Online Graduate Certificate i genomförande och spridning vetenskap

Allmänt

Programbeskrivning

Detta unika 12-credit graduate certifikat programmet är helt online och kan hjälpa till att avancera din karriär i genomförande och spridning vetenskap.

Studenter som är intresserade av implementerings- och spridningsvetenskap kommer att ha möjlighet att lära sig om ett område som snabbt utvecklas över hela världen. Syftet med programmet är att hjälpa eleverna att effektivisera spridningen av kunskap och bevisbaserade insatser som produceras genom hälsovetenskap, i sista hand bidra till förbättring av individens och befolkningens hälsa. Många studenter intresserade av denna grad kommer att arbeta inom följande områden: klinisk forskning, dataanalys, programhantering, inlärning och utveckling, strategi, laboratorieforskning etc.

Ansökan om tillträde till höstterminen beror senast 15 juli.

Karriärutsikt

Enligt US Department of Labor förväntas sysselsättningen av forskare öka med 9% till så hög som 30% inom vissa områden från 2014 till 2024. Den kunskap och utbildning du får i implementerings- och spridningsvetenskapscertifikatprogrammet kommer att förbereda dig att starta din karriär på ett antal snabbt växande områden, inklusive:

  • Klinisk forskning
  • Dataanalys
  • Programhantering
  • Forskning Analys
  • Forskningskoordinering
  • Akademiska forskningsinstitutioner

112497_14731-20190320-185317-UMDGrid-e1544466529575.jpg

Programstruktur

Implementering och spridning vetenskap är ett 12-kredit, fyra-kursig examen certifikat programmet erbjuds i en asynkron, 100% online miljö. Det innebär att vi erbjuder maximal flexibilitet för att tillgodose behoven hos yrkesverksamma. Det finns inga onlinemöten eller inställda tider när du måste logga in Skicka bara in dina kurser före den angivna tidsfristen och kolla in för feedback från dina instruktörer och klasskamrater.

Som student i detta program kommer du att förvärva kompetens inom implementerings- och spridningsvetenskap. Din klasskamrater kommer sannolikt att utöva yrkesverksamma med en hälso-, vetenskaplig eller akademisk bakgrund som är anställda eller söker arbete i ställning som kräver denna specialisering.

Är en online kurs rätt för dig?

Är en online kurs rätt för dig? Här är flera försiktighetsåtgärder om online-lärande innan du tar studien.

Online kurser kan kräva mer tid än på campus klasser.

  • Om du är intresserad av en kurs på nätet eftersom du tror att det blir mindre arbete än en traditionell ansikte mot kursen, kanske den här inlärningssätten inte är rätt för dig. Tro det eller inte, du kan spendera mer tid på att studera och slutföra uppdrag i online-miljön än vad du kommer på en campus kurs. Hur kan det vara? Onlinemiljön är text- och aktivitetsbaserad. För att kommunicera med din instruktör och andra deltagare måste du skriva in meddelanden, posta svar och ladda upp skriftliga uppgifter som kan uppstå oftare än i traditionella kurser. Dessutom kan läsning av föreläsningsmaterial och engagemang i inlärningsaktiviteter ta längre tid än att lyssna på en instruktör genomföra en föreläsning. Många deltagare tror att en online kurs är minst lika mycket arbete som en campus på kursen. vissa säger att deras online kurs innebar mer arbete. De flesta deltagare känner emellertid att denna extra arbetsbelastning mer än kompenseras av det faktum att de kunde "gå till klass" när de hade tid, oavsett om det var 2 eller 6 pm Deltagarna tycker också om att online-kurser involverar många kreativa aktiviteter och lärande erfarenheter. I stället för att föreläsas på, är du en aktiv deltagare i lärprocessen. Många deltagare anser att detta är roligare och ökar deras förmåga att tillämpa vad de lär sig på verkliga livet.

Online kurser kräver goda tidshanteringsförmåga.

  • En av de många fördelarna med online-kurser är att du kommer att kunna arbeta med dina kurser när du vill och var du vill. Online kurser är emellertid inte självfärdiga kurser. Det finns uppdragsfrister precis som en på campus kurs. Det kan vara väldigt lätt att missa dessa tidsfrister och bakom sig i deras kurs. Att inte träffa tidsfrister är den främsta anledningen till att online deltagare inte lyckas. Det är lätt att procrastinera och avstyra läsning, fördröja utläggningen av meddelanden på diskussionsforumet och glömma att ladda upp skriftliga uppdrag. Som med de flesta saker, om du inte lyckas med din tid ordentligt, kommer du att hitta dig själv begravd under ett till synes oöverstigligt berg av kurs. Online kurser kräver självdisciplin att lägga undan bitar av tid för att slutföra dina studier. Det betyder att du måste göra en online studie en prioritet och inte låta andra aktiviteter störa.
  • Det betyder att en kvalitet du behöver behöva vara framgångsrik är disciplin. Medan du kommer att vara en del av ett online-community och kommer att arbeta med andra online, är det ditt ansvar att logga in och delta. Det kan vara alltför lätt att släcka in när ingen säger att du ska göra det vid en viss tid varje dag. Det är upp till dig att skapa ett schema för dig själv för att se till att du deltar i din klass och att du ger dig tillräckligt med tid för att slutföra uppdrag.

