Universitets magisterexamen i genetiska, näringsmässiga och miljömässiga faktorer för tillväxt och utveckling NUTRENVIGEN G + D-faktorer
Universidade Santiago de Compostela
Nyckelinformation
Campus läge
Santiago de Compostela, Spanien
språk
Spanska, Galiciska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 089
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna magisterexamen ger avancerad utbildning, med en tvärvetenskaplig inriktning, för den akademiska, professionella och forskningsspecialisering av akademiker som är intresserade av olika områden av pediatrisk forskning. Det är en masterexamen mellan universitet och universitet med universiteten i Cantabria, Granada, Rovira i Virgili och Zaragoza.
NUTRENVIGEN-G+D Factors interuniversity joint Master's Degree är en enda officiell examen som organiseras gemensamt av 4 universitet eller "Joint Programme", av stort vetenskapligt och akademiskt intresse.
Denna Masters internationella karaktär har lett till det avtal som upprättats med Early Nutrition Academy (ENA), genom vilket bland annat alla studenter på NUTRENVIGEN-G+D Factors Master bjuds in att delta i de forskarutbildningskurser som årligen är hålls vid ett av de universitet som deltar i konsortiet.
Läroplan
Programmet är uppbyggt i 5 tematiska ämnen och 2 moduler, varav studenten ska ta totalt 60 ECTS:
- Obligatorisk: 15
- Valfria: 21
- Extern praktik: 9
- Masters avslutande projekt: 15
Kompetensinlärning kommer att uppnås genom en logisk organisation av den nödvändiga informationen; Detta utvecklas med två processer, en konceptuell, "Multidisciplinärt tänkande", som gör att vi kan erbjuda ramverket, och en annan instrumentell, "Information och dokumentation", som ger självständighet till eleven. Denna metod kombinerar erfarenhet med konceptuellt lärande, systematisk observation och experiment och innovation som gör det möjligt att anpassa professionella teorier och praktiker till behoven hos 2000-talets befolkning.
Tillvägagångssättet från en multidisciplinär synvinkel till skapandet och utvecklingen av hälsomodellen i Spanien kommer att göra det möjligt för oss att uppnå konkreta lösningar som tar hänsyn till alla faktorer som påverkar utvecklingen av sjukdomar från tidigt liv; Konceptualiseringen och metodiken som används i NUTRENVIGEN-G+D Factors Master kommer att hjälpa till att uppmuntra skapandet av nya, mer personliga hälsoprogram, som lätt kan användas av yrkesverksamma såväl som andra riktade till konsumenter, och kommer att gynna upprättandet av rekommendationer och politiska strategier för ett hälsosammare liv under hela livslängden.
Virtuell träning involverar en modalitet av undervisning-inlärningsprocessen där relationen mellan lärare och elev sker i en virtuell inlärningsmiljö genom en distansutbildningsplattform. Detta innebär att dessa nya tekniska förfaranden kommer att beaktas i icke-ansikte-mot-ansikte-processer.
Universiteten som deltar i Master i "genetiska, näringsmässiga och miljömässiga villkor för tillväxt och utveckling" som presenteras, har tillräckliga materiella och mänskliga resurser för att säkerställa genomförandet av onlineundervisning, vilket underlättar det autonoma lärandet för studenter; I denna mening garanterar förekomsten i de deltagande universiteten av den gemensamma virtuella miljön för undervisning, och samordnad av UGR, en korrekt utveckling av Master.
I början av kursen kommer det att kallas till ett obligatoriskt ”Virtuellt möte” med de nya studenterna där de kommer att informeras om hanteringen av undervisningsplattformen, ansvariga lärare, global utvärdering, extraordinära kurser, mobilitet m.m. Denna första erfarenhet är mycket viktig för att föra studenten närmare den virtuella undervisningsplattformen och undvika senare problem.
I sin tur kommer vart och ett av de tematiska ämnena i varje undervisningsmodul att ha en undervisningshandledning (som en elektronisk resurs – magisterwebbplats), där studenterna kommer att ha information om: ECTS, sammanfattning, kompetenser, mål, innehåll, metodik, lärandeaktiviteter, utvärdering och studietid, datum för arbetspresentationer, lärarpersonal och kalender för möten ansikte mot ansikte.
