MHS i hälsa, beteende och samhälle (sociala faktorer i hälsa)
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nyckelinformation
Campus läge
Baltimore, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 59 184 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per traditionellt läsår. Ytterligare avgifter kan tillkomma. Stipendier finns tillgängliga
Introduktion
MHS i sociala faktorer inom hälsa är en avancerad forskarutbildning för studenter med grundexponering för social- och beteendevetenskap och / eller folkhälsa som är intresserade av vidareutbildning i teori och metoder inom detta område.
Programmet är avsett att förbereda eleverna antingen för vidare doktorandutbildning inom folkhälsa eller att arbeta i en folkhälsoforskning eller politisk position. Fokus för MHS in Social Factors-programmet vid Institutionen för hälsa, beteende och samhälle är att integrera och tillämpa ett brett spektrum av kunskap och analytiska färdigheter i sociala aspekter av folkhälsan, med tonvikt på samtida hälsoproblem.
Programmet består av ett och ett halvt till två års heltidsstudier, som kombinerar klassrumsbaserade kurser, seminarier och oberoende studier, utveckling av en forskningsplan och slutförande av ett mentoriserat forskningsprojekt och en magisterforskning som presenterar originalforskning .
Det slutliga programkravet är att studenten presenterar forskningen i ett avdelningsseminarium. Forskningsprojektet, planerat med ledning av studentens akademiska rådgivare, kan börja efter framgångsrikt genomfört av 64 poäng, vanligtvis i slutet av det första året, och måste innehålla motsvarande 600 timmars aktivitet i en betald eller obetald position.
Studiekurs
Studenter kommer att genomföra minst 96 sammanlagda enheter av kredit timmar, i sex eller sju heltidsperioder under ett och ett halvt år av studien, examen i slutet av det andra året.
Under det första året kommer de fyra heltidsstudierna att bestå av akademiska kurser i klassrum och seminarier. Totalt 64 akademiska enheter måste vara avslutade innan forskningspraktiken påbörjas, vanligtvis inom de fyra första studietiderna. Studenter måste registrera sig för 16 eller fler poäng varje termin för att ha heltidsstatus i skolan. Alla obligatoriska kurser måste tas för bokstavsbetyg. Det förväntas att studenter kommer att slutföra en betydande del av sina forskningsaktiviteter under sommaren mellan första och andra året.
Under det andra året kommer studenterna att registrera sig på heltid (16+ poäng per termin) för en studiekurs som inkluderar återstående kurser samt en självständig studie med sin rådgivare när de utvecklar sin forskningsplan, slutför sin forskningspraktik, och skriva deras forskningspapper. De kommer också att delta i minst två perioder av MHS in Social Factors-seminariet under sitt andra programår. Studenter kan vara berättigade att fullgöra alla krav för examen i slutet av andra termin på sitt andra år, beroende på tidpunkten för deras forskningspraktik och slutgiltiga godkännande av deras uppsats.
Förkunskapskrav
Alla sökande förväntas lämna in en färdig ansökan till Whiting School of Engineering och stödjande dokumentation enligt vad som krävs av skolans antagningskontor. Sökande till alla magisterprogram måste ha minst en kandidatexamen inom ett relevant område.
Institutionens behörighetskrav inkluderar:
- Avslutad ansökan
- GRE-poäng (MCAT-acceptabelt, men inte föredraget). Avstående kan begäras om sökanden har:
- En examen (magister- eller doktorsexamen), ELLER
- Avslutade certifikatet i miljö- och arbetshälsa och fick minst ett "B" i alla kurser som tagits för certifikatet.
- Lägsta betygsgrad på 3,0 rekommenderas. Bakgrundskurser måste innehålla:
- Biologi, kemi, fysik och kalkyl
- Tre brev av rekommendation
- Avskrifter från varje akademisk institution bortom gymnasiet
- Testet av engelska som främmande språk (TOEFL) krävs för sökande från länder där engelska inte är det primära språket. Lägsta acceptabla poäng är 600 på den pappersbaserade versionen eller 100 på internetversionen.
- Internationella akademiska transkriptioner måste utvärderas av WES eller motsvarande tjänst. Gå till https://engineering.jhu.edu/graduate-admissions/international-students/ för mer information.
Användningsanvisningar
I allmänhet måste examenssökande lämna in följande:
- Online ansökan
- Officiella transkriptioner från ALLA institutioner på högskolenivå som du deltog i (akademiska register från institutioner utanför USA måste genomgå en referensbedömning).
