St george bach. medicin och Bach. kirurgi (MBBS) examen

Allmänt

Programbeskrivning

Introduktion till Program

St Georges har ett välförtjänt rykte som en populär och konkurrenskraftig val för studenter som ansöker om medicin. Forskar posten Programmet skapades år 2000 för att locka mogna sökande som redan hade en examen och som hade upplevt liv i världen utanför utbildningen. Kursen lockade stort intresse och blev snabbt erkänd över hela Storbritannien som banbrytande, innovativa och banbrytande.

Nu kursen har ändrats och förbättrats - ett resultat av feedback från elever och personal under årens lopp. Filosofin bakom Kursen är uppbyggd kring en elevcentrerad strategi för lärande i kombination med lärande genom erfarenhet. Det är problembaserat och patientcentrerad, redan från kursstart. Kliniska och kommunikationsförmåga ges den betydelse de förtjänar, simulering är en viktig undervisningsstöd - huruvida simulerade patienter, dockor, eller komplexa state-of-the art datorbaserade simuleringar. E-learning är ett annat viktigt verktyg för lärande, studenter har tillgång till St George intranät och biblioteksresurser. Den vetenskapliga grunden för medicin betonas starkt under kursens gång, men särskilt under de första två åren. Skolan i Cypern är utrustad med en helt ny dissektion utrymme att lära sig anatomi med hjälp av prosected prover, bildbehandling, anatomiska modeller och datorstödd inlärning.

De första två åren av kursen sker i Cypern, de senaste två åren i state-of-the-art sjukhus, såsom svenska Covenant Hospital i Chicago och Sheba Medical Center i Tel Aviv. Studenterna kommer att ta examen med en examen från St Georges Hospital Medical School, en beståndsdel college vid University of London. Detta är en verkligt spännande möjlighet för internationella studenter att göra en identisk program, sitter samma bedömningar och få samma grad men lär i olika, och högt respekterade, kliniska miljöer. Kopplingarna mellan University of Nicosia och St George är starka och givande. St George fakultet och personal gör regelbundna besök i Nicosia för att observera undervisning, delta i bedömningarna, delta i planeringsmöten och säkerställa kvaliteten i kursutbudet. Detta är ett spännande projekt för våra två universitet och vi ser fram emot att välkomna dig på kursen.

Peter McCrorie Dean för medicinsk pedagogik

Uppbyggnad av läsåret

Läroplanen lärs ut i en traditionell läsår struktur, med start i september. År 2 och 3 är organiserade kring de sex veckor block som utgör dessa år. Åk 4, av skäl som sysslar med erforderliga totala längd av kursen och dess natur som en period av intensiv klinisk erfarenhet, är en sammanhängande period på 45 veckor.

Kursstruktur

Fyra huvudteman stödja kursen och har under de fyra åren:

Grundläggande och kliniska vetenskaper

Detta tema ger dig grundläggande kunskap om struktur, funktion och utveckling av den normala människokroppen som kommer att stödja din medicinsk praxis. Hänsyn kommer att tas till alla organisationsnivåer från den molekylära och cellulära, till organsystem och hela individen. Inkluderat i detta tema är anatomi, biokemi, patologi, farmakologi och fysiologi samt de vetenskapliga aspekterna av alla kliniska discipliner, såsom kardiologi, obstetrik och gynekologi, neurologi, urologi, ortopedi och reumatologi mm

Patient och läkare

Genom detta tema, är studenter utrustade med de färdigheter som används av en läkare under direktkontakt med patienten. Lärande kommer att utveckla den kliniska, kommunikation och social kompetens som behövs för medicinsk praxis.

Gemenskapen och Folkhälso

Insikter från de biologiska, sociala och psykologiska discipliner kommer att användas i detta tema att utveckla ett sätt att tänka och arbeta som beaktar de sociala faktorer som ligger bakom olika hälsofrågor. Folkhälsomedicin, allmänmedicin och epidemiologi är också framträdande i detta tema.

Personlig och professionell utveckling

Sammanhanget praxis påverkar en enskild läkare och yrket i sin helhet. För att fungera effektivt inom det medicinska samfundet, är det viktigt att relatera till omvärlden att erkänna krafter för förändring och för att kunna förstå externa vyer av yrket. Detta tema omfattar medicinsk etik och lagen om medicin, kritiskt tänkande och kritisk granskning, interprofessionell utbildning och professionellt uppträdande.

