Accelerated Masters in Public Health
Columbia University Mailman School of Public Health
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 71 194 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* förväntad 3% ökning för schablonbelopp och undervisning per poäng för läsåret 2023-2024. Ytterligare avgifter kan tillkomma
Introduktion
Accelerated MPH är ett intensivt, ettårigt program utformat för mycket motiverade yrkesverksamma som vill förbättra sina karriärer med en examen i folkhälsa. Läroplanen liknar den innovativa läroplanen för tvååriga Columbia MPH men genomfördes i en snabbare och mer krävande takt.
Accelerated MPH erbjuds inom följande avdelningar: epidemiologi, hälsopolitik och förvaltning, befolknings- och familjehälsa och sociomedicinska vetenskaper. Det finns också ett allmänt folkhälsoformat tillgängligt.
Strukturen för det ettåriga utbildningsprogrammet innehåller fem noggrant tajmade och integrerade komponenter som säkerställer att lärande i en del av programmet informerar aktiviteter och uppgifter i en annan.
Galleri
Idealiska studenter
De flesta kandidater för Accelerated MPH har en av följande kvalifikationer:
- En doktorsexamen (som en MD, DDS, Ph.D., JD, DNSc, EdD, etc.)
- En nästan avslutad doktorsexamen (inom 24 månader efter avslutad)
- En magisterexamen (såsom en MS, MA, MBA eller MSN) och/eller fem års post-undergraduate-relaterat arbete eller forskningserfarenhet
Antagningar
Läroplan
Kärnläroplan
Den grundläggande läroplanen, som tas av alla inkommande studenter under sin första termin, består av sex breda studieområden som kallas "studios." Dessa studior, som är uppdelade i 16 moduler, bygger på varandra för att ge en bred, sammankopplad grund av kunskap som är nödvändig för en karriär inom folkhälsan.
Din kohort kommer att röra sig tillsammans genom kärnan under din första termin, och fakulteten kommer att hjälpa dig att knyta kontakter över studiorna genom att utforska frågor som Vilka faktorer ligger till grund för mönstren för sjukdom och för tidig död i USA och runt om i världen? Vilken roll spelar miljöfaktorer? Vad är orsaken till hälsoskillnader inom nationer och runt om i världen? Och vilka värderingar spelar in när man utformar insatser för att förebygga sjukdom och system för att främja hälsa?
De sex studiorna som består av kärnan:
- Foundations of Public Health undersöker folkhälsohistoria, etik och hälsa och mänskliga rättigheter och fungerar som en språngbräda för att förstå mönster av hälsoskillnader och inhemsk och internationell politik.
Moduler: Folkhälsans etik, Folkhälsans historia, Mänskliga rättigheter. - Forskningsmetoder och tillämpningar ger en introduktion till vetenskaplig undersökning och bevis, deras relationer till offentlig politik och ett integrerat förhållningssätt till disciplinerna biostatistik och epidemiologi. Eleverna får en introduktion till mätning, slutledning och vetenskapens språk och verktyg, syn på skillnaderna mellan vetenskapliga och andra typer av undersökningar och kunskaper, klassiska modeller för hur vetenskap och evidens kan informera om politik och källor till spänningar inom vetenskapen. policygränssnitt.
Moduler: Kvalitativa grunder, kvantitativa grunder. - Determinants of Health undersöker de grundläggande biologiska begreppen och miljöfaktorer som påverkar hälsotillståndet.
Moduler: Biologisk grund för folkhälsa, miljömässiga bestämningsfaktorer för människors hälsa, sociala bestämningsfaktorer för hälsa. - Public Health Interventions introducerar eleverna till de viktigaste drivkrafterna för befolkningens hälsa som härrör från drag i den sociala miljön. SBSA:s multidisciplinära tillvägagångssätt är beläget i skärningspunkten mellan samhälls- och beteendevetenskaperna och utsätter eleverna för stora teorier om både sjukdomsetiologi och intervention. Studion fokuserar på flera tvärgående teman och introducerar ramar för att ta itu med komplexiteten som är inneboende i komplexa folkhälsoproblem.
Moduler: Tillämpa teori på interventioner, programplanering och utvärdering, systemtänkande. - Globala och utvecklingsperspektiv konsoliderar och utökar elevernas analys av folkhälsoområdet genom att utforska globala och utvecklingsperspektiv på utmaningar och strategier för att ta itu med dem.
