Certifikat inom hälsovårdsmarknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Programmet erbjuds endast online

  • Få 1-1 live support från erfarna facilitatorer
  • 9 enheter som tar dig igenom marknadsföring
  • # 21 rankning 2019 för bästa online MBA av US News & World Report

Hälsoindustrin har flyttat från volymbaserad vård till värdebaserad vård: Mer än någonsin måste sjukvårdsorganisationer prioritera patientengagemang och hälsoresultat. Patienterna har blivit mer engagerade i sin egen hälsa. Leverantörer måste anpassa hur de engagerar sin målgrupp för att förbli relevant och säkerställa framgång - kort sagt: De måste anpassa sig och leda i en patientcentrerad strategi.

Certifikatet inom hälso- och sjukvårdsmarknadsföring var utformat för att utrusta vårdpersonal med viktiga marknadsföringskoncept, verktyg och fallstudier så att de kan förvandla patientinteraktioner till positiva kundupplevelser. Kurserna är utvecklade i samarbete med Pepperdine Graziadio Business School och med branschexperter och är specifikt utvecklade för medicinsk marknadsföring och marknadsföring inom hälso-och sjukvård, vilket är till skillnad från marknadsföring inom något annat område, eftersom strategierna påverkar konsumentens hälsa.

Daria Shevtsova / Pexels

Program översikt

Certifikatet inom hälso- och sjukvårdsmarknadsföring ger branscharbetare färdigheter att flytta sin organisation mot ett nytt sjukvårdsparadigm med en kundcentrerad strategi. Det kommer att främja elevernas intellektuella och professionella färdigheter inom viktiga marknadsföringsområden som marknadsföringsstrategier och insikter, segmentering och inriktning, varumärkesutveckling, kundlojalitet och strategi för marknadsföringsmix.

Curriculum

På nio veckor täcker certifikatet följande ämnen i samband med marknadsföring av hälso- och sjukvård:

  • Enhet 1: Introduktion till hälsovårdsmarknadsföring
  • Enhet 2: Insikter om marknadsföring
  • Enhet 3: Kundbedömning
  • Enhet 4: Marknadssegmentering och inriktning
  • Enhet 5: Varumärkesutveckling
  • Enhet 6: Skapa värde - strategi för produkter, tjänster och priser
  • Enhet 7: Leverera kundvärde genom distribution
  • Enhet 8: Kommunicera värdefrämjande strategi och kundlojalitet
  • Enhet 9: Övervakning av planen

Resultat

Efter avslutad denna nio-veckors online medicinsk marknadsföringskurs, kommer kandidater att kunna:

  • Utvärdera effektiviteten i en marknadsföringsplan för sjukvården
  • Tolka och presentera relevant information (kvantitativ och kvalitativ) för att stödja marknadsföringsrekommendationer och beslut
  • Skapa livskraftiga, körbara marknadsföringsstrategier och taktiker för en sjukvårdsorganisation

Vem ska studera detta program?

Certificate in Healthcare Marketing är utformat för olika yrkesverksamma som vill lära sig mer om en patientcentrerad vårdorganisation och tillämpa nya innovativa marknadsföringsmetoder. Specifikt kan det gynna:

  • Marknadsförare och nyutbildade nyutbildade inom hälso- och sjukvård
  • Sjukvårdspersonal som är ny inom marknadsföring
  • Sjukvårdspersonal som vill få kontakt med kamrater
  • Ledarskap och affärsutvecklare som vill lära sig nya marknadsföringsstrategier

Om DHGE + Pepperdine Graziadio Business School Partnership

Partnerskapet mellan Dignity Health Global Education och Pepperdine Graziadio Business School kombinerar rigor, rykte och engagemang för att driva meningsfull och positiv förändring i samhällen genom en oöverträffad utbildning.

Senast uppdaterad Aug 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Dignity Health Global Education (DHGE) is the leading healthcare workforce development company. Dedicated to providing customized educational opportunities and a student-centric experience, we develop ... Läs mer

Dignity Health Global Education (DHGE) is the leading healthcare workforce development company. Dedicated to providing customized educational opportunities and a student-centric experience, we develop online programs and workforce development solutions with industry, for industry. Läs mindre