MSPH i internationell hälsa (hälsosystem)
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nyckelinformation
Campus läge
Baltimore, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 59 184 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per traditionellt läsår. Ytterligare avgifter kan tillkomma. Stipendier finns tillgängliga
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MSPH-programmet Health Systems förbereder studenterna för att ta ledar- och ledarroller inom hälsopolitik och planering, hälsofinansiering och -hantering samt övervakning och utvärdering av hälsoprogram. Våra akademiker bidrar till att stärka hälso- och sjukvårdssystem genom implementering av rättvisa och kostnadseffektiva insatser för att förbättra tillgången, kvaliteten och effektiviteten hos hälsovårdstjänster för befolkning som inte är underhållna.
Studenterna tränas i handledning och utvärdering av storskaliga program, hälsopolitisk analys, jämförande hälsosystemanalys och hälsofinansiering. Studenterna får också en stark bakgrund inom viktiga områden som primärvård och mödra- och barns hälsa.
Practicum-upplevelsen och toppstenpapperet gör det möjligt för studenter att tillämpa den kunskap som erhållits genom akademiska kurser för att lösa pressande hälsoproblem och utmaningar i global hälsa och att ge meningsfulla bidrag till hälsan hos befolkningen som inte är underhållna. För praktiken har studenterna möjlighet att arbeta med fakultetsprojekt eller att placeras inom ett antal organisationer över hela världen, inklusive skolans breda utbud av internationella samarbetspartners. Forskningscentra baserade på Institutionen för internationell hälsa, till exempel, erbjuder en mängd olika möjligheter för studenter.
Särskilda styrkor i Health System-programmet inkluderar:
- Betoning på att använda en systemstrategi för planering, hantering och utvärdering av hälsoprogrammet
- Utveckling av evidensbaserad förståelse av metoder för att stärka hälsosystemen
- Särskilt fokus på frågor som humanitärt bistånd, mödrar och barns hälsa och tjänster, förebyggande av skador och etik för leveranssystem till utsatta befolkningar
- Kandidater från programmet fortsätter att arbeta på internationella, statliga, akademiska och icke-statliga organisationer, såsom WHO, hälsovårdsministerier, USAID, Rädda Barnen och International Rescue Committee. Många av de forskningscentra som är baserade på Institutionen för internationell hälsa erbjuder också möjligheter för kandidater från programmet. Se var fler av våra nyutexaminerade arbetar.
Studenttidslinje
Studenter kan slutföra sina examen på 1,5 år. Alla krav ska slutföras inom två år.
Studenter som är inskrivna i programmet tar en gemensam kärna av kurser och har möjlighet att specialisera sig, baserat på deras intressen och erfarenhet, genom att ta ytterligare valfria kurser. Läroplanen fokuserar på planering och hantering av hälsoprojekt och program på samhälls-, distrikts-, nationell och global nivå; den akademiska guiden innehåller examensspecifik information, kompetens, lärandemål och kurskrav. En skriftlig omfattande tentamen i slutet av det första året av programmet testar studenter på kärnkompetenser.
Den erforderliga 4-månaders praktikupplevelsen är en viktig ytterligare del av detta utbildningsprogram. Typiska praktikupplevelser inkluderar att arbeta i hälsoprogram som direkt betjänar missgynnade befolkningar i låg- och medelinkomstländer, arbeta vid en organisations huvudkontor eller regionkontor för att ge teknisk support till fältprogram eller för att förbättra ledningen av en organisations program över hela världen och arbeta med ett forskningsprojekt relaterat till hantering av hälsosystem. Efter praktiken genomför studenterna en vetenskaplig uppsats, kallad en toppsten, vanligtvis relaterad till deras praktikupplevelse, som integrerar material från flera kurser som tillämpas på ett specifikt ämne av intresse. Programmet tar 18-24 månader att slutföra.
Akademiska termer 1 - 4
- Intensiva kurser
- Omfattande institutionell tentamen vid slutet av det första läsåret
- Practicum-förslag
Akademiska termer 4-6 (minimum)
- Practicum: fältplacering eller skolbaserad undersökning och analys av en betydelsefull fråga relaterad till hälsan hos befolkningen som är undervärderade
- Practicum-uppdatering i slutet av varje termin
- Capstone-uppsats granskad och godkänd av två fakultetsläsare. Takstenen bör ge konkreta bevis på expertis inom ett specifikt tillämpat ämne av internationell hälsovetenskap.
Practicum
Förutom att genomföra de nödvändiga kurserna måste studenterna få praktisk erfarenhet av tillämpningen av de principer och metoder som lärts genom en praktik. Helst kommer studenter att slutföra sina praktik utomlands. Institutionen har många fältplatser över hela världen där studenter ofta placeras. Fakulteten och personalen hjälper också studenterna att hitta möjligheter med andra globala hälsoorganisationer.
