Ms i epidemiologi

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Graduate School of Arts and Sciences vid Georgetown University erbjuder en magisterexamen i epidemiologi, en kärnvetenskap i folkhälsan. Epidemiologi är studien (vetenskaplig, systematisk och datadriven) av fördelningen (frekvens, mönster) och determinanter (orsaker, riskfaktorer) för hälsorelaterade tillstånd och händelser (inte bara sjukdomar) i specificerade populationer (grannskap, skola, stad, stat, land, globalt). Epidemiologiprogrammet behandlar hälsorisker som ett tvärsnitt på lokal, nationell och global nivå genom didaktisk utbildning, praktikum och tillämpad "hands-on" forskning som leder till skriftlig avhandling.

MS i epidemiologiprogrammet är ett 4-terminsprogram som kräver att varje elev ska slutföra 34 kredit timmar. Dessa 34 kredit timmar består av 22 hp kärnkurser, och minst 12 hp i koncentrationsspecifika kurser, inklusive en avhandling.

Alla studenter tar en serie kärnkurser i epidemiologi, forskning om hälsoforskning och en introduktion till programmets koncentrationer. Studenter väljer sedan en av de tre koncentrationsområdena som erbjuds för sina val och uppsatsfokus.

Hälsofördelningar som en programtema

Ett unikt inslag i masterprogrammet i Epidemiology-programmet vid Georgetown University är crossing-temat för hälsoskillnader, motiverat av Georgetown Universitys engagemang för social rättvisa och samhällsengagemang, och syftar till att utbilda studenter som folkhälsoforskare, utövare och ledare i erkännande, utredning , och eliminering av lokala, regionala, nationella och globala hälsorisker.

Healthy People 2020 (https://www.healthypeople.gov) definierar hälsoskilllighet som "en särskild typ av hälsofaktor som är nära kopplad till sociala, ekonomiska och / eller miljömässiga nackdelar. Hälsoskillnader påverkar grupper av personer som systematiskt har haft större hälsoproblem baserat på ras eller etnisk grupp. religion; socioekonomisk status; kön; ålder; mental hälsa; kognitiv, sensorisk eller fysisk funktionshinder; sexuell läggning eller könsidentitet geografisk plats; eller andra egenskaper som historiskt är kopplade till diskriminering eller uteslutning. "

För att förverkliga Healthy People 2020-målen för att uppnå hälsa, eliminera skillnader och förbättra hälsan hos alla grupper kräver en välutbildad kadre av folkhälsoarbetare, inklusive epidemiologer. MS i epidemiologiprogrammet är utformat för att ge doktorander en grundlig grund vid tillämpningen av epidemiologiska metoder för att studera hälsoförskjutningar mellan olika hälsorelaterade tillstånd eller händelser, inklusive smittsamma och kroniska sjukdomar.

Detta uppnås genom utveckling av kärnkompetenser i elevernas förmåga att förstå principerna om social rättvisa och hälsa och erkänna de biologiska, sociala, ekonomiska och politiska faktorerna för hälsoskillnader nationellt och globalt. förstå och tillämpa epidemiologiska metoder för undersökning av hälsoskillnader förstå rollen av samhällsbaserad och samhällsengagerad forskning för att förbättra hälsoeffekterna; och erkänna befintliga skillnader över gemensamma hälsoförhållanden och specifika metoder för att eliminera sådana skillnader. Programmets plats i landets huvudstad ger en rik och givande miljö för akademisk och skolastisk kompetens.

Curriculum

MS i epidemiologiprogrammet är ett 4-terminsprogram som kräver att varje elev ska slutföra 34 kredit timmar. Dessa 34 kredit timmar består av 22 hp kärnkurser, och minst 12 hp i koncentrationsspecifika kurser, inklusive en avhandling.

Alla studenter tar en serie kärnkurser i epidemiologi, forskning om hälsoforskning och en introduktion till programmets koncentrationer. Studenter väljer sedan en av de tre koncentrationsområdena som erbjuds för sina val och uppsatsfokus.

