MSc Autism Research

Allmänt

Programbeskrivning

Autism är en utvecklingsstörning som diagnostiseras på grundval av sociala kommunikationsbrist, fixerade intressen och repetitiva beteenden. Forskning i autismspektrum störningar är viktig, inte bara för att förstå orsakerna och symtomen på autism, men för att säkerställa att personer med autism får bästa möjliga stöd.

MSc Autism Research är en unik kurs utformad för att ge studenterna en fördjupad förståelse av både psykologiska forskningsmetoder och det aktuella forskningsområdet kring autismspektrumstörningar. Du lär dig om viktiga områden inom teori och forskning inom autism, från klassificering och diagnos till socio-kognitiva och utvecklingsteorier.

Vårt innovativa tillvägagångssätt kombinerar utbildning och undervisning i psykologiska forskningsmetoder med praktisk erfarenhet under en praktisk placering i ett autismrelevant sammanhang och möjligheten att engagera sig i ett autismbaserat forskningsprojekt.

Masters studenter har sitt eget dedikerade MSc kontor och är integrerade i psykologiska avdelningen blomstrande forskningskultur.

Bästa skäl att studera hos oss

  • Vi kombinerar utbildning och undervisning i psykologiska forskningsmetoder med praktisk erfarenhet under en praktisk
  • 3: e plats i Skottland för psykologi (REF2014)
  • Kursen inkluderar ett forskningsprojekt som gör att du kan utveckla relevanta färdigheter för forskning

Arbetsplatser

Du ska genomföra en praktisk placering i ett autism relevantt sammanhang.

Flexibelt lärande

Om du är intresserad av att studera en modul från den här kursen, så skickar du doktorsexamen eller examensbeviset sedan till Graduate Admissions för att diskutera din kurs.

Fakultet

Psykologavdelningen har enastående laboratorieutrymme utrustad med utrustning av hög kvalitet. Den har utmärkt datorinfrastruktur, och både forsknings- och undervisningsaktiviteter stöds av intern teknisk personal med dator-, programmerings-, elektronik- och ljudvideokompetens.

Vi har investerat mycket i forskningsinfrastruktur, inklusive vår egen förskolelekgrupp, som ger en enastående möjlighet för utvecklingsforskning och undervisning. Syfte byggda laboratorierum har också skapats för att stödja mänsklig elektrofysiologisk forskning (EEG / ERP), hälsoforskning (inklusive GSR och hjärtfrekvensövervakning), ansiktsforskning (inklusive ögonspårning) och synforskning (inklusive stereoskopiska skärmar).

Forskningsöversikt

100% av vår psykologiska forskningspåverkan bedöms vara världsledande (REF2014)

Vi har en av de ledande psykologiska avdelningarna i Storbritannien, som rankas bland de 20 bästa i den senaste forskningsbedömningen (REF 2014). Det var ett av endast sju icke-Russell-gruppuniversitet som gjorde det, de andra Birkbeck, Royal Holloway, Sussex, Essex, St Andrews och Bangor.

Källa: Times Higher Education magazine.

Vår kvalitet på forskningspublikationer rankade som tredje plats i Skottland och relevansen av vår psykologiska forskningsaktivitet för samhället fick högsta möjliga betyg som endast fyra andra psykologiska avdelningar i Storbritannien uppnådde (REF 2014-resultat).

Våra MSc-studenter engagerar sig i vårt livliga samhälle av forskningskompetens.

Undervisning

Undervisningen sker i seminarier, föreläsningar, en forskningsplats i ett relevant sammanhang och forskningsövervakning. Det sätt på vilket vi undervisar i forskningsförmåga varierar från uttryckliga praktiska demonstrationer av verktyg för att diskutera olika metoder för forskning.

Akademiska krav

Minst en andra klassens hedersgrad (2.1 föredragen) eller motsvarande i ett relevant ämne. Sökande utan dessa formella kvalifikationer men med betydande lämplig / relevant arbetslivserfarenhet uppmuntras att ansöka.

Engelska språkkrav

På grund av störningar i engelskspråkiga tester orsakade av COVID-19 accepterar vi alternativa engelskspråkstest (inklusive engelska språktest online).

Om engelska inte är ditt första språk måste du ha en av följande kvalifikationer som bevis på dina engelska färdigheter:

  • IELTS-indikator 6.0 med minst 5,5 i varje underfärdighet
  • Cambridge C1 Advanced (CAE) 169 totalt sett med minst 162 i varje underfärdighet
  • Cambridge C2 Proficiency (CPE) 180 totalt sett med minst 162 i varje underfärdighet
  • Pearson Test of English (Academic) 60 totalt sett med minst 59 i varje underfärdighet
  • IBT TOEFL 78 totalt sett med minst 17 i lyssnande, 18 i läsning, 20 i tal och 17 skriftligt
  • IBT TOEFL Special Home Edition Test 78 totalt med minst 17 i lyssnande, 18 i läsning, 20 i tal och 17 skriftligt
  • TOEFL ITP Plus för Kina minst 543 totalt, 54 i lyssnande, 53 i struktur och skriftligt uttryck, 56 i läsning och B2 i tal
  • Trinity ISE II Pass totalt med ett pass i varje delfärdighet, ISE III Pass totalt och i alla delfärdigheter, ISE IV Pass totalt och i alla underkunskaper
  • Aptis (4 färdigheter) CEFR B2 totalt och B2 i alla underkunskaper
  • Duolingo 95 totalt med minst 90 i alla underkunskaper
  • LanguageCert International ESOL B2 Communicator - Godkänd med minst 33 i varje underkunskap

För mer information om hur du kan uppfylla våra krav på engelska, inklusive alternativ för att avstå från kravet, läs vår information om engelska krav.

När du har examen

Autism Research MSc är utformad för dem som ska göra ytterligare forskning inom autism, eller som grunden för en karriär som autismprofessionell. Kursens struktur inkluderar både placering och ett forskningsprojekt, så att du kan utveckla relevanta färdigheter för både forskning och tillämpad karriär.

Studenter som fullföljer denna MSc kan också vara berättigade att ansöka om en ESRC 1 + 3-student.

96% av våra doktorander lämnar anställning eller vidare studier inom sex månader efter examen (Destination of Leavers from Higher Education survey 2016/17).

Avgifter - 2020/2021

  • Utlandet £ 18 950
  • Hem / EU 8 500 £
Senast uppdaterad Aug 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

At the University of Stirling, being the difference is in our DNA – providing education with a purpose and carrying out research that helps to shape society.

At the University of Stirling, being the difference is in our DNA – providing education with a purpose and carrying out research that helps to shape society. Läs mindre