Magister i management och hantering av vårdcentraler

OBS Business School

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister i management och hantering av vårdcentraler

OBS Business School

Master i hantering av vårdcentraler

Den hälso~~POS=TRUNC företagOffentliga och privata, kräver ledarförmåga tillåter optimera resursanvändningen och effektivitet i kliniska resultat. Proffs som har ansvaret för ledande sjukvårdsinrättningar och kliniker, hälso- och sjukvård och icke-hälsovård, ofta tillhör den medicinska sektorn, men behöver utveckla sin ledarförmåga att uppnå de nivåer som krävs för effektivitet.

Dessutom fortsatta införandet av ny teknik och system både på lednings- och sjukvårdstjänster själva kräver en omvandling av paradigm för hantering av vårdcentraler. Det är nödvändigt i detta scenario, en utbildning av chefer för vårdcentraler som börjar djup kunskap om de specifika egenskaperna hos medicinsk administration, med en närmare titt på de förändringar som har skett under de senaste decennierna och transformationer som vi står inför under de kommande åren.

Management yrkesverksamma inom hälso- och sjukvården för att utöva sitt ansvar, ska ha nödvändig utbildning och tillräcklig tid att utöva varje funktion. Denna utbildning förvärvas genom kunskap om de nödvändiga verktygen och deras tillämpning i rätt sammanhang. Kunskap måste förvärvas från dem som berikar sina erfarenheter genom att lägga till, som fakulteten för Mästaren.

Dessa färdigheter är grupperade i tre generiska områden:

  1. "Health Policy och hälsovårdssystemen modeller", överför studenten kunskaper för att förklara orsaken och verkan relation som finns mellan beslut om hälsopolitiska och hälsa systemmodeller som följer av dem. På detta område, grundläggande kunskaper i hälsoekonomi är avgörande för att förklara sambandet mellan efterfrågan hälsa element, tillgängliga resurser och svaret i enlighet med fastställda riktlinjer och efterföljande modeller och system
  2. "Hantering av organisationer". Att veta det sammanhang i vilket hälsa är en utlåning serviceorganisation, de andra erbjudanden i området med den kompetens hantera en hälsoorganisation av något slag. Tillgängliga resurser för att förverkliga det förväntade resultaten ska sorteras och användas för att maximera resultatet i förmån för mottagare av tjänster.
  3. Känd de grundläggande verktygen för att hantera en sjukvårdsorganisation, det tredje området konkret tillämpning inom olika vårdområden inom hälso- och sjukvården med en betoning på integrerad förvaltning av dessa.

Profil för programdeltagare:

Det riktar sig till chefer och personal som strävar efter att utveckla sin karriär inom administration och förvaltning av vårdcentraler med stöd av en innovativ och effektiv, eller förbättra sin kapacitet på detta område vision.

  • Proffs som ockuperar ledningsansvar i hälsoorganisationer och behöver utveckla sin kompetens och förbättra sina färdigheter.
  • Personer vars yrke är hanteringen av vårdinrättningar och behov av att komplettera sin utbildning med specifika ledarförmåga inom hälsosektorn.
  • sjukvårdspersonal vars karriärer kommer att ta dem att ta ledningsansvar i kliniska tjänster och institutioner.
  • Management yrkesverksamma inom andra sektorer med förväntningar om framsteg i karriären.
  • Professionella yrkesverksamma inom företag med anknytning till hälsosektorn och behöver omfattande kunskap om dess struktur och funktion motion.

Fördelar med Master i hantering av vårdcentraler:

Denna Master övergripande mål är att ge kompetens nog, tvärgående och specifikBehövs för att utveckla Direktiv ledande roll på olika nivåer av hälsosystemet organisationer eller i dessa andra delar av hälso- och sjukvården där de utför sin yrkesverksamhet.

Under hela kunskapen om de politiska, ekonomiska, sociala faktorer och hälsovetenskap som bestämmer var och en av de modeller och befintliga hälso- och sjukvårdssystemen och kunskap om de grundläggande verktygen för planering och resurshantering både i allmänhet som en viss nivå av en nivå, hälsoserviceområde.