Program Koncentrationer

Det finns tre koncentrationer inom MS i Epidemiology-programmet:

  • Social och Behavioral Epidemiology (SBE)
  • Cancer Epidemiology (CE)
  • Infektionssjukdompidemiologi (IDE)

Den sociala och beteendemässiga epidemiologiska koncentrationen ger studenterna en uppgift om grundläggande begrepp och färdigheter inom epidemiologi och en solid grund i mänskliga sociala och beteendevetenskapsteorier, forskningsmetoder och deras tillämpning på kliniska och folkhälsoproblem, bland annat skillnader i sociala och beteendemässiga hälsa. Studenter som väljer denna koncentration kommer att utveckla kompetens inom ämnen som sociala determinanter av hälsa, hälsofrämjande och risk och fjädrande beteenden i förebyggande och kontroll av sjukdomar. Koncentrationen i social och beteendepidemiologi ger också kandidater med omfattande forskning, förespråkande och programplanering och förvaltningskunskaper och förbereder dem för karriär inom lokala, nationella och globala sjukdomsförebyggande och kontrollprogram och befolkningens hälsostyrning.

Cancer-epidemiologi- koncentrationen ger studenterna en grundlig grund för tillämpningen av epidemiologiska metoder för studier av cancer- och cancerhälsoproblem. Trots de senaste framstegen på "krig mot cancer" på många fronter förutses åldrandet av den globala befolkningen resultera i en allt större ökning av cancer på samhällen som är ojämn över olika befolkningsundergrupper, om nuvarande trender i förekomst och förekomst fortsätter oförminskad. Epidemiologer fortsätter att spela en central roll i förebyggande och kontroll av cancer och minskning av cancerskillnader genom deras deltagande och ledarroll i cancerregistren, befolkningsdemografiska studier, screeningprogram, utveckling av biomarkörer av riskfaktorer och tidig diagnos, vilket förstärker förståelsen av de underliggande riskfaktorerna och genomföra effektfull forskning kring förebyggande av cancer och överlevnad.

Infektionssjukdomens epidemiologiska koncentration ger studenter med omfattande träning i de epidemiologiska principerna relaterad till infektionssjukdomarnas mikrobiologi, virologi och parasitologi samt de associerade kliniska och vetenskapliga metoderna i samband med diagnos och behandling av infektionssjukdomar, övervakning samt lägen och dynamik hos överföring, strategier för eliminering av sjukdomar, globala, nationella och lokala skillnader i infektionssjukdomar och undersökande och inferentiella statistiska analyser för att modellera sjukdomsmönster. Detta spår kommer att förfalska den framgångsrika utbildningen av vetenskapliga experter som kommer att kunna interagera med andra tvärvetenskapliga experter för att mildra effekterna av infektionssjukdomar och infektionssjukdomar relaterade skillnader.

FALLER I SEMESTER PROV Inte
EPID-000 Epidemiology I 3 nödvändig
EPID-000 Biostatistics I 3 nödvändig
EPID-000 forskningsetik och professionellt utvecklingsseminarium 0 nödvändig
EPID-000 statistisk datorprogramvara 2 nödvändig
EPID-000 Introduktion till sociala och beteendevetenskapliga hälso- och sjukvårdsforskning 3 nödvändig
Semester totalt 11
VÄGEN SEMESTERAR PROV anteckningar

EPID-000 Epidemiologi II 3 krävs EPID-000 Biostatistik II 3 krävs EPID-000 Forskningsetik och professionell utveckling Seminarium 0 krävs EPID-000 Valfri 2 SBE, CE, eller IDE konc. EPID-000 Introduktion till cancer-epidemiologi 1.5 krävs EPID-000 Introduktion till infektionssjukdompidemiologi 1,5 krävs Semesterperiod totalt 11

FALL II SEMESTER PROV anteckningar

EPID-000 Valfri 2 SBE, CE, eller IDE conc. EPID-000 Valfri 2 SBE, CE, eller IDE conc. EPID-000 Forskningsetik och professionell utveckling Seminarium 0 krävs EPID-000 Avhandling Forskning 2 krävs Semesterantal 6

SPRING II SEMESTER PROV anteckningar

EPID-000Elective 2 SBE, CE, eller IDE conc. EPID-000 Valfri 2 SBE, CE, eller IDE conc. EPID-000 forskningsetik och professionell utveckling seminarium 0 krävs EPID-000 avhandling Forskning 2

nödvändig

Semester totalt 6 Program Totalt 34

Examensarbete

Alla masterstudenter måste identifiera en fakultetsmedlem som ska fungera som mentor för avhandlingen. Dessutom kommer en fakultetsmedlem att tilldelas att fungera som "läsare" för avhandlingen. Denna process förväntas vara ett kulminerat projekt baserat på intresse, exponering och erfarenhet av studenter och mentorer.

