Kandidatexamen i tandkirurgi

Allmänt

Programbeskrivning

Uppdrag

  • Programmets övergripande uppdrag är att erkännas för innovativ tandutbildning, engagemang för kulturell mångfald, upptäckt, överföring av vetenskaplig kunskap, överlägsen kompetens hos våra studenter och högsta grad av patientvård och service.
  • Dentalprogrammet innehåller ny och lämplig kunskap, teknik och färdigheter som säkerställer inlärning av studenter vilket resulterar i akademiker som är kompetenta inom sina respektive områden. Målet med programmet är att förbereda kandidater som har kunskap, färdigheter och värderingar för att börja praktiken av allmän tandvård.
  • Vi kommer att tillhandahålla innovativa, inter-professionella pedagogiska erfarenheter som utvecklar eleverna som integrerade medlemmar i vården och framtida ledare.106982_libraryinside2.png

Utmärkande funktioner i programmet

  • Dentalprogrammet är engagerat i kompetens inom utbildning, patientvård, service och forskning. Det finns att utveckla tandläkare som kommer att använda kunskap och teknik från det 21: a århundradet präglat av medkänsla, ledarskap, professionalism, kreativitet, service och social rättvisa.
  • Ny teknik antas i undervisningen (Endo-mikroskop i endodonti, CAD / CAM i krona och bro och CBCT i radiologi) och central steriliseringsenhet är tillgänglig för infektionskontroll.
  • Utbildning av studenter hålls på Dummy huvuden för att förbereda dem för att arbeta på patienter. Även utbildning på patienter hålls under sommaren så att eleverna övar och utnyttjar fritiden fullt ut.
  • Extra revideringar görs alltid för kvarvarande studenter och extra timmar hålls (4-7pm) för extra klinisk övning av studenter.
  • En ytterligare fördel med vårt program är att tandmodulerna börjar direkt i examen år 1.

Programmets mål

Programmet kommer att innehålla nödvändig kunskap, kompetens och yrkesmässig inriktning och ha styrka i kliniska färdigheter. Det kommer att läggas större tonvikt på kompetenser, en rekord av prestation och ett integrerat tillvägagångssätt för undervisning och lärande.

Läroplanen kommer att vara en som ger adekvat utbildning för kandidaten att öva ljud allmän tandvård och att inleda ett åtagande att lära sig genom hela sitt yrkesliv. Det är utformat för studenter som strävar efter att förstå, analysera, prognostisera och påverka tandläkarutbildningen på såväl aggregerad som individnivå. Det är också utformat för att skapa en omtänksam, kunnig, kompetent och skicklig kandidat som kan ta ett professionellt ansvar för sina patienter.

Programmet syftar till att

  1. Utveckla en grundlig förståelse för biologiska medicinska vetenskaper för att möjliggöra integration och korrelation av dessa grundvetenskaper med klinisk tandvårdspraxis.
  2. Ge kunskap om tandvårdspraxis och utveckling av relevanta färdigheter för den konstruktiva användningen av den kunskapen inom sitt aktivitetsområde.
  3. Ge eleverna verktygen för att tillämpa de kunskaper och färdigheter de har fått till lösningen av teoretiska och tillämpade problem inom tandvård och att utöva bedömning i utvärderingen av relevant ekonomisk politik.
  4. Utveckla de analytiska inlärningsförmåga som krävs för professionell tandläkare.
  5. Utveckla en förståelse för problem i tandläkaren och kunna upptäcka läkemedelsinteraktioner i deras fält.
  6. Utveckla kompetens vid diagnos av muntliga och dentala sjukdomar, inklusive förståelse för förhållandet mellan allmänna och orala sjukdomar.
  7. Stimulera eleverna intellektuellt och led dem att uppskatta programansökningarna på en rad problem och dess relevans för en mängd olika sammanhang.
  8. Ge klinisk förståelse och kompetens för att träna utan tillsyn, men kunna förverkliga sina begränsningar och hänvisa patienter till specialistråd och vård när de anges
  9. Uppmuntra förståelse av tandproblem i ett flerdimensionellt sammanhang och ge eleverna möjlighet att motivera, kritiskt granska, systematiskt analysera och reflektera över egen och andra kliniska övningar och lärande.
  10. Gör det möjligt för akademiker att tillämpa sina överförbara färdigheter som involverar lagarbete, hantering och utvärdering av eget lärande och / eller effektiv användning av den.
  11. Erfarenhet i principer och tekniker för att arbeta till en deadline och i projektledning och hantera ett team.
  12. Gör det möjligt för akademiker att självständigt utvärdera / argumentera för alternativa tillvägagångssätt och noggrant bedöma / rapportera om egna / andra arbetar med rättfärdigande.
  13. Gör det möjligt för akademiker att hantera komplexitet och / eller motsägelser i kunskapsbasen och göra säkra val av verktyg för det aktuella arbetet.
  14. Gör det möjligt för akademiker att fortsätta sin yrkesutbildning och bidra avsevärt till det breda området tandvård hos sina patienter.
Senast uppdaterad Dec 2018

Om skolan

BUE is Egypt’s major university delivering British Higher Education with students graduating with both Egyptian and UK degrees. It is the largest face-to-face provision of British Transnational Higher ... Läs mer

BUE is Egypt’s major university delivering British Higher Education with students graduating with both Egyptian and UK degrees. It is the largest face-to-face provision of British Transnational Higher Education in the Middle East, leading in Educational Quality, the Student Experience, and Research and Enterprise. Läs mindre