Ungkarl i omvårdnad

Allmänt

Programbeskrivning

AMNING Den moderna världen, en värld av patienter och medicinsk personal förändras. Det handlar om sjuksköterskornas yrkesarbete, behov inom omvårdnad och förväntningar hos patienter om detta yrke. Utbildningsväsendet för denna yrkesgrupp förändras också.

Sjuksköterskans yrke är en av de få yrkena av social tillit. En sjuksköterska förväntas ha en oklanderlig moralisk och etisk inställning från samhället, hög personlig kultur, efterlevnad och respekt för patienträttigheter och tystnadsplikt.

Program antaganden

Programantagandena definierar hela kravet, och därmed rollen som ska utföras av en student, dvs:

  • planering, organisering och genomförande av omvårdnad
  • tillhandahålla fördelar inom området för befordran, bevarande och förebyggande av sjukdom
  • tillhandahålla holistisk och personlig vård för de sjuka, handikappade och döende
  • tillhandahålla medicinsk och rehabiliteringstjänster i enlighet med gällande bestämmelser förebyggande, diagnostisk
  • samarbete i rollen som en medlem av hälsovårdsgruppen
  • initiera och stödja lokala hälsoinitiativ
  • följer principerna om yrkesetik
  • samarbetar med proffs för att säkerställa totalvård för individen och familjen
  • kommunicera med patienten, hans familj och andra yrkesverksamma
  • utveckling av en omvårdnad, kritiskt tänkande och vetenskaplig forskning genom att tillämpa aktuell kunskap i praktiken inom medicinsk vetenskap, samhällsvetenskap, omvårdnadsteori, yrkesskydd och vård

En examen från grundskolestudier kommer i praktiken att utföra uppgifter relaterade till ett yrke av offentligt förtroende, så han borde identifiera sig med yrket, kännetecknas av känslighet, enkelhet i att göra interpersonella kontakter, god vilja och förstå problemen med de människor han kommer att ta hand om. Vad som räknas är ansvar, känslighet för mänskligt lidande, motståndskraft mot stress, förmåga att fatta rätt beslut, ofta i svåra situationer.

basmodul

Modulerna / ämnena i grundutbildningen ger kunskaper om anatomi, fysiologi och mänsklig utveckling, från idé till sen ålder. Det täcker alla processer som förekommer i kroppen, källor, mekanismer, grundläggande patologiska processer, problem och prestationer av modern medicin såsom transplantologi, kloning, genetik, åldrande och dödsfall. Frågorna om hälsorisker som uppstår i bostads-, utbildnings- och arbetsmiljöområdet behandlas och antagandena om hälso- och sjukvårdens hälso- och sjukvårdspolitik och organisationen och betydelsen av omvårdnadens struktur och resurser diskuteras. Hela programblocket kompletteras med kunskap inom farmakologi, psykologi, sociologi och pedagogik, så att du kan förstå hur en person som de kommer att omfamna med helhetsvård i framtiden fullt ut förstå och fungera bra och kommunicera bra med honom.

Riktningsmodell

En grupp kurser / ämnen i riktningsutbildning förbereder sig på att uppnå kompetens för att upprätthålla kontakt med friska och sjuka personer, identifiera patienters hälsoproblem, planera, genomföra och dokumentera den vård som erbjuds och samarbeta med det tvärvetenskapliga laget.

Specialiseringsmodul

Modul / programspecifika och specialämnen utarbetar dessutom yrket och möjliggör fördjupning av riktningsutbildning inom kunskap, kompetens och omvårdnadskompetens.

Arbete och karriär

  • Enheter av medicinska räddningssystem
  • Utbildningsanläggningar
  • Sjukhus
  • Sjukvårdsinrättningar
  • Palliativ och Hospice Care Centers
  • Terapeutiska enheter
  • Universitet och hogskolor
  • Primärvårdsinrättningar
  • Sjuksköterska
  • sanatorier
  • Nursing och terapeutiska växter
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

University of Economics and Innovation in Lublin (WSEI) was established on the strength of the permission of the Minister of Education and Sport of 24th October 2000. WSEI is registered in the registe ... Läs mer

University of Economics and Innovation in Lublin (WSEI) was established on the strength of the permission of the Minister of Education and Sport of 24th October 2000. WSEI is registered in the register of vocational higher education institutions in the Ministry of Science and Higher Education under the number 57. Läs mindre