Keystone logo
Egypt-Japan University of Science and Technology

Egypt-Japan University of Science and Technology

Egypt-Japan University of Science and Technology

Introduktion

FAKULTET INGEN ENGINEERING OCH ANVÄNDADE VETENSKAPER

FAKTA VISION

  • Integrering mellan tekniska discipliner och tillämpad naturvetenskap,
  • Japanska och regionala industrier och organisationer för att utveckla hållbara
  • lösningar på problem som har identifierats och som kräver kunskap och resurser som finns tillgängliga på E-JUST.
  • Ett tillfälle för ingenjörer utexaminerar att använda sin avancerade kunskap och färdigheter i en service miljö där de kan utforska sambandet mellan teknik och samhälle.
  • En inspiration för E-JUST-samhället att tänka sig bortom standardnormerna för vetenskapliga och tekniska projekt och överväga deras användning för det större bra.
  • Att bli ett världsklasscenter för excellens för högre utbildning och forskning inom regional och global räckvidd.
  • För att bli ett internationellt akademiskt internationellt institut som är känt över hela världen för de höga kraven i sitt utbildningssystem, de höga kraven för sina utexaminerade och för resultaten från sina forskningscentra.
  • Att sträva efter regional och global synergi genom att nå ut för studenter, akademisk personal och forskare i regionen och därefter.

115254_110883_pexels-photo-1595391.jpeg

FAKULTIVISSION

  • Upptäckt och sprida ny kunskap genom att fokusera på kvalitetsutbildning och aktivt lärande för att förbättra livskvaliteten.
  • Att bli en förebild för högre utbildning och forskningsinstitutioner i Egypten genom att främja de japanska utbildningsstandarderna.
  • Att genomföra japanska akademiska begrepp grundade på experimentell inlärningsmetodik genom att integrera labbaserat lärande, projektbaserat lärande och problembaserat lärande, med teamwork-anda.
  • Att tillhandahålla en högkvalitativ, effektiv och effektiv inlärningsmiljö för sina studenter baserade på experimentell inlärningsmetod.
  • Att förbereda kreativa ingenjörer som kan designa, tillverka, hantera och driva intelligenta system inom professionella branscher och ekonomi.
  • Att leda institutioner för att förena huvudkurser i specialiserade program, för att uppmuntra internationalisering av högre utbildning inom en snar framtid, och för att möjliggöra överföring av kredit och studenternas rörlighet, utnyttja de mest framgångsrika metoderna för att tilldela gemensamma grader.

FAKULTIMÅL

Utbildningsplanen för teknisk-naturvetenskapliga fakulteten syftar till att studera studenter som har följande egenskaper:

  • Analytiska färdigheter
  • Praktisk uppfinningsrikedom
  • Kreativitet
  • Kommunikation
  • Företag
  • Höga etiska normer
  • Professionalism
  • Ledarskap, inklusive överbryggande offentlig politik och teknik
  • Dynamik / agility / resilience / flexibilitet
  • Livslånga elever

ENGINEERINGSKOLOR OCH GRADUATE DEPARTMENTS

Universitetet i sin första fas består av tre tekniska skolor, som omfattar åtta examensavdelningar inom multidisciplinära ingenjörsvetenskapliga specialiseringar, nämligen:

  1. 1. Skolan för elektronik, kommunikation och datateknik:
    1. Institutionen för elektronik och kommunikationsteknik
    2. Institutionen för datavetenskap och teknik
  2. 2. Skolan för innovativ designteknik:
    1. Institutionen för mekatronik och robotteknik.
    2. Institutionen för industriell teknik och systemhantering.
    3. Institutionen för materialvetenskap och teknik
  3. 3. Skola för energi, miljö och kemikalier och petrokemi
    1. Institutionen för Energi Resurser Engineering.
    2. Institutionen för miljöteknik
    3. Institutionen för kemi och petrokemi

115256_111609_pexels-photo-267885.jpeg

BAS INSTITUTE GRADUATE PROGRAMS

BAS-institutet erbjuder fyra tvärvetenskapliga examensprogram i spår av kemi, biologi, matematik och fysik. Dessa program är nanovetenskap, bioteknik, tillämpad och beräkningsmatematik och energimaterial.

Platser

  • Alexandria

    New Borg El-Arab City, , Alexandria

Program

    Institutionen erbjuder även:

    Frågor