Grundläggande och kliniska vetenskaper är det största temat i fråga om innehåll, eftersom det inbegriper majoriteten av faktakunskaper eleverna behöver för att kvalificera sig och registrera med respektive regleringsorgan i ditt land. Men alla fyra teman är lika viktiga i att utrusta studenten för en professionell livstid som en läkare.

Förkunskapskrav

Behörighet

  • Kandidatexamen med minst en 2: a klass utmärkelser eller (3,0 GPA i USA, 2,7 i Kanada) eller en högre grad (t.ex. civilingenjör, MPhil eller doktorsexamen) i något ämne motsvarande.
  • Du bör ha arbetat eller haft frivillig erfarenhet i en medicinsk eller hälsorelaterad fält och kunna visa en bred medvetenhet om omfattningen av medicinen.
  • Du måste ha uppnått en tillfredsställande poäng i Graduate Australian Medical School Admission Test (GAMSAT) eller Medical College Admission Test (MCAT). Se GAMSAT eller MCAT webbplatser för ytterligare information (www.gamsatuk.org eller www.aamc.org/students/applying/mcat/).
  • Om engelska inte var det primära språket under din examen, måste du också ta IELTS (International English Language Testing System) eller motsvarande (t.ex. TOEFL). Ett IELTS resultat på 7,0 övergripande (med ett resultat på 7,0 i den skriftliga elementet och inte mindre än 6,5 i något annat element) eller motsvarande krävs.

Interview

Om du är inbjuden till en intervju för St George medicinska program i Nicosia, kommer det att vara i form av en Multi Mini Intervju (MMI) och kommer att genomföras genom en videokonferens. Målet med MMI är att ta reda på om det finns mer för dig än dina betyg. Vi vill att fastställa huruvida du har rätt kompetens och attribut för att slutföra kursen med lyckat resultat och utöva läkaryrket professionellt Intervjun kommer att bestå av åtta frågor, vart och ett varar fem minuter (40 minuter totalt). En person (intervjuaren) kommer att genomföra Skype-samtal med dig, läsa varje fråga och spela in dina svar. När intervjun är över, kommer var och en av dina inspelade svar skickas till åtta olika bedömare som kommer att utvärdera dem. Din totala poäng kommer sedan beräknas och skickas till antagningskommittén för beslut.

Varför MMI

MMI tillvägagångssätt är en robust och effektiv bedömningsmetod som är mindre subjektivt än en panel intervju garantera kandidaterna behandlas rättvist. Dessutom MMI tillåter oss att kontakta intervjuerna mer effektivt genom att bedöma fler kandidater på kortare tid, vilket innebär att du kommer att ta reda på resultatet av din intervju tidigare. Vi strävar efter att skicka dig ett erbjudande beslut inom två veckor efter intervjun.

Siktning

Du måste genomgå tillfredsställande hälsa och polisscreening, inklusive en skärm för och immunisering mot hepatit B.

Karriärmöjligheter

Fakultets Positioner

University of Nicosia Medical School erbjuder följande utbildningar:

  • St Georges, University of London Bachelor of Medicine och Bachelor of Surgery (MBBS)
  • En doktor Medicine (MD) 6 år grundutbildning inträde examen från University of Nicosia Medical School
  • En civilingenjörsexamen i Family Medicine examen för läkare som utfärdats av universitetet i Nicosia Medical School.

På grund av kontinuerlig expansion av Medical School, söker vi mycket motiverade lärare med relevant akademisk utbildning, forskning och erfarenhet av undervisning i ämnen som visas nedan:

  • Anatomi
  • Histologi
  • Fysiologi
  • biokemi

De sökande kommer att aktivt stödja de nuvarande programmen samt expansionsbehov av Medical School och kommer att uppmuntras att fullfölja sina egna oberoende forskningsprogram.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The University of Nicosia is an independent, co-educational, equal opportunity tertiary education institution, combining the best elements in western education, quality standards and an international ... Läs mer

The University of Nicosia is an independent, co-educational, equal opportunity tertiary education institution, combining the best elements in western education, quality standards and an international philosophy. Läs mindre