Från denna kunskap, kommer eleverna att få mer utbildning för beslutsfattande sin oro i sin nuvarande eller framtida ansvarsområde.

professionella applikationer

  • Medlemmar av styrelser institutioner och företag inom hälsosektorn
  • VD: ar och chefer för institutioner och företag inom hälso- och sjukvårdssektorn
  • medicinska och ammande direktörer och avdelningscheferna
  • administrativa och allmänna tjänster institutioner och företag i chefer hälso- och sjukvårdssektorn
  • Chefer för sjukförsäkringsbolag
  • Direktörer läkemedelssektorn
  • Hälsosektorn Consultants
  • Befattningshavare i företag som tillhandahåller varor och tjänster till sjukvården sjukvården

Mål för Master i sjukvårdsorganisationen

  • Förstå de nya utmaningarna hälsa administration
  • Analysera de olika medel som utgör hälsosektorn och observera de förändringar som sker i en del av hälso- och sjukvårdssystem referens.
  • Att känna till nyckel företagsledning tillämpas på särdrag hälsoorganisationer.
  • Mastering verktyg för beslutsfattande för korrekt optimering av vårdcentraler
  • Managing för kvalitetssäkring av en effektiv och socialt ansvarstagande tjänst

Curriculum Master i hantering av vårdcentraler

Läroplanen är uppdelad i 10 moduler eller kurser som täcker alla processer och kunskapsområden som behövs för ledning och hälsa förvaltning.

Dessa ämnen är indelade i tre huvudområden för att säkerställa utvecklingen av ledarförmåga, kunskap om nyckelhantering och montera den specifika miljön i sjukvårdsinrättningar.

Läroplanen för Master slutliga arbetet stängs med befälhavare som tjänstgör som en praktisk verksamhet kring vilket allt lärande konsolideras förvärvats under MISM

OMRÅDE hälsopolitik, modeller och hälsosystem

  • Bestämningsfaktorer: hälsa inom alla politikområden.
  • folkhälsan.
  • Hälsoekonomi.
  • hälsoplanering.
  • Modeller och hälso- och sjukvårdssystem.

OMRÅDE organisationer

  • Organisationsteori.
  • Statliga hälsoorganisationer.
  • ledarroll och strategisk planering.
  • Förvaltning av mänskliga resurser och kunskapskapital
  • Hantering av ekonomiska, finansiella och fastighetsresurser.
  • Ledning stödtjänster.
  • Byggledning och renovering av sjukvårdsinrättningar.
  • Informationssystem och hantering av informations- och kommunikationsteknik.
  • Kvalitet politik och utvärdering av resultaten.
  • Etik.
  • Innovationsledning och forskning.

OMRÅDE och hantering KLINIKEN välfärdstjänster

  • klinisk behandling
  • Primär och omsorg. Första nivån av upplösning
  • Specialiserad sjukhusvård
  • Effektivitets integrerade organisationer
  • Hälsovård partner
  • Det omfattande och integrerad vård mellan linjer och tjänster
  • medicinering
  • Uppmärksamhet på psykisk hälsa

TFM

Programmet levereras tillsammans i förverkligandet av ett slutprojekt i samband med hanteringen av vårdcentraler. Det kan vara en förbättring projektet, en innovation projektledning eller projekt som ger beprövade lösningar på problem.

METODIK

OBS Business School i Orienten vår strategi att utveckla kompetens, kunskaper och färdigheter. Vi främjar flexibla och omedelbar kommunikation, vi uppmuntrar effektiv diskussion uppmuntra lagarbete och underlätta samverkan mellan alla deltagare, oavsett om studenter, lärare eller besökande proffs.

Delad lärande

En viktig bildning i OBS är värdet på den delade lärande, där deltagarna är central. I vår virtuella campus tillgång till alla utbildnings- och tekniska material, de pratar med lärare och interagera med människor från olika sektorer, diskuterar fallstudier av personal med erfarenhet och synpunkter. Således innan samma mål, de olika angreppssätt, kompetens och erfarenhet du tar ett bredare perspektiv.

praxis och aktivt deltagande

Vår metodik bygger på en kombination av praktisk och teoretisk utbildning, som kräver ett aktivt deltagande av studenter med sina åsikter och synpunkter. Deltagarna också arbetar dokumentation ges, måste de analysera och lösa praktiska fall är baserade på verkliga och simulerade affärssituationer.

Så med hjälp av referensdokument är fallstudier och simuleringar som vi erbjuder dagligen en rik erfarenhet av lärande, som är ansluten till verkligheten genereras. I OBS're inte bara en betraktare, du är en nyckelspelare.

