Befälhavaren i pedagogisk talterapi tillåter att förvärva och förstärka de specifika kompetenser som krävs för att utföra korrekt detektering, utvärdering och ingripande vid eventuella ändringar av språk, tal, kommunikation, röst och jämn dysfunktion vid sväljning.
Utbildningen är ytterst praktisk och bygger på kliniska fall. Vi arbetar med forskningsartiklar, interventionsmaterial och andra dokument som utökar studentens teoretiska kunskaper.
Magisterprogrammet i pedagogisk talterapi
- Funktionell neuroanatomi applicerad på talterapi
- Barn neuropsykologi. Utvärdering och intervention
- Förvärv och utveckling av språk. Larmskyltar
- Inverkan på miljön på språkförvärv: familj, skola och tvåspråkighet
- Inverkan på psykomotorisk utveckling och dess inverkan på språk och kognition. Utvärdering och intervention
- Språkutredning, utvärdering och diagnos
- Ändringar av språk: språkfördröjning och specifika språkstörningar. Differentiell diagnos och intervention
- Störningar i skriftligt språk. Logopédisk intervention och utvärdering
- Tala störningar. Logopédica utvärdering och intervention. Dislalier - dysglossier
- Tillämpning av myofunktionell terapi på patologi av tal och sväljning. Atypisk sväljning
- Tala störningar. Logopédica utvärdering och intervention på utbildningsområdet. Disfemier och taquilalier
- Störningar i rösten. Logopédica intervention på utbildningsområdet. Barnens dysfoni
- Handlingsinstruktioner för skolan om: intellektuella funktionshinder, cerebral pares och autismspektrum störning
- Augmentativa och alternativa kommunikationssystem och ny teknik som tillämpas på talterapiintervention
- Kliniska metoder
- Mästarens slutprojekt
Direktör - Master i pedagogisk talterapi
Mª Cristina García. Specialist i neurologopedi. Expert inom neuropsykologi och demens. Medgrundare, president och neurorehabiliterare i den nationella sammanslutningen av experter inom äldreomsorgen och personer med hjärnskada (AECU.M.). Neurorehabilitering i delegationen Alcalá de Henares (Madrid). Barnens talterapeut på utbildningscentra. Samarbeta som rådgivare i olika kliniska kliniska centra. Meddirektör för talområde och lärare i flera magisterexamina i området för speech and neurorehabilitation of ISEP.
Kompetenser för master i pedagogisk talterapi
- Bestäm strukturen och funktionen hos de olika anatomiska systemen.
- Du kommer att relatera neuroanatomi och neurofysiologi med språk.
- Du kommer att få veta hur man får signifikant och objektiv data hos en patient genom att granska den kliniska dokumentationen som tillhandahålls.
- Du kommer att utforska språk-, tal- och röstproblem och relaterade funktioner.
- Du kommer att tillämpa interventionsstrategier som främjar förvärv av språk och effektiv kommunikation i familj och skolmiljö.
- Du kommer att upptäcka varningsskyltarna för psykomotorisk utveckling och tillämpa utvärderingsverktyg.
- Du kommer att tolka resultaten av de förberedande testerna.
- Du kommer att förbereda specifika ombildningsprogram och utforma det nödvändiga materialet.
- Du kommer fortlöpande att granska interventionsprogrammets lämplighet.
- Du kommer att täcka de kommunikationsbehov som någon kan manifestera, tack vare kunskapen och tillämpningen av SAAC och TIC.
Mottagare av master i pedagogisk talterapi
Kandidater eller akademiker i talterapi, eller studenter av samma som studerar det senaste året. Collegiate i en professionell College of Speech Therapy i enlighet med övergångsreglerna av lagen om att skapa professionella föreningar.
Trabaja - Master i pedagogisk talterapi
- Utbildningscentra, inom det professionella laget som specialist i logopediska störningar.
- Skåp eller privata kliniker.
- Forskningsgrupper
- Institutioner som stiftelser eller föreningar som tjänar barn.