MD-program
Duke-NUS Medical School
Nyckelinformation
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Ansökningar till vårt MD & PhD-program är nu öppna.
Introduktion
På Duke-NUS drivs vi av våra kärnvärden.Vår passion är att leverera ett medicinskt utbildningsprogram som är baserat på två mål: att ge aktiva lärandemöjligheter och att stödja personliga djupare dykning inom intresseområden.Vi uppnår dessa genom vår världsberömda utbildningsstrategi TeamLEAD som främjar samarbete och lagarbete, och genom våra studenters deltagande i en mentorad forskningsupplevelse där de använder sin innovation och kreativitet för att svara på viktiga, spetsforskningsfrågor.Vi tror att detta lagarbete orienterade tillvägagångssätt, i denna multietniska miljö, tillåter våra elever att få en rikare uppskattning och respekt för mångfald, och främjar utvecklingen av deras professionalism.
Duke-NUS MD-programmet är ett 4-årigt forskarutbildningsprogram.Studenter tilldelas doktorsexamen (MD) gemensamt av Duke University och National University of Singapore (NUS).
Lärande filosofi
Teambaserat lärande
Duke-NUS Medical School tar den innovativa Duke School of Medicine-läroplanen som grund och bygger på de bästa delarna av teambaserat lärande.I Team-Based Learning genomförs föreläsningar, läsningar och genomgång av kompletterande material om ett givet ämne innan lektionen.Aktivitet i klassen fokuserar på att säkerställa förståelse, tillämpa principer och lösa problem inom studentteam som underlättas av fakulteten.Kurser drivs av multidisciplinära fakultetsteam av kliniker och forskare som stöds av utbildningsfakultet med expertis inom vetenskapen om lärande.Klassrumsdiskussionerna drivs huvudsakligen av studentförfrågningar istället för fakultetssvar.
Engagerade elever
Aktiviteter är inbyggda i inlärningsdagen som kräver att eleverna gör meningsfulla val för att kunna svara på utmanande frågor, och eleverna får ständig feedback från sina kamrater och lärare om sitt lärande.Eleverna lär sig tekniker för effektiv peer-feedback och peer-utvärderingsprocessen ger möjligheter att öva och förfina dessa färdigheter.
Utbildande teknologi
Utbildningsteknik inklusive verktyg för sociala medier är integrerade i alla aspekter av lärandeupplevelsen; exempel inkluderar användning av klassrumsteknik som underlättar interaktion mellan studenter och lärare samt omvandling av traditionella föreläsningar till röstkommenterade presentationer som granskas före klasssessionerna.Denna aktiva lärandeprocess som studenterna är engagerade i gör de kunskaper som förvärvats mer relevanta för hur kliniker lär sig och arbetar.Vi kallar denna banbrytande inlärningsmetod TeamLEAD (Learn, Engage, Apply, and Develop).