Upplevelsen av att studera på OBS

Anslutning våra studenter med OBS det är baserat på ett brett nätverk av personer som bildas av yrkesverksamma, experter, professorer, affärsmän och entreprenörer som definieras som rastlös, deltagande, öppen fråga och svar. Människor som används för att höja och föreslår mycket involverad i verksamheten och social miljö där de utför sitt arbete så att studera sambandet du får med oss ​​vakna och håller dig ansluten till allt som händer runt omkring dig. OBS studie utgår hänga på allt som rör ditt intresseområde, särskilt i den praktiska innehåll som du kommer att ge fakultet dag. Detta är det värde som OBS Business School.

Våra studenter gräva i de senaste trenderna som rör din arbetsplats, som en del av diskussionerna under ledning av proffs som valt källorna, speglar med oss ​​och slutligen omsätts i praktiken.

bedömningsmodell

Utvärderings modellen har som huvudområden:

  • Bidra att ständigt övervaka programmet.
  • Se till inlärning och användning av begrepp och förfaranden som presenteras.
  • Bedöma graden av uppfyllnad av programmets mål ska översättas till kompetens och yrkesskicklighet.

utvärdering Det sker kontinuerligt hela programmet finns det för var och en av försökspersonerna en serie aktiviteter som studenten och kommer att bedömas av läraren / a, som kommer att informera studenten om poängen på var och en samt förbättringsområden vid behov.

Den extra ansträngning som gjorts av studenter i deras deltagande i frivilligarbete och den positiva utvecklingen fortsatte längs varje ämne är också aspekter som av lärare vid tidpunkten för upprättandet av ett numeriskt betyg som samlade resultatet av användningen av ämnet.

Den övergripande utvärdering av programmet är genomsnittet av de olika ämnen som utgör vara en förutsättning att den genomsnittliga poängen på olika ämnen är positiva.

Krav Master i hantering av vårdcentraler

Det grundläggande målet för vår antagning är att se till kandidaternas lämplighet. Alla deltagare måste få ut det mesta av detta lärande genom ett sammanhang där det är möjligt att utveckla en långsiktig relation med klasskamrater, lärare och alumner.

Dessa är de olika stadierna i antagningsprocessen:

  1. Förutsättningar för antagning
  2. Ansökan om antagning
  3. Personlig intervju
  4. Motivation brev
  5. utvärdering antagning kommittén
  6. Matriculation

Magisterexamen i företagsledningen och Health Management

Människor som passerar utvärderingen av programmet och uppfyller de akademiska krav som fastställts av UB, kommer att delas ut till UB (universitetet i Barcelona).

För att erhålla graden av UB är nödvändigt att ha universitetsexamen (ingenjörsexamen eller Diploma). Underlåtenhet att ha en universitetsexamen, en gång passerat olika bedömningar, ett diplom av universitets förlängning av UB erhålls.

Stipendier och bidrag Master i hantering av vårdcentraler

OBS erbjuder kandidater stipendiet för att främja fortbildning för yrkesverksamma, företagare och chefer. För att ansöka om ett av dessa bidrag, som finansierar en del av programmet, måste de sökande vara antagen till programmet och uppfyller specificerade krav.

Antagnings och stipendiekommitté kommer att bedöma lämpligheten av profilen och karriär kandidaterna, de skäl som anges i skrivelsen av stipendieansökan och den sökandes yrkesmässiga och akademiska rekommendationer.

För närvarande är de följande stipendier är giltiga:

Stipendium OBS Experience

Syfte: Att främja vidareutbildning av framtida yrkesverksamma genom OBS Online Metodik, som är registrerad som egen modell för online-lärande.

Krav: Sökande utan tidigare erfarenhet av online-lärande modeller som uppfyller den akademiska och läroplanen program för räntekrav.

Profil stipendium Board

Syfte: att främja en kompetens i dessa kandidater med omfattande yrkeserfarenhet.

Krav: stipendie tillgängliga för sökande med mer än 3 års yrkeserfarenhet i ansvarig ställning som vill förvärva de kunskaper och ledarskap för att göra ett kvalitativt språng i sin karriär.

Online Business Management Stipendium

Syfte: att främja uppkomsten av födslar i Internet och skapandet av nya affärsmodeller baserade på nätverksamheten och digitaliseringen av traditionella företag fortfarande är verksamma på Internet.

Krav: Kandidater som vill skaffa sig kunskaper och färdigheter som behövs för att ta på Internet och driva nya digitala affärsmodeller, vare sig i det egna företaget eller som en chef.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Feb. 2019
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
10 månader
Deltid
Heltid
Price
Pris
8,900 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Feb. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Feb. 2019
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sept. 2019
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan