MSPH i internationell hälsa (sociala och beteendemässiga interventioner)
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nyckelinformation
Campus läge
Baltimore, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 59 184 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per traditionellt läsår. Ytterligare avgifter kan tillkomma. Stipendier finns tillgängliga
Introduktion
SBI-programmet erbjuder tvärvetenskaplig utbildning för forskare och folkhälsoutövare som vill använda samhällsvetenskap vid design, genomförande och utvärdering av folkhälsoprogram, särskilt samhällsbaserade insatser. Den kombinerade användningen av kvalitativa och kvantitativa metoder är ett avgörande kännetecken för programmet.
Studenterna tränas i undersökningsmetoder, djupgående intervjuer, fokusgruppsdiskussioner, observationsmetoder, social och miljökartläggning och datorstödd hantering och analys av kvantitativa och kvalitativa data. Studenterna får också inblick i faktorer relaterade till kön och hälsa, samhällsdeltagande i hälsoprogram och kulturella och miljömässiga faktorer som påverkar global hälsa.
Genom flera praktikmöjligheter erbjuder programmet eleverna en omfattande praktisk exponering för utveckling och genomförande av sociala och beteendemässiga insatser globalt eller lokalt. Efter avslutat program kan studenterna ge tekniskt stöd för att bedöma det sociokulturella sammanhanget kring folkhälsoåtgärder och i utveckling, genomförande och utvärdering av sociala och beteendeförändringsprogram för att förbättra hälsan hos underbetjänade samhällen i en mängd inställningar.
Studenttidslinje
Studenter kan slutföra sina examen på 1,5 år. Alla krav ska slutföras inom två år.
Akademiska termer 1 till 4
- Intensiva kurser om gemensamma kärn- och programspecifika kurser
- Omfattande tentamen i slutet av det första läsåret
- Practicum-förslag
Akademiska termer 5 till 6 (minimum)
- Practicum: fältplacering på en mängd olika platser för att få praktiska färdigheter i tillämpningen av de lärda principerna och metoderna, ge tillbaka till medlemmar i samhället och delta effektivt i ett professionellt team
- Capstone-uppsats som ger ett meningsfullt bidrag relaterat till praktiken och ger bevis för expertis inom en specifik tillämpad aspekt av sociala och beteendemässiga ingrepp i global hälsa
- Valbara kurser
Practicum
Förutom att genomföra de nödvändiga kurserna måste eleverna få praktiska färdigheter i tillämpningen av de lärda principerna och metoderna, ge tillbaka till medlemmarna i samhället och delta effektivt i ett professionellt team. Många studenter kommer att slutföra sina praktik utomlands. Studenter kommer att ha möjlighet att arbeta med lärare på fältplatser i Afrika söder om Sahara, Sydasien och Latinamerika. Vi har länge samarbetat med lokala forskningspartners i många länder, såsom Nepal, Peru, Uganda, Bangladesh och flera indianer i västra USA. Fakulteten och personalen hjälper också studenterna att hitta möjligheter med andra globala hälsoorganisationer.
Kärnkompetenser
Förväntade nyckelkompetenser inkluderar:
- Definiera och svara på stora globala hälsoproblem hos befolkningar som är undervärderade i lägre inkomstinkontexter med hjälp av lämpliga verktyg från biostatistik, epidemiologi och hantering och styrs av kunskap om underliggande biologiska mekanismer, miljöpåverkan och nuvarande bästa praxis.
- Använd lämpliga och strikta kvalitativa metoder för att förstå hälsans sociala och samhälleliga sammanhang och informera folkhälsoåtgärder.
- Tillämpa relevant teori och formningsforskning med flera metoder för att utveckla lokalt lämpliga, teoridrivna, effektiva sociala och beteendemässiga interventionsstrategier för att förbättra samhällets hälsa.
- Implementera och utvärdera processer och resultat av sociala och beteendemässiga ingrepp i global hälsa.
- Kommunicera programmatiska eller forskningsresultat till medlemmar i samhället, folkhälsovårdspersonal och beslutsfattare.
Karriärmöjligheter
Alumni intar positioner där de kan tillhandahålla tekniskt stöd för att bedöma det sociokulturella sammanhanget kring folkhälsointerventioner och vid utveckling, implementering och utvärdering av sociala och beteendemässiga förändringsprogram för att förbättra hälsan hos underbetjänade samhällen lokalt och globalt.