Moduler: Globalisering och global hälsa, Livskurs. - Health Systems fördjupar sig i hur det amerikanska sjukvårdssystemet fungerar och jämför och jämför det med andra nationers. Denna studio innehåller moduler om hälsoekonomi och sjukvårdssystem över hela världen.
Moduler: Comparative Healthcare Systems, Health Economics, United States Public Health and Healthcare Systems.
Arbetsåtaganden
Under den första terminen av Accelerated MPH, samtidigt som de engagerar sig i den integrerade kärnan, avråds studenter starkt från arbetsåtaganden utanför läroplanen. I den andra av programmet är scheman mer flexibla, och studenter kan engagera sig i en del deltidsarbete.
Praktik
Praktiken - i huvudsak en praktikplats inom området - är både en obligatorisk komponent och en höjdpunkt i MPH-upplevelsen. Du kommer att arbeta tillsammans med folkhälsopersonal, uppleva den dagliga verkligheten på området och tillämpa det du har lärt dig i klassen för att främja folkhälsan.
Du kommer att få stöd före, under och efter din praktik. Introduktionsworkshopar orienterar dig till fältarbete och förbereder dig för professionell praktik. I samarbete med en fakultetsrådgivare väljer du en plats, ett projekt och en plan för din praktikupplevelse. Fakulteten vid Mailman School har väletablerade relationer med statliga myndigheter och sjukvårdsinstitutioner i New York City och runt om i världen - och erbjuder dig många alternativ för att slutföra din praktik. När du är utplacerad i fält kommer du att få stöd vid behov från din handledare på plats och avdelningsrådgivare. Efter avslutad praktik kommer du formellt att presentera ditt arbete på institutions- eller skolövergripande evenemang. Många studenter använder data från sina praktikerfarenheter som en del av sin masteruppsats eller slutstensuppsats.
Ledarskap
Även om folkhälsa är ett område av samarbete och lagarbete, var inte alltid formella kurser i lagarbete och ledarskapsförmåga en nödvändig del av folkhälsoutbildning. Genom att erkänna dessa som väsentliga kompetenser, införlivar den nya läroplanen ett ledarskaps- och innovationsprogram som är unikt bland folkhälsoskolor under andra terminen av MPH.
Den här kursen syftar till att utveckla och förbättra förmågor inom tre nyckelområden: leda team i en mängd olika miljöer, arbeta effektivt som en gruppmedlem och implementera nya, innovativa idéer inom en organisation eller ett större samhälle.
Ledarskapsutbildning är upplevelsebaserad och deltagande. Genom att arbeta i små team deltar eleverna i rollspel, simuleringar, grupparbeten och fallanalys, ibland med hjälp av video- och onlineverktyg, och får systematisk feedback från lärare och studenter som speglar de 360°-bedömningar som studenterna kommer att möta på arbetsplatsen.
Längs vägen lär sig eleverna teamledning, förhandling, effektiv kommunikation och konfliktlösningsstrategier. Praktiska workshops och föreläsningar av inbjudna folkhälsoledare ger möjligheter att samarbeta med arbetande yrkesverksamma på sjukhus, forskningscentra, folkhälsoorganisationer och icke-statliga organisationer – vart än karriärvägen leder.
Integration av vetenskap och praktik
Integration of Science and Practice (ISP) – små gruppsessioner som är en integrerad del av MPH-läroplanen – överbryggar klyftan mellan traditionell klassrumsutbildning och den verkliga upplevelsen av att arbeta som folkhälsopersonal.
Läroplanen består till stor del av fallstudier hämtade från nyare historia och aktuella händelser, vilket ger eleverna möjligheter att tillämpa fakta och information för att lösa komplexa problem och få viktiga yrkeskunskaper som förhandling, övertalning, teamtänkande, tal inför publik och kritisk bedömning i processen. .
Små tvärvetenskapliga team analyserar fall under ledning av en fakultetsmedlem och lärarassistent. Under loppet av tre terminer bygger studenterna relationer med sin ISP-professor, lärarassistent och andra lagkamrater när de brottas med utmaningar och dilemman som har utmanat praktiserande folkhälsopersonal.