En online kurs kan skapa en känsla av isolering från dina kamrater.

  • Att studera ensam med endast datorn som din följeslagare kan vara otillfredsställande för någon som behöver hög nivå av social aktivitet som en del av sin inlärningserfarenhet. Onlinemiljön är en mycket annorlunda atmosfär som tar lite att vänja sig vid. Du bör vara medveten om sådana känslor av isolering och vara redo att söka hjälp om de börjar förhindra dina studier. En snabb e-post till en klasskamrat eller din instruktör kan hjälpa dig att känna dig bättre ansluten om samhällssynet du söker saknas. Detta innebär inte att du inte kommer att ha interaktion med dina klasskamrater i en online kurs. Faktum är att många online deltagare intygar att onlinekurser tenderar att ge mer interaktion med dina kamrater och instruktörer. Faktum är att många av våra deltagare säger att de fick lära känna sina klasskamrater bättre i denna typ av lärmiljö.

Feedback för dina inlägg och instruktörer kan vara begränsat och försenat.

  • I en traditionell klassrumsinställning får deltagarna omedelbar feedback från sina kamrater. Sådan omedelbarhet kommer att saknas i onlinemiljön. Om du behöver mer omedelbar återkoppling till dina diskussions kommentarer, om du behöver ställa många frågor innan du kan förstå ett koncept eller ett uppdrag, om du behöver fördel av gester eller ansiktsuttryck för att få din poäng över eller för att förstå kommentarerna av andra, då är online-utbildning kanske inte det bästa valet för dig just nu.
  • Dessutom kommer feedback från din instruktör uteslutande att vara i form av skriftliga kommentarer snarare än muntliga kommentarer. I traditionella kurser gör instruktörer arrangemang för personliga kontortider eller gör särskilda arrangemang för att möta deltagarna. I en kurs på nätet finns det vanligtvis ingen kontakt med din instruktör. Om du känner att du behöver se din instruktör ofta för att lyckas, kanske online-inlärning kanske inte är rätt för dig. Du bör dock planera på den stora delen av din kontakt med din instruktör via e-post eller annan elektronisk kommunikation. Sådana meddelanden kommer också att bestå av fördröjd feedback, även om de flesta onlineinstruktörer är bra om att svara på elektronisk kommunikation inom kort tid.

Online kurser kräver att du är en aktiv elev.

  • Online kurser beror på att deltagare är aktiva elever, i den meningen att det finns en förväntan att eleverna kommer att söka efter ytterligare information från internet (t.ex. artiklar och webbsidor) som läggs in på inlägg och i skriftliga uppdrag. De flesta traditionella kurser består av passivt lärande i form av överföring av information via föreläsningar i klassrummet, vilket tar bort tiden från diskussionen. I onlinemiljön kommer det att finnas korta ljudföreläsningar att ladda ner, men det mesta av det virtuella klassrummet kommer att bestå av aktiva lärandeaktiviteter, t.ex. diskussionsforum, online grupparbete, skriftliga uppdrag.
  • Så, för att göra det bra i en online kurs måste du vara (eller bli) en självständig lärare. Det är naturligtvis också fördelar med detta. Att onlineutbildning ger möjlighet att vara en självständig lärare är precis vad vissa människor tycker om det. Många deltagare njuter av online-diskussioner mer än ansikte mot ansikte diskussioner. Vissa deltagare skrämmas genom att tala framför en grupp eller är ovilliga att svara på en fråga om de inte vet att de har rätt. Online diskussioner ger dem tid att reflektera och komponera diskussionskommentarer, samt att läsa och läsa om andras kommentarer innan de hoppa i konversationen själva. Även deltagare för vilka engelska är ett andraspråk känner sig ofta mer bekväm med extra tid att förstå och reflektera eftersom det kan vara lätt att bli lite förlorad i en snabb diskussion.
  • En av de främsta fördelarna med online-inlärning är fokusen på en aktiv lärande stil och lärande från dina kamrater. Så om du kan hantera det extra arbete som online-inlärning kan innebära, utveckla bra ledningsförmåga, vänja sig på bristen på ansikte mot ansikte interaktion och tolerera fördröjd feedback, var då beredd att skörda fördelarna med online-lärande!

Tidslinje för programavslutning

  • Alla fyra kurser kommer att erbjudas minst en gång varje år för att du ska kunna slutföra programmet inom ett år.
  • Deltagarna kan starta programmet vid början av varje term.
  • Även om de flesta studenter slutar programmet inom ett år, får du upp till tre år för att slutföra programmet.

Kurser

ETHC 637: Introduktion till forskningsetik (3 hp)

  • Kursen kommer att bekanta studenter med grundläggande begrepp inom forskningsetik.