Där våra alumner arbetar:
- Rabin Martin, ett globalt hälsokonsultföretag i New York City
- US Agency for International Development, Bureau for Global Health, Washington DC
- San Francisco Department of Public Health, Community Health, and Equity Promotion
- UNICEF Zambia, Kommunikation om beteendeförändring, vatten, hygien och sanitet, Lusaka
- D-tree International, Dar es Salaam, Tanzania
- Ona, ett webb- och mobildataföretag, Nairobi, Kenya
- One Drop Foundation, en ideell organisation från Cirque du Soleil, som använder konsten för att katalysera WASH-relaterade sociala och beteendeförändringar i undermåliga globala miljöer, Montreal, Kanada
- Introduktion av snabb diagnos av malaria i Afrika söder om Sahara, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Baltimore
- Center for Child and Community Health Research, Johns Hopkins School of Medicine, Baltimore
- Center for Gender Equity and Health, UC San Diego, New Delhi, Indien
- Global Alliance for Clean Cookstoves, FN Foundation, Washington DC
- Merck, Kenilworth, NJ
- ThinkWell, en global hälsostart- och actiontank, Washington DC
- Folkhälsa, antropologi, medicin
Ansökningsinformation
Alla ansökningar ska skickas in via SOPHAS.
I allmänhet måste examenssökande lämna in följande:
- Online ansökan
- Officiella transkriptioner från ALLA institutioner på högskolenivå som du deltog i (akademiska register från institutioner utanför USA måste genomgå en referensbedömning).
- Standardiserat testresultat (Vänligen granska för Covid-19 Pandemic-relaterade policyer)
- Engelska kunskapsprov (TOEFL eller IELTS), om tillämpligt
- Tre brev av rekommendation
- CV eller curriculum vitae
- Uttalande av syfte och mål
Internationella sökande är välkomna och bör granska ytterligare instruktioner för ansökan från länder utanför USA
Förkunskapskrav
Sökande till programmet måste ha en kandidatexamen inom hälso- och samhällsvetenskap. Före internationell eller hälsoerfarenhet i mycket önskvärt. Framgångsrika sökande har en stark akademisk rekord med tonvikt på både kvantitativa och skrivande färdigheter, vilket återspeglas i transkript och standardiserade testresultat.
- Baccalaureat-nivå examen inom ett relaterat område.
- Personligt uttalande av professionella och / eller forskningsmål
- Meritförteckning
- Graduate Record Examination (GRE). För läsåret 2021/2022 rekommenderas GRE-poäng men krävs inte.
- Officiella utskrifter från alla institutioner deltog
- TOEFL eller IELTS för engelska som inte är modersmål. Lägsta poäng:
- TOEFL: 100 iBT; 600 PBT (pappersbaserat test)
- IELTS: 7
- Tre brev av rekommendation
vittnesmål
"Att gå med i detta program var det bästa beslutet jag någonsin gjort, inte bara på grund av kurser eller karriärmöjligheter, utan på grund av folket."
Shea Littlepage, MSPH-student
"Mitt nuvarande arbete på WHO bygger på det arbete jag startade i min praktik under mitt MSPH-program, inklusive att utvidga en kvantitativ analys av män som testade för HIV."
Caitlin Quinn, MSPH '17
"Som programledare för hälsa och välbefinnande vid den kambodjanska drömorganisationen är Belinda involverad i en mängd olika hälso- och välbefinnandeprogram."
Belinda Chiu, MSPH-student
"Efter examen kommer jag att arbeta på USAID som strategisk informationsmedlem vid HIV / AIDS-kontoret."
Joseph Greg Rosen, MSPH-student
"Professorerna är oupphörligt engagerade i oss som studenter och individer."
Aditi Rao, MSPH-student
Läroplan
Studenttidslinje
Studenter kan avsluta sin examen på 1,5 år. Alla krav ska vara klara inom 2 år.