Genom dessa fall konfronterar eleverna de svåra frågorna om folkhälsa: Vad händer när program som syftar till att förbättra hälsan i ett samhälle kommer i konflikt med lokala värderingar och traditioner? Var slutar den statliga kontrollen och den individuella friheten börjar? I en värld av ständigt utvecklande vetenskaplig kunskap, när har vi tillräckliga bevis för att rekommendera policyer som håller människor säkra?
Uppdrag kommer i form av kollaborativa laborationer som finslipar problemlösningsförmåga och förmågan att tillämpa folkhälsoteori i yrkesutövning. Eleverna kan bli ombedda att skriva en policyrapport, identifiera vilka bevis som saknas eller är nödvändiga för att fatta ett beslut, planera en mediabriefing, hitta citat i den vetenskapliga litteraturen som är relevant för en fallstudie eller identifiera nyckelaspekterna av ett effektivt hälsointerventionsprogram .
Programresultat
Mailman-skolans grundläggande läroplan, i kombination med Integration of Science & Practice-kursen, Ledarskapskursen och Interprofessional Practice-möjligheter, uppfyller MPH-grundkompetenserna som fastställts av Council on Education for Public Health (CEPH).
Efter att ha slutfört grundläroplanen för första terminen kan du:
Evidensbaserade synsätt på folkhälsan
- Tillämpa epidemiologiska metoder på bredden av miljöer och situationer inom folkhälsopraktiken
- Välj kvantitativa och kvalitativa datainsamlingsmetoder som är lämpliga för en given folkhälsokontext
- Analysera kvantitativa och kvalitativa data med hjälp av biostatistik, informatik, datorbaserad programmering och programvara som är lämpligt
- Tolka resultat av dataanalys för folkhälsoforskning, policy eller praxis
Folkhälso- och hälsovårdssystem
- Jämför organisationen, strukturen och funktionen för hälso- och sjukvård, folkhälsa och regelsystem över nationella och internationella miljöer
- Diskutera med vilka strukturella fördomar, sociala ojämlikheter och rasism undergräver hälsan och skapar utmaningar för att uppnå jämlikhet i hälsa på organisations-, samhälls- och samhällelig nivå
Planering och ledning för att främja hälsa
- Bedöm befolkningens behov, tillgångar och kapacitet som påverkar samhällens hälsa
- Tillämpa medvetenhet om kulturella värden och praxis vid utformningen eller genomförandet av folkhälsopolitik eller program
- Utforma en befolkningsbaserad policy, program, projekt eller intervention
- Förklara grundläggande principer och verktyg för budget- och resurshantering
- Välj metoder för att utvärdera folkhälsoprogram
Politik inom folkhälsa
- Diskutera flera dimensioner av beslutsprocessen, inklusive etikens och bevisens roll
- Föreslå strategier för att identifiera intressenter och bygga koalitioner och partnerskap för att påverka folkhälsoresultaten
- Förespråka politisk, social eller ekonomisk politik och program som kommer att förbättra hälsan i olika befolkningsgrupper
- Utvärdera policyer för deras inverkan på folkhälsa och jämlikhet i hälsa
Ledarskap
- Tillämpa principer för ledarskap, styrning och ledning, som inkluderar att skapa en vision, stärka andra, främja samarbete och vägleda beslutsfattande
- Tillämpa förhandlings- och medlingsförmåga för att hantera organisatoriska eller samhällsutmaningar
Kommunikation
- Välj kommunikationsstrategier för olika målgrupper och sektorer
- Kommunicera publikanpassat folkhälsoinnehåll, både skriftligt och genom muntlig presentation
- Beskriv betydelsen av kulturell kompetens för att kommunicera folkhälsoinnehåll
Interprofessionell praktik
- Prestera effektivt i interprofessionella team
System Tänkande
- Tillämpa verktyg för systemtänkande på en folkhälsofråga
Stipendier och finansiering
Financial Aid Office är dedikerade till att identifiera de bästa källorna till ekonomiskt stöd för Mailman School-elever. Ekonomiskt stödpaket kan inkludera en kombination av institutionella fonder, lån och anställningsmöjligheter för studenter.
Utmärkelser baseras på det förväntade studentbidraget och standardstudentbudgeten, som skapas varje läsår för att ta hänsyn till rörliga kostnader. Studenter bör utvärdera standardbudgeten när de planerar för det kommande läsåret.
