Magisterexamen inom barnhälsovård och barnsjukvård
Escola Superior de Enfermagem de Coimbra
Nyckelinformation
Campus läge
Coimbra, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Begär info
Studieavgifter
EUR 1 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
* årlig tips
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Magisterexamen inom barnhälsovård och barnsjukvård
Magisterexamen i omvårdnad inom barnhälsa och barnläkemedel vid Escola Superior de Enfermagem de Coimbra , som för närvarande regleras av Order No. 3035/2018, den 23 mars, syftar till att eftersträva de grundläggande målen för högre utbildningspolitik, vilket ger dem nödvändiga färdigheter för att de ska kunna livslångt lärande och förvärv av kunskaper och färdigheter som syftar till professionell prestation och utveckling, särskilt de kompetenser som definieras för sjuksköterskor specialiserade på barn och ung vuxen omvårdnad definierad av sjuksköterskans order och ingår i förordning nr 123 / 2011, Reglering av särskild kompetens hos sjuksköterskespecialist inom barn och ungdomshälsovård.
Studieplanen tar hänsyn till det sociala, kulturella och pedagogiska sammanhanget, utbildnings- och hälsopolitiken som syftar till barn- och familjevård, de demografiska och epidemiologiska trenderna inom samma område, liksom de nuvarande uppfattningarna om barnomsorg. specialiserad omvårdnad till barnet, från födsel till sen ungdom, och hans familj. Dess design avser att följa DL 115/2013 av processerna relaterade till nya studiecykler - normer för processer som hänför sig till nya studiecykler.
Läroplanorganisationen syftar till att svara på de principer som ligger bakom det europeiska kreditöverföringssystemet (ECTS).
Det är tänkt att de färdigheter som utbildas av praktikanterna, förutom teknisk och vetenskaplig kunskap, avser de som är relaterade till relationsdomänen, vilket anses vara väsentliga vid vård av vårdgivare.
Mästarens kurs i omvårdnad av barns hälsa och barn i sin pedagogiska komponent, förutom att syfta till prestation och professionell utveckling, syftar till att eftersträva de grundläggande målen för högre utbildningspolitik genom att tillhandahålla färdigheter som gör att de kan lära sig under hela livet och kunskaper och förståelse för: problemlösning i nya och / eller komplexa situationer, i breda och tvärvetenskapliga sammanhang; Utveckling av lösningar och utfärdande av domar, inklusive reflektioner om deras etiska och sociala konsekvenser. och meddelandet av slutsatser på ett tydligt och entydigt sätt.