Kandidatexamen i hälsovetenskap i respiratorisk terapi

Allmänt

Programbeskrivning

Respiratoriska terapeuter är vårdpersonal som utvärderar och behandlar personer i alla åldrar som har lung- och hjärtsjukdomar. Terapeutens ansvar omfattar lungfunktionsbedömning, administrering av syre och aerosoliserade läkemedel, andning om omskolning och lungrehabilitering, akut vårdhantering av patienter som behöver ventilationsstöd och akutvård.

Respiratoriska terapiprogrammets avdelningsmål

  • Att förbereda kandidater med demonstrerad kompetens inom kognitiva (kunskap), psykomotoriska (färdigheter) och affektiva (beteende) inlärningsområden för andningsvårdspraxis som utförs av registrerade respiratoriska terapeuter (RRT).
  • Att förbereda ledare för andningsvårdsområdet genom att inkludera läroämnesinnehåll som inkluderar mål relaterade till förvärv av färdigheter i ett eller flera av följande: ledning, utbildning, forskning, avancerad klinisk praxis (vilket kan innefatta ett område med klinisk specialisering).

Programmål, mål och utvärderingar i samband med Bellarmines uppdrag

Bellarmine University uppdrag är att utbilda sina elever att "... utveckla den intellektuella, moraliska, etiska och professionella kompetensen för framgångsrikt boende, arbete, ledarskap och service till andra." Således riktade, skulle större universitet " intresse för att hjälpa till att skapa framtiden och förbättra människors tillstånd. "Målet för andningsprogrammet är upptaget inom universitetsuppdraget, eftersom programmet examinerar studenter som tjänar som" ... kompetenta avancerade respiratoriska terapeuter ". Intellektuell, moralisk, etisk och yrkeskompetens anges uttryckligen i form av tre programmål. Framsteg mot varje mål utvärderas årligen, med hjälp av två eller flera utvärderingssystem, enligt riktlinjer som utfärdats av kommittén för ackreditering av respiratorisk vård (COARC). Programmål och utvärderingssystem är följande:

För både studenter och studenter:

Intellektuell kompetens: Att förstå, utvärdera och tillämpa klinisk information som är relevant för avancerad respiratorisk behandling (kognitiv domän).

  • Nationellt styrelsessystemprestanda (Multiplikationsexamination av terapeut och klinisk simuleringsexamen)
  • Undersökning efter avslutad programblickning på kandidatens självbedömning av hans eller hennes professionella kunskapsbas i förhållande till kliniska förväntningar.
  • Arbetsgivarundersökning under det första året efter avslutad programbedömning av varje doktorands professionella kunskapsbas i förhållande till klinisk praxis.

Moraliska, etiska kompetenser: Att visa professionellt beteende (Affective Domain).

  • Löpande klinisk utvärdering av patientens och patientens interaktioner.
  • Undersökning efter avslutad program som riktar sig till kandidatens självbeskrevna attityder och beteende gentemot patienter och kamrater.
  • Arbetsgivarundersökning under det första året efter avslutad programbedömning av kandidatens attityder och beteende gentemot patienter och kamrater.

Professionell kompetens: Att visa teknisk kompetens i alla färdigheter som är nödvändiga för att uppfylla rollen som en avancerad respiratorisk terapeut (Psychomotor Domain).

  • Undersökning efter avslutad programblickning på kandidatens bedömning av hans eller hennes självförtroende och kompetens vid utförande av kliniska förfaranden.
  • Arbetsgivarundersökning under det första året efter avslutad programbedömning av kandidatens kliniska kompetens.

Ledarskapskompetenser: Att beskriva och tillämpa ledarskapsförmåga relaterat till ledning och utbildning.

  • Undersökning efter avslutande av huvudstenen som bedömer kandidatens ledarskapsförmåga.
  • Arbetsgivarundersökning efter avslutad toppunkt som bedömer kandidatens ledarskapsförmåga och potential.

Antagningskriterier för BHS-programmet

  • Acceptans till Bellarmine University
  • Kumulativt betygsgenomsnitt på minst 2,5
  • Avslutande av obligatoriska förkunskapskurser för det specifika programmet (under Graduate Requirements, se Föreslaget studieprogram med minsta betygskrav).
  • Språkfärdighet: Admission, Progression och Graduate Committee kräver en officiell TOEFL iBT eller IELTS poäng för att verifiera språkkunnighet för sökande: a) som föddes utanför USA, b) för vilka engelska är ett andraspråk eller c) som har en grad eller transkript från en icke-amerikansk institution. Sökande måste tjäna en totalpoäng på 83 eller högre och en talande poäng på 26 eller högre på TOEFL iBT eller tjäna ett totalt bandresultat på 7 eller högre OCH ett talbandsspel på 8 eller högre på IELTS för att uppfylla kraven på språkkunskaper . Endast officiella poängrapporter kommer att godtas. Admission, Progression and Graduation Committee förbehåller sig rätten att kräva en TOEFL eller IELTS från någon sökande. Den officiella poängen ska skickas till både Allied Health CAS och Bellarmine University . Studerande kan ansöka om att alternativt använda något av följande för att dokumentera engelskspråkig färdighet: a) Språkutbildning på ett godkänt centrum; b) Tidigare utbildningserfarenheter i ett TOEFL-undantaget land eller c) tillfredsställande poäng på SAT eller ACT. Se tillämpliga grundutbildningskrav för kandidatexamen i kandidatkursen i Bellarmines kurskatalog för specifika kriterier.
  • En personlig intervju, om det begärs av programtillträdeskommittén.

Tilläggskrav för studenter som ingår i AS till BHS-examen:

  • Avslutande av ett ackrediterat andningsskyddsprogram på avancerad nivå.
  • Certifierad respiratorisk terapeut (CRT) eller registrerad respiratorisk terapeut (RRT) legitimation.
  • Bevis på RCP-licens.
Senast uppdaterad Feb 2019

Om skolan

Bellarmine University is a vibrant community of educational excellence and ethical awareness that consistently ranks among the nation's best colleges and universities. Our students pursue an education ... Läs mer

Bellarmine University is a vibrant community of educational excellence and ethical awareness that consistently ranks among the nation's best colleges and universities. Our students pursue an education based in the liberal arts – and in the distinguished, inclusive Catholic tradition of educational excellence, the oldest and most rewarding in the western world. Läs mindre