Mentorerna kommer att underlätta och övervaka forskningsprojekt för studenterna. Varje masterstudent måste skriva en avhandling och följa forskarskolan för konst och vetenskapens politik och rutiner. Studenterna kommer att vara skyldiga att presentera sin avhandling som en affisch på det etablerade årliga forskningssimemodiet för Epidemiologiprogrammet. Affischsessionen kommer att vara i stället för ett formellt försvar. Avhandlingens mentor och läsare måste skriva av sig på Master's Thesis Reviewers Report när avhandlingen framgångsrikt har genomförts.

KUNSKAP OCH FUNKTIONER

Studenterna kommer att förvärva många färdigheter som kan utnyttjas i många olika jobbmöjligheter inom epidemiologi. Mer specifikt kommer studenterna att lära sig följande färdigheter som en del av MS i Epidemiology programutbildning:

  • Utforma en epidemiologisk studie för att ta itu med ett hälsoproblem.
  • Förstå de grundläggande typerna av studiedesign och fördelarna och begränsningarna för varje typ.
  • Skapa ett frågeformulär eller annat datainsamlingsverktyg för att ta itu med ett hälsoproblem.
  • Hämta hälsodata från lämpliga källor (t.ex. fallintervjuer, journaler, viktiga statistikposter, laboratorierapporter eller patologiska rapporter);
  • Skapa en databas för en hälsodatasats;
  • Använd statistisk programvara för att analysera och karakterisera epidemiologiska data
  • Tolka fynd från epidemiologiska studier, inklusive erkännande av dataens begränsningar och potentiella källor till förspänning och / eller förvirring och
  • Rekommendera kontrollåtgärder, förebyggande program eller andra folkhälsointerventioner baserade på epidemiologiska fynd.

Ytterligare kunskaper för epidemiologer på masternivå omfattar:

  • Bedömning och analys
  • Grundläggande folkhälsovetenskap
  • kommunikation
  • Gemenskapens dimensioner och praxis
  • Kulturell kompetens
  • Finansiell / operativ planering och förvaltning
  • Ledarskap och systemtänkande
  • Policyutveckling

ADMISSIONS

Behandlingsmaterial krävs:

  • Ansökningsblankett
  • Återbetalningsbar ansökningsavgift
  • Statement of Purpose
  • Officiella transkript (alla tidigare institutioner)
  • Officiella rekommendationer (2)
  • CV / CV
  • GRE Betyg
  • TOEFL / IELTS (se nedan)

Officiella hårddiskutskrifter ska skickas till följande adress:

Office of Graduate Antagnings

Attn: Referenser - Epidemiologi

Fält 571004

3520 Prospect Street, NW, CB-207

Washington, DC 20057-1004

GRE - GRADUATE RECORD EXAM

Resultaten av det allmänna testet för doktorsexamen (GRE) krävs för alla sökande. Det finns inget krav på minsta poäng på GRE. Georgetown Universitys rapporteringskod är 5244. Testresultat måste tas emot senast dagen för ansökan. Sökande bör tillåta sex till åtta veckor från testdatumet för rapportering av betyg till institutionen. Ansökningar kommer inte att övervägas utan GRE-poäng. Information om registrering för att ta GRE kan hittas på http://www.gre.org/ttindex.html

ENGLISH PROFICIENCY: TOEFL / IELTS

Alla sökande är skyldiga att visa en nivå av kunskaper på engelska som är tillräckliga för att uppfylla antagningskravet för Graduate School of Arts and Sciences. Kunskapen kan demonstreras genom mottagande av en kandidatexamen eller avancerad examen från en ackrediterad institution för högre utbildning i USA eller från ett universitet där engelska är det primära undervisningsspråket (observera att sökande får examen vid universitet i amerikanska territorier, som Puerto Rico, måste lämna in TOEFL eller IELTS, om inte det primära undervisningen vid institutionen är engelska). Alla andra sökande måste uppnå minst en miniminivå på antingen TOEFL- eller IELTS-testet. Testresultat måste tas emot senast dagen för ansökan. Sökande bör tillåta sex till åtta veckor från testdatumet för rapportering av betyg till institutionen. Ansökningar kommer inte att beaktas utan TOEFL / IELTS poäng.