- Standardiserat testresultat (Vänligen granska för Covid-19 Pandemic-relaterade policyer)
- Engelska kunskapsprov (TOEFL eller IELTS), om tillämpligt
- Tre brev av rekommendation
- CV eller curriculum vitae
- Uttalande av syfte och mål
Internationella sökande är välkomna och bör granska ytterligare instruktioner för ansökan från länder utanför USA
En uppdatering om GRE-krav och COVID-19
Institutionen för hälsa, beteende och samhälle inser att COVID-19-pandemin avsevärt kan hindra potentiella studerandes förmåga att fullgöra standardiserade testkrav. För att hjälpa till att hantera de unika utmaningarna som pandemin har ställt har Institutionen för hälsa, beteende och samhälle valt att ändra vår policy som kräver GRE-poäng för sökande till läsåret 2021-2022.
För potentiella studenter som ansöker till alla HBS-akademiska program för läsåret 2021-2022 kommer GRE-poäng att vara valfria men rekommenderas starkt. Vi uppmuntrar sökande med befintliga GRE-poäng att inkludera dem som en del av sina ansökningar. Ansökningar kommer dock fortfarande att granskas utan GRE-poäng.
Sökande kan skicka GRE-poäng till JHSPH med SOPHAS-kod 3738.
För ytterligare frågor relaterade till antagningskrav och ansökningar, vänligen kontakta L. Robin Newcomb ([email protected]).
Läroplan
Studiekurs
Studenter kommer att genomföra minst 96 sammanlagda enheter av kredit timmar, i sex eller sju heltidsperioder under ett och ett halvt år av studien, examen i slutet av det andra året.
Under det första året kommer de fyra heltidsstudierna att bestå av akademiska kurser i klassrum och seminarier. Totalt 64 akademiska enheter måste vara genomförda innan forskarpraktiken påbörjas. Studenter måste registrera sig för 16 eller fler poäng varje termin för att ha heltidsstatus i skolan. Alla obligatoriska kurser måste läsas för ett bokstavsbetyg. Det förväntas att studenter kommer att slutföra en betydande del av sin forskningspraktik under sommaren mellan första och andra året.
Under det andra året kommer studenterna att registrera sig på heltid (16+ hp per termin) för en studiekurs som kommer att innehålla återstående kurser, samt en oberoende studie med sin rådgivare när de utvecklar sin forskningsplan, slutför sin forskningspraktik, och skriva sin forskningsuppsats. De kommer också att delta i minst två terminer av MHS in Social Factors-seminariet under sitt andra programår. Studenter kan vara berättigade att slutföra alla krav för examen i slutet av andra terminen av deras andra år, beroende på tidpunkten för deras forskningspraktik och slutgiltigt godkännande av deras uppsats.
Galleri
Karriärmöjligheter
- Forskningsassistent
- Policy Analyst
- Projektledare
- Doktorand
- Utrikes tjänsteman
- Hälsokommunikationsspecialist
Antagningar
Studentberättelser
Programresultat
Lärandemål
- Artikulera påverkan av sociala sammanhang och beteende på hälsa med syftet att utveckla, utvärdera och implementera lösningar på pressande folkhälsoutmaningar i Baltimore, USA och runt om i världen
- Beskriv relationer och potentiella Pathways mellan sociala faktorer, beteenden och hälsa och relaterade bidrag till hälsoskillnader
- Kritiskt utvärdera litteratur relaterad till individuell och social påverkan på hälsobeteenden och hälsa
- Tillämpa tvärvetenskapliga, ekologiska och andra teoretiska modeller på flera nivåer av hälso- och hälsobeteende för att identifiera relevanta sociala och strukturella faktorer och effektiva sociala och beteendemässiga interventionsstrategier för att hantera folkhälsoutmaningar i olika befolkningsgrupper och miljöer
- Utforma och kritiskt bedöma interventioner och samhällsbaserade program för att förebygga sjukdomar och skador, lindra sjukdom och funktionshinder, förbättra livskvaliteten och minska hälsoskillnader
- Översätta forskning om effektiva sociala och strukturella insatser med konsekvenser för folkhälsorelaterade praxis och politik
- Tillämpa en mängd olika studiedesigner, metoder och analytiska tekniker för att på lämpligt sätt ta itu med nyckelfrågor om social och strukturell påverkan på hälsan
- Tillämpa lämpliga etiska standarder vid genomförandet av folkhälsoforskning och praktik
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se skolans hemsida för mer information