt för hela vistelsen plus 60 dagar.

    Ett studentvisum kommer fortfarande att vara giltigt, men måste utfärdas från konsulatet (och turkiska konsulat i vissa länder utfärdar inte längre dessa visum för Turkiet). Studentvisumet är dock ett engångsvisum.

    Vi hänvisar dig till Republiken Turkiets officiella webbsida för utrikesministeriet där du kan scrolla ner till landsspecifik information för ytterligare information: http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en .mfa.

    För mer detaljerad information kan du kontakta oss.

    Uppehållstillstånd

    Internationella studenter måste registrera sig hos de lokala myndigheterna (Göç İdaresi) och få ett uppehållstillstånd (İkamet Belgesi) inom en månad efter ankomsten. För att ansöka bör studenter få ett onlinemöte från Turkiets generaldirektorat för migrationshantering.

    Studenter måste förbereda följande saker före mötesdatumet.

    1. Pass, originalet och kopian (kopia av datasidan, kopia av sidan som har stämpeln på datumet för inresa till Turkiet, och om du hade ett visum, kommer en kopia av sidan som bär visumet för Turkiet att behövas . Om du kom till Turkiet med ett e-visum måste du skicka in en kopia av ditt e-visum tillsammans med din ansökan). Observera att du för att få uppehållstillstånd måste ha ett pass som är giltigt minst de närmaste sex månaderna.
    2. En giltig sjukförsäkring (du kan ansöka om en på det internationella kontoret om du vill få en privat sjukförsäkring)
    3. Studentcertifikat (Öğrenci Belgesi) utfärdat av registratorns kontor (studentcertifikatet bör inte vara äldre än 10 dagar, så du måste skaffa ett aktuellt studentcertifikat innan ditt möte)
    4. Intäktsredovisning (detta är helt enkelt ett meddelande om tillräckliga och hållbara resurser under hela din vistelse. Du kan få anmälningsformuläret från det internationella kontoret. Migration Management kan begära stödjande dokument om de känner behov senare)
    5. Kopia av tidigare uppehållstillstånd (om det finns något)
    6. Om namn, mellannamn och efternamn i studentens pass anges tillsammans i en sektion (ej separerad) krävs att du skaffar ett namnmotsvarighetsintyg från hemlandets konsulat eller ambassad (det är viktigt om ditt efternamn nämns inte särskilt. Om så är fallet, vänligen kontakta ditt hemlands ambassad eller konsulat. Detsamma gäller eleverna med en förkortning i sina namn. De kommer att behöva skaffa ett namnekvivalenscertifikat som anger deras fullständiga namn utan förkortningar).
    7. Om du är under 18, de undertecknade dokumenten från dina föräldrar angående deras tillstånd för dina studier i Turkiet och dess notarius publicus-godkända översättning (du kan få ett prov på ett sådant tillståndsbrev från det internationella kontoret). Tillsammans med tillståndsbrevet måste du skicka in ditt födelsebevis (eller liknande dokumentation) som bevisar att undertecknarna av tillståndsbrevet är dina föräldrar.
    8. Kvitto på 125 TL uppehållstillståndsavgift (avgiften kan betalas till skattekontoren i Fatih eller Eminonu eller i Ziraat Bank Filialer)
    9. Kopia av din onlineregistrering (bokningspapper)

    Antagningar

    Antagningen är öppen, ansök NU! Du hittar guiden att ansöka nedan;

    Här är länken för att ansöka: href="http://international.altinbas.edu.tr/apply

    Ansökningar till Altınbaş University är gratis och görs online från vår webbplats.

    Du kan följa instruktionerna i länken och du kan lyckas med din ansökningsprocess. Istället för en mobil enhet; PC rekommenderas.

    Du kan kontrollera våra program, språk och avgifter från följande länk;

    href="http://international.altinbas.edu.tr/en/programs

    Du kan hitta behörighetskriterierna för vårt universitet på följande länk;

    href="http://international.altinbas.edu.tr/en/page/entry-requirements

    Om du vill byta från ett annat universitet till Altınbaş University, läs följande information; Efter att du har ansökt och fått ditt erbjudandebrev bör du skicka ditt godkända (signerade/stämplade) transkript och kursbeskrivningar till [email protected] för att se vilka av dina kurser som kommer att överföras till dina studier vid Altınbaş University.

    Studentberättelser

    Meddelanden

    Meddelanden

    Platser

    • Istanbul

      Mahmutbey, Dilmenler Cd. No:26, 34217 Bağcılar/İstanbul, Turkey, 34217, Istanbul

    • Istanbul

      Esentepe, Büyükdere Cd. No:147, 34394 Şişli/İstanbul, Turkey, , Istanbul

      • Istanbul

        Zuhuratbaba, İncirli Cd. No:11-A, 34147 Bakırköy/İstanbul, Turkey, , Istanbul

        • Istanbul

          Mahmutbey, 34218 Bağcılar/İstanbul, Turkey, , Istanbul

          Frågor