MHS 630: Essentials of Chronic and Infectious Disease Epidemiology (3 hp)

  • I den här kursen presenterar vi grundläggande epidemiologiska begrepp för att hjälpa den nya kliniken i deras ansträngningar att förbättra vården i sin praktik och professionella sfär.

MHS 633: Kliniskt tillämpad social och beteendehälseteori (3 hp)

  • Kursen kommer att diskutera de sociala determinanterna för hälsa och kommer att gå utöver det individuella riskfaktorns tillvägagångssätt för hälsa och sjukdom, tillämpning av mångdisciplinära modeller och social epidemiologi.

MHS 613: Forskningsimplementering

  • Kursen ger en introduktion till det framväxande området för implementeringsvetenskap genom att granska olika design och metoder, hälso- och sjukvårdssystem och politisk forskning och exempel på HIV, icke-HIV-ST och icke-smittsam sjukdom.

MHS 614: Forskningsimplementering och spridning II (3 hp)

  • Detta forskningsseminarium ger och introducerar spridningsvetenskap.

MHS 631: Global Non-Communicable (NCD) Epidemiologi (3 hp)

  • Kursen behandlar nuvarande paradigmer och kontroverser inom epidemiologi.

MHS 611: Observationsepidemiologi vid genomförande och spridningsforskning (3 hp)

  • Kursen expanderar vid introduktion till epidemiologi för att bygga upp elevens kunskaper och färdigheter i utformning, beteende, analys och tolkning av icke-experimentella studier av både smittsamma och icke infektionssjukdomar.

antagning

Inträde till detta online certifikatprogram är selektivt. En amerikansk kandidatexamen eller motsvarande från en utbildningsanstalt utanför USA är obligatorisk. GRE krävs för antagning till detta program. Ingen särskild grundutbildning krävs eller rekommenderas.

Certifikatprogrammet kan tas på heltid eller deltid. För internationella deltagare krävs visum inte eftersom programmet erbjuds online.

Applikationsmaterial krävs

Alla ansökningsmaterial måste lämnas elektroniskt, med undantag för ditt utskrift, vilket kommer att skickas direkt till forskarskolan.

  • Fullständigt online ansökningsformulär.
  • Transkript från alla tidigare högskolor / universitet. Skicka in officiella dokument till Graduate School (se nedan adress) vid ansökan. Personer som erbjuds antagning kommer att krävas för att tillhandahålla officiella handlingar (som anges nedan för inhemska och internationella deltagare) före anmälan för verifikation innan vårt erbjudande anses vara officiellt.
    • Inhemska utskrifter: Officiella utskrifter måste anlända i kuvert förseglade av de utfärdande institutionerna som intygar tilldelningen av den angivna examen. Kopior, öppnade eller osealeda kuvert, inofficiell utskrift eller fax kommer inte att accepteras som officiella dokument. Processen att begära transkript från universitet kan ta många veckor, så var vänlig planera därefter.
    • Internationella utskrivningar: Internationella sökande måste tillhandahålla ett (1) officiellt utskrift på engelska och ett (1) officiellt modersmålsscript eller markeringsblad från varje högskola eller universitet som deltog.
  • Curriculum Vitae eller CV - Skicka med online ansökan.
  • Uttalande om akademiska mål och yrkesmässiga intressen - Skicka in med onlineapplikationen ett uttalande om akademiskt syfte (300-500 ord) som adresserar a) ditt syfte med att fullfölja denna examensbevis och b) hur graden passar in i dina övergripande professionella mål.
  • För Maryland invånare: Fyll i Residency Application på vår hemsida.
  • För internationella sökande: Officiella TOEFL- eller IELTS-poängrapporter: Internationella sökande är skyldiga att visa färdighet i det engelska språket måste skickas direkt från antingen TOEFL (Test of English as Foreign Language) eller IELTS (International English Language Testing System). Minimikraven är 80 på internetbaserade TOEFL och 7,0 på IELTS.
  • Alla officiella poäng måste skickas direkt från antingen TOEFL (använd institutionskod # 5848) eller IELTS till Graduate School.
  • Återbetalningsbar ansökningsavgift $ 75 (US): Betala online eller skicka direkt till Graduate School.

Obs! GRE poäng krävs för inträde till detta certifikatprogram. En antagningsintervju (via telefon eller Skype) kan begäras.

Program Snapshot

  • 12 poäng krävs för att slutföra certifikatet
  • Kostnad per kredittimme: $ 635.50 (In-State), $ 861.50 (Off state)
  • 12: Genomsnittligt antal månader som krävs för att slutföra certifikatet (kan ta upp till 3 år).

Inlämningsfrister

  • Nu accepterar ansökningar för hösten 2019. Ansökan beräknas 15 juli.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

U.M.B. is Maryland's only public health, law, and human services university. Six professional schools and a Graduate School confer the majority of health care, human services, and law professional deg ... Läs mer

U.M.B. is Maryland's only public health, law, and human services university. Six professional schools and a Graduate School confer the majority of health care, human services, and law professional degrees in Maryland each year. Läs mindre