Förklinisk medicinsk vetenskaplig kurs

Allmänt

Programbeskrivning



Den prekliniska läroplan sätts upp som ett fall baserade organsystem syn på läkemedel som fastställer sambandet mellan kunskap och praktik omedelbart. Den omfattande användningen av virtuella patientfall och studie resurser för att komplettera föreläsningarna skapar en stimulerande inlärningsmiljö för varje elev.

Aktiv inlärning

Studentaktivitet i det prekliniska programmet styrs av "Active Learning", där studenten deltar i virtuella klassrum och övervakade studiegrupper samtidigt som man får stöd och strukturerad aktivitet från Academic Enhancement-teamet som innehåller inriktade Q & A-sessioner.

IUHS betonar en kompetensbaserad bedömning inlärningsmodell som garanterar studenten inte bara uppfyller de förväntningar läkarutbildningen men lär kunskapsinhämtning och färdigheter självutvärdering kritiska för att fungera i sin väntan på forskar och professionell miljö.

akademiska Enhancement

Det långsiktiga målet för Academic Enhancement programmet är att ge eleven att bli en framgångsrik livslångt lärande beredd att hålla jämna steg med förändringarna i medicin. Det kortsiktiga målet är att ge feedback student på deras kunskapshantering och inlärning samtidigt lära dem att kunna själva uppnå denna bedömning. Detta sker genom en serie av strukturerade kunskaps behålla bedömningar med betong och subjektiva komponenter.

Det första konkreta komponenten är studerande användning av testet huvudtestsystemet för att skapa vecko tentor självutvärdering (SAE) i samband med blockmaterialet. Dessa prov övervakas av Academic Enhancement laget för kompetens och kunskapshantering. Academic Enhancement laget (academic_enhancement@iuhs.edu) dokumenterar varje elevs prestationer och undervisar eleven hur man använder systemet för att bedöma sin egen prestation.

Den andra betong komponenten är att erbjuda två Diagnostic Assessment och Retention (DAR) undersökningar vid slutet av varje block av studien. Dessa prov används för att övervaka elevernas kompetens och ge dem möjlighet att erkänna sin förståelse och behov. Dessutom kommer dessa data tillsammans med blockundersökningsdata, informera sina framtida översyn sessioner i Block 9 och 10.

Den subjektiva komponenten består av studenter som utbildas i kunskaps färdigheter självbedömning. Detta uppnås genom att använda en prediktiv modell av examen tagande, används i hela programmet. Medan eleverna gör blockera undersökningar (BE) och Academic Enhancement undersökningar (DAR) de är skyldiga att spela på en enkel poängark, om de trodde att de fick en fråga rätt eller fel med √ eller X. Studenter är skyldiga att lämna in sin förutsagda utfall till Academic Enhancement laget. Studenter och akademiska Enhancement laget använder dessa förutsägelser för att hjälpa eleverna att lösa resultaten av förutsägelserna och lära sig att styra sina studier för att ta itu med sina svagheter och missförstånd mest effektivt.

Denna undervisning / lärande övning ger självkännedom för studenten med avseende på deras kunskap. Studenten måste först fatta beslut om kunskaperna i fråga att besvara examen och då måste fatta ett beslut om detta beslut. Detta senare steg tvingar studenter att validera och kontrollera deras förståelse av kunskapen i fråga. De uppfattade svaga områden kontra verkliga svaga områden och upplevda styrkeområden kontra verkliga styrkeområden är uppenbara i resultaten. Eleverna kommer att informeras om att en avvikelse på mindre än 5% mellan förutsagda och faktiska poängen är deras mål att verkligen veta vad de vet och vet vad de gör inte.

Provning och utvärdering

Studenterna kommer också instrueras i prognosmodeller av examen tagande och självstudier bedömning genom att utnyttja IUHS praxis tentor och Block tentor. Målet med detta arbete är att tvinga eleverna att gå längre än att bara titta på frågor, gör vissa val och sedan läsa svaren. Genom att registrera och rapportera deras förväntade val de tvingas att först fatta ett beslut om materialet och sedan tänka på sin förståelse för det. AE kommer att bedöma B1 blocket examen och samla missade frågor. Dessa data används sedan för utvärdering och omprov / granskar i efterhand blocket AE Diagnostic Assessment och Retention (DAR) tentor och slutligen CAP B9 / 10.

Integrerad klinisk medicin

Under de prekliniska medicinsk vetenskap Program studenter delta i ICM. ICM möjliggör modern medicinsk studenten ha klinisk kunskap och erfarenhet före starten av kliniska rotationer och ICM-programmet kommer att ge honom och henne med en gedigen kunskap om de förfaranden, kompetens och beslutsfattande som krävs för framgång i kliniska clerkships och hemvist.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

IUHS uses a innovative, low cost solution to transform the learning experience and underlying economics of medical education, with the goal of addressing the global shortage, inequitable distribution, ... Läs mer

IUHS uses a innovative, low cost solution to transform the learning experience and underlying economics of medical education, with the goal of addressing the global shortage, inequitable distribution, and demographic representation of healthcare professionals, especially in primary care. Läs mindre