$close

Filter

Visa resultat

De mest populära masterprogrammen i Rio de Mouro i Portugal 2022

En masterexamen är ett avancerat studieprogram som kan slutföras på ungefär två år, förutsatt att studenterna redan har en kandidatexamen i ett relaterat ämne. Studenter kan välja att ta en masterexamen i humaniora, naturvetenskap eller företagsadministration, beroende på deras nuvarande och framtida mål.Portugal är ett av de varmaste europeiska länder. Högskoleutbildningar är myck… Läs mer

En masterexamen är ett avancerat studieprogram som kan slutföras på ungefär två år, förutsatt att studenterna redan har en kandidatexamen i ett relaterat ämne. Studenter kan välja att ta en masterexamen i humaniora, naturvetenskap eller företagsadministration, beroende på deras nuvarande och framtida mål.

Portugal är ett av de varmaste europeiska länder. Högskoleutbildningar är mycket prisvärd. I själva verket Portugal har en av de lägsta levnadskostnader för studenter. Njut av de fantastiska stränderna i Algarve eller de gamla historiens vingslag i huvudstaden Lissabon.

Kontakta skolor direkt om masterprogram i Rio de Mouro i Portugal 2022

Läs mindre
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Católica Medical School
Rio de Mouro, Portugal

UCP Medicine-kursen är en integrerad magisterexamen som varar i sex akademiska år. Den har en mycket innovativ läroplan, ett resultat av samarbete med Medicinska fakulteten vi ... +

UCP Medicine-kursen är en integrerad magisterexamen som varar i sex akademiska år. Den har en mycket innovativ läroplan, ett resultat av samarbete med Medicinska fakulteten vid University of Maastricht, en institution med stor internationell prestige. Den har också ett partnerskap för den kliniska komponenten med Luz Saúde Group, en av de största privata hälsogrupperna i Portugal. Kursen stöds av modern pedagogik, med en stark teknisk bas, och syftar till att garantera humaniseringen av läkarkåren. Medicinkursen kommer att använda studentcentrerade undervisningsmetoder som främjar inlärningsautonomi, större retention och kunskapsdjup, med bevisade kliniska färdigheter. Kursen är anpassad till Maastricht Universitys undervisnings- och utvärderingsmodell kommer att ha utbildning på bästa internationella nivå, med topplärare, och kommer att undervisas på engelska, med den kliniska komponenten på portugisiska. Kursen ger tillgång till internationell utbildningsmobilitet med andra ledande medicinska skolor. Integrated Master in Medicine undervisas av Católica Medical School , en akademisk enhet vid Universidade Católica Portuguesa, och kommer att äga rum på Sintra Campus vid UCP, bredvid Tagus Parque, i en modern byggnad utrustad med exceptionella studieförhållanden och tekniska resurser . Denna byggnad har ett stort område tillägnat forskning och kommer att ha ett modernt bibliotek. För att stödja alla som studerar och arbetar kommer det att finnas en bar, en matsal och färdtjänst. Det dominerande vetenskapliga området i studiecykeln är medicin med klassificeringen CNAEF 721 - det första grundområdet, enligt förordning nr 256/2005, av den 16 mars. Högre utbildning i medicin är reglerad på europeisk nivå, i syfte att erkänna respektive yrkeskvalifikationer bland medlemsstaterna. Den integrerade magisterexamen i medicin drar nytta av ett partnerskap med Grupo Luz Saúde och det nära samarbetet med Maastricht University, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo och União das Misericórdias Portuguesas. Examen undervisas i Católica Medical School , på Sintra Campus, på Hospital da Luz i Lissabon och andra vårdenheter och anläggningar i Grupo Luz Saúde, och hälsocenter och anläggningar i Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , Hospital Beatriz Ângelo och sjukvårdsenheterna i União das Misericórdias Portuguesas. Särskiljande funktioner Católica Integrated Master in Medicine presenterar differentierande egenskaper som gör den unik och innovativ, bland annat: Främjande av spetskompetens inom medicinsk utbildning, genom en läroplan med en pedagogisk metodik baserad på problemlösning. Denna metod, internationellt validerad i prestigefyllda universitetscentra, har bevisat sin framgång och är föremål för ständig kvalitetsövervakning av den enhet som ansvarar för dess initiala utveckling - Maastricht University - och av en struktur som skapats speciellt för detta ändamål vid Católica Medical School (centret för medicinsk utbildning), med periodiska utvärderingsrapporter av undervisning-lärande-utvärderingsprocessen, som ska diskuteras internt och externt med de viktigaste intressenterna; Främjande av forskning med en kultur av öppenhet mot världen, odling av kunskapens transversalitet baserad på UCP:s kristna humanistiska principer; En kultur av närhet till och centralitet hos personen, i olika aspekter: undervisning; forskning; samhällsorientering; Öppnande av medicinsk utbildning för internationella studenter, som i andra akademiska enheter vid Católica. Dessa särskiljande egenskaper hos den integrerade magisterexamen i medicin kommer att göra det möjligt att främja medicinsk utbildning baserad på både klinisk kompetens och forskningskapacitet, särskilt inom översättningsforskning - av inverkan och tillämpning i hälsopraxis och policyer. Detta är endast möjligt genom undervisning-lärande-utvärderingsmetodologin i denna kurs, associerad med målet att utveckla reflexivt och kritiskt tänkande i vetenskaplig träning, väsentligt för utövandet, i excellens, av klinisk praktik. Baserat på mer än 50 års erfarenhet från Maastricht University, försöker denna integrerade magisterexamen i medicin svara på behoven hos medicinutövningen under 2000-talet, genom användning av olika och innovativa pedagogiska strategier och metoder som översätts till en unik läroplansstruktur som främjar, nämligen: Läroplansenheter som omfattar olika vetenskapliga områden; Olika metodiska egenskaper (inklusive problembaserat lärande – PBL) metodiken; Användning av olika träningstekniker, med hjälp av ett simuleringscenter för spetskompetens, såsom simulering av kontakt med patienter. I detta simuleringscenter planeras kontinuerlig utbildning i en serie medicinska procedurer, inklusive inte bara kommunikationsaspekter utan även klinisk utvärdering; Betoning på undervisning och praktik av reflektion genom hela kursen genom specifika pedagogiska strategier för diagnos (personlig portfolio, framstegsundersökningar, konsultation och reflektion genom simulering av kontakt med modellpatienter/skådespelare, etc.); Ett förhållande mellan studenter och lärare på två studenter per läkare är verkligen exceptionellt inom ett område där det nationella genomsnittet är 7,53; Utbildning i medicinsk forskning, med tonvikt på kliniska områden och translationell forskning. Andra utmärkande egenskaper hos denna integrerade master i medicin är: När det gäller undervisning, skapandet av en nära relation mellan professorer och studenter, genom ett mentorprogram; När det gäller läroplanen, införandet av forskning i studieplanen för Integrated Master in Medicine, genom skapandet av en 6:e års läroplansenhet, med genomförande av en praktikplats i vetenskaplig forskning. Tonvikten på obligatorisk utbildning för alla professorer i de använda undervisningsmetoderna, med utgångspunkt i erfarenheterna från Institutet för medicinsk utbildning vid Maastricht University. -
Kandidatexamen Magisterexamen
Heltid
6 år
Engelska
12 Sep 2022
Campusstudier