Medicin

Allmänt

Programbeskrivning

Medical School (BS) erbjuds på Campus Nova Iguaçu, heltids, som varar 12 terminer, med total arbetsbelastning 7990 timmar klass.

läroplan organisation

Byggandet av kunskap på ett integrerat och samordnat sätt i en läroplan styrs av kompetens kräver en omprövning av pedagogisk kultur fokuserad kurs för åtagande undervisningsgruppen. Sättet att arbeta kollegialt syftar en kritisk förståelse av hälsa verkligheten och utbildning av mänskliga professionell, reflekterande, aktiv, demokratisk och engagemang i samhällsfrågor. Denna bredare syn på undervisning och lärande kräver en ny attityd läraren med avseende på förkunskaper, behov och intressen och varje elev lär rytmer.

Därför är det nödvändigt att arbeta "med eleverna möjlighet att etablera relationer mellan den information de får och föra samt mellan den kunskap de förvärvar och ombyggnad (Santome, 1998).

Att klara perspektiv av situationer i samband med medicinsk utbildning i sitt sammanhang, är läroplanen styrs av behörighet Medicina de Itaperuna kurs organiserad enligt följande: - läroplan matris, som består av 12 moduler som täcker ämnen Integratörer Seminarier (SI), PIESC Integration Program skolan och samhällstjänst) och praktikplatser. Varje modul beskrivits, det finns en undervisning avsikt av fördelningen därav, beroende på graden av komplexitet som möts; - Undervisning flexibla moduler, som består av valfria och kompletterande verksamhet, i syfte att underlätta bildandet av studenten. Dessa olika dimensioner av den medicinska läroplanen är separerade endast i syfte att didaktiska förklaring. Det är dock artikuleras i att strukturera den pedagogiska projektet. Således läroplans organisation av kursen syftar till att integrera discipliner under hela sin betalning.

Laboratorier

De laboratorier som tjänar den medicinska skolan är utformade för att ge praktisk utbildning för att lära sig innehållet i discipliner. Användningen av policy strikt uppfyller de fritids timmar, även om det är uppmuntrande deltagande eleven att studera gratis. Det finns en allmän förvaltning av laboratorier för att ta itu med administrativa och tekniska frågor, utöver de pre-förberedelseklasser. De viktigaste riktlinjerna för laboratorier är en permanent underhåll och uppgraderingar som uppfyller schemat prioriteringar service till behoven hos utbildnings- och forskningsprogram Nedan beskrivs de laboratorier som används av den medicinska skolan med dess huvuddrag och en lista över utrustning.

Grundkursen i medicin använder de grundläggande discipliner tvärvetenskapliga laboratorier skolan för bio- och hälsovetenskap (FaCBS), fördelade enligt följande: - Uppdraget för tvärvetenskapliga laboratorier är att presentera den akademiska praktiska kontakt de experimentella vetenskaperna att konsolidera kunskap vetenskapliga tekniker. Målet är att köra dikotomin observation rättegången för att bekräfta vetenskapligt tänkande explorer är nödvändig för utvecklingen av vetenskapen.

  • Infrastrukturen i tvärvetenskapliga laboratorier består av sju (07) separata analyser enheter för praktiska klasser av utföringsformer, som följer följande lista: Laboratorie 1 till 6 plus Parasitology Laboratory.
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

A UNIVERSIDADE IGUAÇU - UNIG foi criada a partir do amadurecimento das Faculdades Unificadas de Nova Iguaçu, pela Portaria MEC nº 1318, de 16 de setembro de 1993, publicada no D.O.U. de 20/09/93, seçã ... Läs mer

A UNIVERSIDADE IGUAÇU - UNIG foi criada a partir do amadurecimento das Faculdades Unificadas de Nova Iguaçu, pela Portaria MEC nº 1318, de 16 de setembro de 1993, publicada no D.O.U. de 20/09/93, seção I, pág. 14017. Tem como mantenedora a Associação de Ensino Superior de Nova Iguaçu - SESNI, entidade sem fins lucrativos, de natureza filantrópica, com sede e foro na cidade de Nova Iguaçu - Estado do Rio de Janeiro. Tem como sede o Campus I, através do qual interage, nos âmbitos social, econômico, cultural e político com a Baixada Fluminense e com o norte do Estado do Rio de Janeiro, gerando tecnologia e conhecimentos fundamentais para o progresso dessas regiões, para o Estado e para o País. Läs mindre
Rio de Janeiro