Ungkarl i medicinsk teknik

Allmänt

Programbeskrivning

Programmets pedagogiska mål för biomedicinsk teknik ger studenterna kunskap om hur man tillämpar sina grundläggande tekniska färdigheter för att lösa problem inom medicin och biologi. Programmet omfattar medicintekniska instrument och design, fysiologi, biomaterial, masstransport, tillämpning av datorer i medicin, konstgjorda implantat och medicinsk bildbehandling. Anatomi och fysiologi som de relaterar till specifika tillämpningar på bioengineering kommer att ses över. Den syftar till att underlätta studentens förståelse inom alla områden inom biomedicinsk teknik så att de kan uppskatta fackets samarbets natur. Ge en behörig yrkeshögskola för studenter som planerar att bli tekniker.

program Förutsättningar

Sökande är tillåtet i enlighet med Georgiens lagstiftning. Kunskapen om språket i examen är nödvändig.

Lärandesultat / kompetenser

Kunskap och förståelse

  • Kunskap om området för biomedicinsk teknik, förståelse av principerna; Kunskap om medicinsk och biomedicinsk teknik terminologi.
  • Studenter kommer att lära sig att modellera biomedicinska system, för att få tillgång till forskningsdatabaser för att undersöka teknik och medicinsk litteratur. Studenten kommer att lära sig att använda internet- och biblioteksresurserna för att skriva en litteraturresurs. Studenten ska lära sig principer som är relevanta för varje disciplin inom biomedicinsk teknik och identifiera exempel på de industriella och akademiska aspekterna av bioengineering, inklusive grundläggande och tillämpad forskning. Förståelse av en roll som klinisk ingenjör inom hälsovården.

Använda Kunskap

  • Med hjälp av det specifika inom området för biomedicinsk teknik problem kommer studenten att kunna lösa biomedicinska tekniska problem i elektriska kretsar, mekanik, systemteknik och vätske- och masstransporter med hjälp av matematik.
  • Utveckling av forskning eller praktiska projekt i enlighet Utveckla kritiska granskningsförmågor inom området bio-medicinsk teknik. Att utveckla förmågan att kritiskt utvärdera aktuella framsteg i frågor och kontroverser inom biomedicinsk teknik. Kunskap om tillämpning av kunskaper i matematik, medicinsk vetenskap och teknik till biomedicinska tekniska problem. En förmåga att designa och genomföra experiment, samt att analysera och tolka data. En förmåga att göra mätningar och tolka data från levande system, ta itu med problemen i samband med samspelet mellan levande och icke levande material och system. Tydlig offentlig presentation av åsikter i enlighet med motsvarande kunskaper och logik för professionell och allmän publik. En förmåga att använda de tekniker, färdigheter, teknik och datorverktyg som behövs för ingenjörsutövning. En förmåga att fungera på multidisciplinära grupper. Möjligheten att tillämpa matematik (inklusive statistik) och tekniska färdigheter för att lösa problemen vid gränssnittet för medicinska system. Ett erkännande av behovet av och förmåga att engagera sig i livslångt lärande. Kunskap om samtida problem

göra bedömningar

  • Vägutbildningen är nödvändig för att förstå effekterna av tekniska lösningar i ett samhälleligt sammanhang, även analys av data och / eller situationsanalys med hjälp av medelvärdet av standard och vissa särskiljande metoder och form av orsakerna till slutsatser på grundval av dem.
  • Syftefull utbildning för beslutsfattande med syftet att göra slutsatser. Dataanalys enligt standarder och olika metoder för de motiverade inferensen.

Kommunikationsfärdigheter

  • Förmågan att kommunicera effektivt i tal och skrift. Förberedelser för detaljerad skriftlig rapportering om idéer, befintliga problem och lösningar. Information skickas muntligt till proffs och icke-professionella Kreativ användning av modern teknik, informations- och kommunikationsteknik;
  • Förberedelse av den detaljerade skriftliga rapporten om idéer, befintliga problem och från muntlig överföring till experter och icke-experter med hjälp av högkvalitativ och kvantitativ information. Kreativ användning av modern informationskommunikationsteknik, för att uppnå arbetssyfte

Lärande färdigheter

  • Multi sidled och konsekvent bedömning av egen intjäningsprocess; Bestämning av nödvändigheten av vidare studier Bestämning av riktlinjer för eget intjäning med målen att berika yrkeskunskap och erfarenhet.
  • Förmåga att söka, assimilera relevant information för att utvidga kunskapsområdet och erfarenheter inom medicinsfären. På fältet och i den allmänna sfären är det självständigt genomförande av inlärningsaktivitet och den höga strategiska planeringen av denna process.

Värden

  • Deltagande i processen med värdeskapande och ambitioner för deras hållbara genomförande; Försvar av professionella värderingar (noggrannhet, punktlighet, objektivitet, öppenhet, organisation, etc.); Förståelse för yrkesmässigt och etiskt ansvar för biomedicinsk (klinisk) ingenjör.
  • Läkemedelsinstitutens verksamhet för säkerheten och kontinuerlig förbättring av den ekologiska och säkra miljön. Förståelse av det biomedicinska ingenjörs professionella och etiska ansvar. Överensstämmelse med etiska normer och moraliskt ansvar och värderingar vid bildandet av denna process. Engagemang i deras utveckling och genomförande.

Former och metoder för att uppnå lärandemål

Föreläsning
Seminarium (arbetar i gruppen)
Praktiska klasser
Laboratorieklasser
Repetition
Kursarbete / Projekt
Självständigt arbete
Samråd

Sfärer anställningsvillkoren

Organisationer och företag som utför: förbättring, design, utveckling och användning av medicinsk utrustning, enheter och föremål som sådana. De kan undersöka med forskare, kemister och läkare på sjukhus och universitet. De hjälper också att upprätthålla och övervaka komplexa medicinska system samtidigt som de arbetar på sjukhus.

Enastående arbetsmöjligheter inom varierande områden som tillverkning av medicinsk utrustning, ortopedisk och rehabiliteringsteknik, i offentliga och inom företagssektorer finns tillgängliga för de biomedicinska ingenjörerna. De kan också absorberas på sjukhus för att ge värdefulla råd om status för medicinsk utrustning. Biomedicinska ingenjörer kan också använda sig av forskningsverksamhet genom att arbeta harmoniskt med läkare inom beräkningsmekanik, fysiologi, medicin och uppfinna avancerad teknik. I representativa företag av leverantörer av medicintekniska produkter, för genomförande av marknadsföring och service. Också som hälsoinformatik specialister av informationsteknik för behandling av medicinsk information.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher educati ... Läs mer

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher education scene providing opportunities to learn excellent professional and academic skills maintaining internationally competitive education, research and innovation services significant for Georgia’s sustained development. Läs mindre