Översikt

Välkommen till Fred Wilson School of Pharmacy vid High Point University i High Point, NC. Våra fakultets- och personaltentläkare som är dedikerade till patientvård i alla inställningar och har kunskaper och kunskaper för att träna apotek på högsta möjliga nivå. Vår utbildningsmodell innehåller fokus på grundläggande farmaceutiska kunskaper och färdigheter som är nödvändiga för att göra kvalitativa kritiska beslut kombinerat med klinisk träning i olika miljöer. Studenter som förvärvar kunskap och skicklighet och är kompetenta kommunikatörer kommer att utgöra kärnan från vilken morgondagens ledare utvecklas!

Uppdrag

Att ge en extraordinär apotekskurs genom integrering av biomedicinska och kliniska vetenskaper som gör det möjligt för framtida apotekare att utmärka sig i en dynamisk vårdmiljö som medlem i hälsovårdsgruppen.

Syn

Att vara en främsta apoteksklinik som främjar utbildning och forskning som förbereder medkänsla och inspirerade vårdledare för det lokala och globala samhället.

mål

  1. Ge eleverna en omfattande utbildning på apoteket som omsorgsfullt integrerar grundläggande och kliniska vetenskaper.
  2. Utveckla inom eleverna processen med analytisk tanke, så att de kan motivera genom kliniska och vetenskapliga problem.
  3. Främja för alla fakulteter och studenter, en passion för klinisk och vetenskaplig upptäckt för att förbättra vården.
  4. Behåll en miljö av omsorg och acceptans för personliga och kulturella skillnader, att utveckla vänliga, medkännande och acceptera apotekspraktiker.
  5. Exponera studenter för verkliga situationer som förbereder dem att fungera effektivt i hälsovårdsmiljöer.

Utbildningsfilosofi

HPU SOP kommer att använda en nära integrerad grundläggande och klinisk vetenskaplig läroplan för att främja studentapplikation av hela kompetensen som krävs för att ge patientcentrerad läkemedelsvård. Våra undervisningsformer kommer att använda evidensbaserade tekniker som främjar långsiktigt lärande och utökar möjligheten att syntetisera den snabbt föränderliga kunskapen inom vården.

Standardiserat Client Program i Fred Wilson School of Pharmacy vid High Point University

Standardiserade klienter (SC) är en viktig del av HPUs apoteksprogram och ger våra studenter förstahandsupplevelser i en miljö där de kommer att tillämpa nylärda färdigheter i ett verkligt format.

Eleverna får ett patientscenario där fallspecifikationer definieras, vilka villkor, mediciner och problem patienten kan ha, så att de kan tillämpa kritiska tänkande färdigheter i att utföra en medicationshistoria, bedöma problemet, identifiera vad som behöver göras, och rådgivning till patienten, föräldern eller vårdgivaren. Genom att öva självständigt, utan instruktörer eller kamrater, för att lösa patientens problem, inser studenten snabbt vad som behövs för att hjälpa en patient. Detta är det "riktiga testet av vad som behövs för att veta" att vara en extraordinär apotekare i dagens värld!

Standardiserade kunder rekryteras och utbildas för att skildra levande patienter. SC: erna lär sig och handlar ut det definierade skriptet konsekvent så att varje elev får samma erfarenhet. Fakulteten tränar varje SC för att utföra rollen.

Feedback från den standardiserade klienten, fakulteten och videoinspelningen ger våra elever en "kant" för att förvärva patientcentrerad kompetens.

  • SC ger feedback till studenten om kommunikationsförmåga och hur den övergripande erfarenheten var.
  • Fakulteten granskar mötet för att ge den studerande professionell kunskap.
  • Studenten självbedömer sin prestation för att identifiera förbättringar.

IPE

Inter-professionell utbildning

Interprofessionell utbildning (IPE) är en samarbetsinlärningsupplevelse som inkluderar studenter och lärare från flera hälsoyrken. Genom IPE utvecklar eleverna de kunskaper, färdigheter och beteenden som krävs för att bli effektiva medlemmar i sjukvårdsteamet. Här vid High Point University Fred Wilson School of Pharmacy är vi hängivna att integrera IPE i hela vår läroplan för att säkerställa att våra studenter är beredda att leverera utmärkt patientvård i dagens multidisciplinära vårdinställningar.

Vår IPE-plan innehåller fyra grundläggande steg: exponering, nedsänkning, erfarenhet och kompetens.

Exponering

Från början av vår läroplan exponeras studenter för olika hälsoområden genom gästföreläsningar och interaktiva laboratorieövningar. De lär av andra vårdgivare om sina respektive områden och hur dessa discipliner relaterar till apotekspraxis.

Nedsänkning

När studenterna går igenom programmet, fördjupas de i samverkande hälsovårdsmiljöer, både levande och simulerade, där de utvecklar nyckelkompetens mellan yrkeskompetens. Simuleringar inkluderar standardiserade klientfall och laboratoriekurser som involverar flera vårdgivare. Under sina introduktionsmiljöer och sjukhusapotekrotationer tränar eleverna sina interprofessionella fönsterbrädor i verkliga vårdinställningar.

Erfarenhet

Vid det tredje året i vårt program är eleverna väl förberedda att delta i och bidra till interprofessiva workshops som arrangeras av Triad IHEC (Inter-Professional Health Education Center). Triad IHEC är en samarbetsinsats som omfattar flera yrkesskolor från olika institutioner i området, inklusive High Point University , NC A

Kompetens

Studenter spenderar sitt sista år av programmet att lära sig, öva och visa sina inter-professionella kompetenser under Advanced Pharmacy Practice Experiences (APPE). Dessa praktiska erfarenheter gör det möjligt för studenterna att utnyttja och polska sin inter-professionella kunskaper, färdigheter och beteenden före examen.

Triad Inter-Professional Health Education Center (Triad IHEC)

Vid starten av hälsovetenskapsprogrammet vid High Point University i 2015 bildades Triad IHEC mellan UNCG: s skolor för omvårdnad och socialt arbete, NC A

Program undervisas på:
  • Engelska
Senast uppdaterad Augusti 20, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Sep 2019
Duration
4 år
Pris
18,567 USD
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sep 2019