All denna information kommer att stödjas av arbetet med virtuell handledning av lärare och stöd genom olika kommunikationskanaler, antingen personligen eller på distans genom e-lärandeverktyg.
Allt läromedel kommer att vara tillgängligt för studenterna och samordnande fakulteter för varje tematiskt ämne under hela kursen på UGR Masters undervisningsplattform.
Användningen av IKT kommer att vara mycket omfattande i detta program, så att även om studenten erbjuds och rekommenderas klasser, seminarier, konferenser, internationella kurser ansikte mot ansikte, på frivillig basis, kommer allt innehåll i dessa vetenskapliga evenemang också att vara exponeras virtuellt på magisterns webbplats, tillsammans med resten av läromedlet.
- Varje student kommer att organisera en arbetsplan för virtuella sessioner (forum) och personliga studier och lärande. Elevens personliga engagemang kommer att variera mellan 20 timmar och 30 timmar per vecka per ämne.
- "On-line" programmeringen av Master är kontinuerlig under hela kursen, och därför kan flera kurser sammanfalla samtidigt. Kalendern, som kommer att finnas tillgänglig från början av läsåret, tillåter dock studenten att organisera sina studietider för att genomföra aktiviteterna.
- Virtuell undervisning med programmering av grupparbete möjliggör interaktion mellan studenter, även med olika grader och från olika länder.
- Varje tematiskt ämne har ett särskilt utvärderingssystem anpassat till de specifika kompetenserna och förväntade läranderesultaten. Utvärderingen kommer att ske kontinuerligt online, med användning av forum, kritisk läsning av dokument och genomförande av olika aktiviteter och arbeten; Övningarna och de skriftliga proven kommer att vara rent konceptuella eller tillämpning av kunskap genom praktiska fall. I allmänhet kommer det att finnas individuella och grupparbeten som kommer att utvärderas lika på en viktad basis. – Virtuell undervisning med programmering av grupparbete möjliggör interaktion mellan studenter, även med olika grader och från olika länder.
- Varje tematiskt ämne har ett särskilt utvärderingssystem anpassat till de specifika kompetenserna och förväntade läranderesultaten. Utvärderingen kommer att ske kontinuerligt online, med användning av forum, kritisk läsning av dokument och genomförande av olika aktiviteter och arbeten; Övningarna och de skriftliga proven kommer att vara rent konceptuella eller tillämpning av kunskap genom praktiska fall. Generellt kommer det att finnas individuella och grupparbeten som kommer att utvärderas lika på ett viktat sätt.
Programresultat
- Träna eleverna i effekterna av närings-, miljö- och livsstilsfaktorer på den individuella genetiska belastningen och organismens hälsa.
- Ge studenten kunskaper relaterade till den vetenskapliga och bioetiska metodologin för forskning i de olika stadierna av tillväxt och utveckling.
- Främja samarbete och rörlighet mellan deltagande centra.
- Integrera experter från olika områden (mångvetenskaplig inriktning).
- Främja deltagande av studenter från olika kunskapsområden inom hälsovetenskap.
Galleri
Karriärmöjligheter
Utexaminerade kan gå med:
- Företag inom den allmänna mat- och barnmatssektorn
- Företag med genetiska studier och företag med anknytning till miljön
- Institutioner för pediatrik, nutrition och bromatologi, kost och nutrition, biokemi, immunologi, farmakologi, genetik, medicinsk utbildning, hälsoutbildning...
- Förebyggande och hälsoprogram
- Neuroutvecklingsprogram
- Personlighetsprogram, psykologisk utvärdering och behandling, evolutionär och pedagogisk psykologi, experimentell psykologi, beteendefysiologi, experimentella vetenskapers didaktik, socialantropologi..., samt med undervisnings- och forskningsfunktioner.
Samtidigt kommer magisterexamen att utbilda högt kvalificerade yrkesverksamma inom:
- Förbättra barnets hälsa för att förbättra den vuxnas hälsa.
- Delta och utforma sjukdomsförebyggande åtgärder, implementera näringsråd och hälsosam livsstil för gravida kvinnor, barn och ungdomar.
- Undersöka faktorer som reglerar genuttryck, förbättra miljön som omger barnet med tillräcklig kunskap för att undvika, känna igen och behandla miljöföroreningars skadliga effekter på tillväxt och utveckling.