Vid beräkning av studentbudgeten kan särskilda boenden göras för studenter med extra utgifter som barnomsorg eller datorköp. Studenter bör sätta upp ett möte med en finansiell biståndshandläggare för att diskutera. Obs: Det är mycket ovanligt att ekonomiskt stöd gör boende för något annat än hyreskostnader, ett engångsköp av en dator eller barnomsorg.
Utveckla en budget
Det finns fem steg involverade i att utveckla din budget för skolan:
- Identifiera dina ekonomiska mål (dvs vad du behöver kontra vad du vill ha)
- Beräkna dina icke-låne ekonomiska resurser (dvs. bidrag, jobb)
- Uppskatta dina utbildningskostnader (dvs. undervisning/avgifter, böcker, förnödenheter, etc.)
- Beräkna dina levnadskostnader (hyra kontra bostad)
- Gör matten. Ett eventuellt underskott representerar det belopp du kan behöva låna.
För relaterade frågor eller information om att avstå från din sjukförsäkringsavgift, vänligen kontakta Studenthälsovården.
Besparingar
Det är viktigt att du bygger upp någon form av vätskebesparingar som kan användas innan du kommer till campus. Detta hjälper dig att täcka initiala kostnader som den första månadens hyra, depositioner, flyttkostnader etc. medan du väntar på att ditt ekonomiska stöd ska sätta in på ditt studentkonto.
Alla studenter som anmäler sig till ett utbildningsprogram måste anlända till New York City med minst en månads levnadskostnader (helst två), eftersom den federala låneutbetalningsprocessen inte äger rum förrän två veckor in i början av varje termin.
Finansieringsalternativ
Mailman School erbjuder elever och familjer en enda enkel metod för att täcka kostnaden för närvaro. Planen är en kombination av federala, institutionella och privata finansieringskällor som ger alternativ för deltids-, heltids- och internationella studenter och familjer.
Följande typer av hjälp kan vara tillgängliga för studenter:
Studielån
Columbia University-studenter har ett brett utbud av ekonomiskt stödalternativ från federala, statliga, institutionella och privata källor. Räntorna för både Federal Direct osubventionerat lån och Federal Direct Graduate Plus Loan för 2020-2021 är 4,30 % respektive 5,30 %. Utbildningsdepartementet fastställer nya årliga taxor efter den 1 juli det nya räkenskapsåret. För att lära dig mer om att få ett lån, inklusive en detaljerad beskrivning av var och en av dessa finansieringskällor, se universitetets översikt över Graduate Financial Aid.
Studenter som ansöker om Graduate Plus-lånet bör logga in för att fylla i de obligatoriska formulären och hantera sina konton.
Stipendier, stipendier och bidrag
Stipendier, stipendier och stipendier delas ut utifrån behov eller meriter. Belopp och tillgänglighet varierar beroende på skola.
Studentanställningsmöjligheter
Mailman School-elever kan få tillgång till skolrelaterad anställning genom ett eller flera av följande:
- Arbetsstudie: Studenter som certifierats av Financial Aid Office som berättigade till federalt finansierade arbetsstudier kan välja mellan en mängd olika deltidsanställningar. Jobb finns på många kontor över hela universitetet. Läs mer.
- Graduate Research Assistantship (GRA): Institutioner erbjuder dessa positioner, där studenter får värdefull erfarenhet av att arbeta deltid på fakultetsdrivna forskningsprojekt och får ett stipendium och/eller undervisningsstöd, på en begränsad basis. Dessa tjänster är inte tillgängliga för förstaårs masterstudenter.
- Teaching Assistantship (TA): Vissa institutioner har begränsade lärarassistenttjänster tillgängliga för studenter med betydande förberedelser inom sitt studieområde. TAs tillhandahåller deltidshjälp till fakultetsmedlemmar i undervisning, betygsättning och kursadministration, och får ett stipendium och/eller undervisningshjälp. Dessa tjänster erbjuds specifikt till doktorander och andraårs masterstudenter.
Institutionellt och kompletterande stöd
Notera: Nästan varje stat har minst ett bidrag eller stipendium tillgängligt för invånarna, och många har en lång lista med studiestödsprogram. Behörighet är vanligtvis begränsad till invånare i staten som går på en högskola i staten.
Internationella studenter
Finansieringsalternativ är tillgängliga för internationella studenter.