Integrerad klinisk medicin

Allmänt

Programbeskrivning

International University Of The Health Sciences

Under de prekliniska medicinsk vetenskap Program studenter delta i ICM i början av sin verksamhetsförlagda utbildningen, som tjänar som en förberedelse för deras kliniska rotationer.

Det är viktigt, för läkarstuderande framgång på medicinsk ombord undersökningar och prestanda under deras kliniska clerkships för läkarstudenter att lära sig att interagera med patienter och vårdpersonal, och successivt att framkalla relevanta historier, genomföra relevanta undersökningar och utföra förfarandena enligt ledning av klinisk personal.

Målet för ICM-programmet är att bekanta studenter med lämpliga kliniska kunskaper och fysisk undersökning färdigheter som krävs för att på ett effektivt sätt övergå till kliniska rotationer. Vi förväntar oss ytterligare studenter att få kompetens, förståelse och intuition om den kliniska processen så att de kan mer effektivt engagera sig i klinisk praxis av läkemedel under deras kliniska clerkships.

IUHS anser att en övergripande integrerad strategi för lärande är det mest effektiva sättet att säkerställa att eleverna inte bara förstå begrepp men har också förmågan att omvandla denna kunskap i klinisk miljö. Detta åstadkoms genom en kombination av: online-distribuerade föredrag (Integrerad med vår prekliniska blocket planen), klinisk simulering - prestationsbaserade inlärningsaktiviteter och laget kompetens, och direkt överinseende aktiviteter med vår associera klinisk lärare i verkliga kliniska patienten möter Eleverna lär sig att:

  • införliva alla aspekter av patienten möter från den ursprungliga intervjun till fysisk undersökning, beställning av tester, som arbetar diagnos och behandling
  • förvalta en patient i en klinisk och sjukhusmiljö
  • uppskatta viktig roll det medicinska teamet spelar i att ge optimal vård
  • bekanta sig med den komplexa och meningsfull integration av alla medicinska discipliner och den viktiga roll som utövare i iscensättandet denna process i den kliniska teatern.

Virtuella patientsimulerings

Universitetet använder DXR Behandlaren, en webbaserad programvara patientsimulerings för undervisning, inlärning och utvärdering av viktiga kliniska resonemang färdigheter.

Eleverna utmanas med en mängd kliniska fall problem under preklinisk period med hjälp av vår DXR gränssnitt. Studenter är skyldiga att arbeta igenom varje kliniskt fall systematiskt, vilket ger dem insikt och en klar, koncis förståelse varje förfarande.

Associera Clinical fakulteten

Från och med den första prekliniska blocket, är studenter samarbetar med IUHS Associate Klinisk fakultet / mentorer. Dessa lärare tränar läkare i god status med sina jurisdiktions medicinska myndigheterna, som kommer att engagera studenter med meningsfulla IUHS läroplan och aktiviteter under hela elevernas pre-klinisk utbildning. Denna "hands-on" instruktion ger studenterna med kliniska erfarenheter som syftar till att integrera grundläggande kunskaper och utveckla de kliniska färdigheter som krävs för att intervjua, bedöma patienter och i slutändan göra kliniska beslut. När eleverna är i kliniska rotationer och hemvist, kommer att förstå kliniskt beslutsfattande och integration av kompetens att vara avgörande för den moderna studenten att utvecklas väl.

Eleverna tillbringar ungefär 30% av sin prekliniska period engagerad i "hands-on" meningsfull läroplan.

Varje Associate Klinisk medlem fakulteten är inte avsedd att vara ett innehåll expert på varje ämne. Efter en definierad läroplan, kommer han eller hon visa och instruera eleven på relevanta kliniska och fysisk undersökning färdigheter relaterade till varje preklinisk blocket. Dessa lärare kommer att motivera och vägleda eleverna att diskutera och utforska läkekonsten och utmana dem att integrera sina studier med patientvård.

Associerade kliniska Lärare (även känd som mentorer) förväntas:

  • träffas regelbundet med studenter och engagera dem i kliniska erfarenheter i proportion till ICM utbildningsplanen och eleverna aktuellt block av studien.
  • fungera som en katalysator för att stimulera eleven att utforska aktuella medicinska frågor och arbeta igenom de problem som kan uppstå i en klinisk miljö.
  • diskutera och utforska frågor med eleverna, vilket deras kliniska erfarenhet fram för att förklara betydelsen av viktiga grundläggande vetenskap och kliniska frågeställningar. Dessutom kommer de att förstärka nyckelbegrepp och principer som införts genom fallstudier, liksom andra frågor som uppstår i diskussionerna.
  • bistå studenten i att få extra klinisk exponering där så är möjligt, i linje med de problem som studeras.
  • ger möjligheter att ta patientens historia, skriver order och slutföra fysiska tentor på patienter vid behov.
  • ge ytterligare insikter, kommentarer och insatsvaror som är relevanta för elevernas behov.
  • bistå vid testning av dessa färdigheter vid behov.
International University Of The Health Sciences
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

IUHS uses a innovative, low cost solution to transform the learning experience and underlying economics of medical education, with the goal of addressing the global shortage, inequitable distribution, ... Läs mer

IUHS uses a innovative, low cost solution to transform the learning experience and underlying economics of medical education, with the goal of addressing the global shortage, inequitable distribution, and demographic representation of healthcare professionals, especially in primary care. Läs mindre