Akademiska termer 1 till 4
- Intensiva kurser om gemensamma kärn- och programspecifika kurser
- Omfattande tentamen i slutet av det första läsåret
- Practicum-förslag
Akademiska termer 5 till 6 (minimum)
- Practicum: fältplacering på en mängd olika platser för att få praktiska färdigheter i tillämpningen av de lärda principerna och metoderna, ge tillbaka till medlemmar i samhället och delta effektivt i ett professionellt team
- Capstone-uppsats som ger ett meningsfullt bidrag relaterat till praktiken och ger bevis för expertis inom en specifik tillämpad aspekt av sociala och beteendemässiga ingrepp i global hälsa
- Valbara kurser
Practicum
Förutom att slutföra de erforderliga kurserna måste eleverna få praktiska färdigheter i tillämpningen av de lärda principerna och metoderna, ge tillbaka till samhällsmedlemmar och delta effektivt i ett professionellt team. Många studenter kommer att genomföra sin praktik utomlands. Studenter kommer att ha möjlighet att arbeta med fakulteter på fältplatser i Afrika söder om Sahara, Sydasien och Latinamerika bland annat. Vi har långvariga samarbeten med lokala forskningspartner i många länder, såsom Nepal, Peru, Uganda, Bangladesh och flera indianländer i västra USA. Fakulteten och personalen hjälper också studenter att hitta möjligheter med andra globala hälsoorganisationer.
Kärnkompetenser
Förväntade nyckelkompetenser inkluderar:
- Definiera och svara på stora globala hälsoproblem hos befolkningar som är undervärderade i lägre inkomstinkontexter med hjälp av lämpliga verktyg från biostatistik, epidemiologi och hantering och styrs av kunskap om underliggande biologiska mekanismer, miljöpåverkan och nuvarande bästa praxis.
- Använd lämpliga och strikta kvalitativa metoder för att förstå hälsans sociala och samhälleliga sammanhang och informera folkhälsoåtgärder.
- Tillämpa relevant teori och formningsforskning med flera metoder för att utveckla lokalt lämpliga, teoridrivna, effektiva sociala och beteendemässiga interventionsstrategier för att förbättra samhällets hälsa.
- Implementera och utvärdera processer och resultat av sociala och beteendemässiga ingrepp i global hälsa.
- Kommunicera programmatiska eller forskningsresultat till medlemmar i samhället, folkhälsovårdspersonal och beslutsfattare.
Karriärmöjligheter
Alumni intar positioner där de kan tillhandahålla tekniskt stöd för att bedöma det sociokulturella sammanhanget kring folkhälsointerventioner och vid utveckling, implementering och utvärdering av sociala och beteendemässiga förändringsprogram för att förbättra hälsan hos underbetjänade samhällen lokalt och globalt.
Där våra alumner arbetar:
- Rabin Martin, ett globalt hälsokonsultföretag i New York City
- US Agency for International Development, Bureau for Global Health, Washington DC
- San Francisco Department of Public Health, Community Health, and Equity Promotion
- UNICEF Zambia, Behaviour Change Communication, Water, Hygiene and Sanitation Program, Lusaka
- D-tree International, Dar es Salaam, Tanzania
- Ona, ett webb- och mobildataföretag, Nairobi, Kenya
- One Drop Foundation, en ideell organisation från Cirque du Soleil, som använder konsten för att katalysera WASH-relaterade sociala och beteendeförändringar i undermåliga globala miljöer, Montreal, Kanada
- Introduktion av snabb diagnos av malaria i Afrika söder om Sahara, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Baltimore
- Center for Child and Community Health Research, Johns Hopkins School of Medicine, Baltimore
- Center for Gender Equity and Health, UC San Diego, New Delhi, Indien
- Global Alliance for Clean Cookstoves, FN Foundation, Washington DC
- Merck, Kenilworth, NJ
- ThinkWell, en global hälsostart- och actiontank, Washington DC
- Folkhälsa, antropologi, medicin
Galleri
Antagningar
Studentberättelser
Programresultat
Lärandemål
- Identifiera och tolka folkhälsan näringsproblem och karakterisera dessa problem i termer av mätbara indikatorer
- Analysera relevant näringsdata och tolka vetenskapliga bevis för att utveckla och implementera planer för förebyggande, kontroll och utvärdering
- Designa, hantera och utvärdera näringsrelaterad forskning eller program inom ett fält, laboratorie- eller klinisk erfarenhet från idéuppfattning till datainsamling och analys, för att ge riktlinjer
- Kommunicera genom skriftliga rapporter, muntliga presentationer och annan näringsinformation i media av hög teknisk kvalitet och program- eller policyrelevans.
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se skolans hemsida för mer information