  • TOEFL: En lägsta poäng på 550 (pappersbaserat test) eller 80 (iBT-test) på provet engelska som främmande språk (TOEFL). Georgetown Universitys rapporteringskod är 5244. TOEFL-information: http://www.ets.org/toefl/
  • IELTS: En lägsta poäng på 7,0 från International English Language Testing System. IELTS Information: http://www.ielts.org

Examensuppgifter

Kreditkrav

34 högskolepoäng

  • 22 hp från kärnkurser
  • 12 hp från koncentrationsspecifika kurser

MS i epidemiologiprogrammet är ett 4-terminsprogram som kräver att varje elev ska slutföra 34 kredit timmar. Dessa 34 kredit timmar består av 2 hp kärnkurser, och minst 12 hp i koncentrationsspecifika kurser, inklusive en avhandling.

Alla studenter tar en serie kärnkurser i epidemiologi, forskning om hälsoforskning och en introduktion till programmets koncentrationer. Studenter väljer sedan en av de tre koncentrationsområdena som erbjuds för sina val och specialfokus:

  • Social och Behavioral Epidemiology (SBE)
  • Cancer Epidemiology (CE)
  • Infektionssjukdompidemiologi (IDE)

GPA krav

Alla elever måste behålla ett kumulativt betygsgenomsnitt på inte mindre än 3,00 för att vara kvar i programmet.

Examensarbete

Alla elever i MS i Epidemiologiprogrammet måste identifiera en rådgivare / mentor som ska hjälpa till att bilda avhandlingsrådgivande kommittén bestående av totalt två fakultetsmedlemmar. Denna process förväntas vara ett kulminerat projekt baserat på intresse, exponering och erfarenhet av studenter och mentorer. Mentorerna kommer att underlätta och övervaka forskningsprojekt för studenterna. Varje masterstudent måste skriva en avhandling och följa forskarskolan för konst och vetenskapens politik och rutiner.

Studenterna kommer att vara skyldiga att presentera sin avhandling som en affisch på det etablerade årliga forskningssimosiet för Epidemiologiprogrammet. Affischsessionen kommer att vara i stället för ett formellt försvar. Avhandlingsutskottet och mentor / rådgivare måste skriva av sig på masterprovet granskare rapport när avhandlingen har genomförts framgångsrikt.

Graduate Policy / Graduate Bulletin

Alla elever i MS i epidemiologiprogrammet måste följa alla Graduate School of Arts & Sciences politik och rutiner som beskrivs på Graduate Policy hemsida och i Graduate Bulletin.

Praktikplatser & Karriär

En examen i epidemiologi på masternivån ger flera alternativ för karriär inom akademin, folkhälsoutbildning, vård och industri.

Academia: Epidemiologer arbetar i universiteten med ansvar, inklusive att hjälpa seniorforskare att utforma och genomföra forskningsstudier för att svara på viktiga frågor om riskfaktorer och resultat.

Folkhälsopraxis: Epidemiologer bistår vid insamling av riskfaktorer och hälsoproblem över flera typer av studieutformningar och utföra dataanalyser som skulle informera utformningen av interventionsstrategier för att mildra dessa hälsoproblem. Dessa karriärer är ofta i regeringen, såsom National Institute of Health, National Science Foundation, Center for Disease Control and Prevention, och Department of Public Health.

Hälso- och sjukvård: Epidemiologer arbetar inom hälsovårdsinrättningar och medicinska centra. Ansvaret innefattar spårning av medicinska behandlingar och resultat samt utformning av interventioner och rapporteringsresultat.

Bransch: Epidemiologer med starka metodologiska och analytiska färdigheter söker ofta i branschen för att hjälpa till med rapportering av registrering av kliniska prövningar, uppföljning av biverkningar under produktutveckling och postmarknadsföring, spridning av studieresultat.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Georgetown is a major international research university with nine schools, an affiliated hospital and many highly ranked academic programs. Today the university has more than 12,000 undergraduate and ... Läs mer

Georgetown is a major international research university with nine schools, an affiliated hospital and many highly ranked academic programs. Today the university has more than 12,000 undergraduate and graduate students who take classes at five locations. Georgetown has a large and diverse workforce that employs more than 5,000 faculty and staff members. Georgetown continues to move forward as one of the world’s leading universities, building upon its distinctive history, unique values and commitment to justice and the common good. Läs mindre