Typiska praktikupplevelser inkluderar arbete i hälsoprogram som direkt betjänar missgynnade befolkningar i låg- och medelinkomstländer. Exempel på platser där våra studenter har slutfört sin praktik inkluderar UNICEF, UNAIDS, USAID, WHO, PAHO, Bill & Melinda Gates Foundation, Clinton Health Access Initiative, katolska hjälptjänster, Rädda barnen och genom olika Johns Hopkins-anslutna institut.
Karriärmöjligheter
Efter examen tar våra MSPH-akademiker strategiska och ledande roller i hälso- och sjukvårdsorganisationer i olika nationella och internationella miljöer. Alumni njuter av karriärer inom akademin, statliga och icke-statliga sektorer och industri. Utexaminerade blir folkhälsoutövare som tillhandahåller tekniskt stöd till folkhälsoforskare och folkhälsochefer vid utformning, genomförande och utvärdering av program för att ta itu med folkhälsoproblem som utsatta befolkningar står inför i USA och utomlands.
Där våra senaste alumner arbetar:
- Centers for Disease Control och Prevention
- Clinton Health Access Initiative
- Katolska hjälptjänster
- ORISE-stipendiat
- Innovationer för fattigdom
- Harvard Medical School, Institutionen för psykiatri vid Cambridge Health Alliance
Ansökningsinformation
Alla ansökningar ska skickas in via SOPHAS.
I allmänhet måste examenssökande lämna in följande:
- Online ansökan
- Officiella transkriptioner från ALLA institutioner på högskolenivå som du deltog i (akademiska register från institutioner utanför USA måste genomgå en referensbedömning).
- Standardiserat testresultat (Vänligen granska för Covid-19 Pandemic-relaterade policyer)
- Engelska kunskapsprov (TOEFL eller IELTS), om tillämpligt
- Tre brev av rekommendation
- CV eller curriculum vitae
- Uttalande av syfte och mål
Internationella sökande är välkomna och bör granska ytterligare instruktioner för ansökan från länder utanför USA
Förkunskapskrav
Framgångsrika sökande har en stark akademisk rekord med särskild tonvikt på utmärkta kvantitativa och skrivfärdigheter, vilket återspeglas i transkript och standardiserade testresultat (GRE eller MCAT). För applikationssäsongen 20-21 rekommenderas GRE-poäng men rekommenderas inte.
- Baccalaureat-nivå examen inom ett relaterat område. Studenter måste ha en tidigare examen i biologiska eller hälsovetenskap eller alternativt inom management eller samhällsvetenskap.
- Graduate Record Examination (GRE). För läsåret 2021/2022 rekommenderas GRE-poäng men krävs inte.
- Personligt uttalande av professionella och / eller forskningsmål
- Officiella utskrifter från alla institutioner deltog
- TOEFL eller IELTS för engelska som inte är modersmål. Lägsta poäng:
- TOEFL: 100 iBT; 600 PBT (pappersbaserat test)
- IELTS: 7
- Tre brev av rekommendation
vittnesmål
Eva Leidman, MSPH '12
"Hopkins-fakulteten är en enastående resurs. Hitta fakultetsmedlemmar som arbetar med forskning som intresserar dig och se hur du kan bidra. - Leidman i Haiti som arbetar med jordbävningsåterhämtning."
Prianca Reddi, MSPH '20
"Genom de engagerande klassrumsdiskussionerna, robusta metodernas läroplan och praktiska erfarenheter av programmet har jag lärt mig färdigheter som behövs för att titta på bevisen och ställa rätt frågor vid rätt tidpunkt."
Mary Qiu, MSPH '16
"Från min praktikserfarenhet i Angola fick jag mer praktiska färdigheter för att genomföra en studie utomlands. Det förberedde mig att genomföra studier i större skala och att hantera eventuella problem som uppstår."
Mary arbetar nu på Innovations for Poverty Action som forskningskoordinator i Tanzania.
Mariya Patwa
"Jag drar ständigt på de ovärderliga färdigheter som jag fick under min praktik på en operationell klinikplats i Johannesburg, Sydafrika."
Mariya arbetar nu på Cambridge Health Alliance.
Bhavya Gowda, MSPH '11
"Det var mycket användbart att få praktisk erfarenhet i en klassrumsmiljö innan man måste göra det på jobbet."
Bhavya är nu en Access to Medicines and Diagnostics Program Manager vid Clinton Health Access Initiative.
Läroplan
Studenttidslinje
Studenter kan avsluta sin examen på 1,5 år. Alla krav ska vara klara inom 2 år.
Studenter som är inskrivna i programmet tar en gemensam kärna av kurser och har möjlighet att specialisera sig, baserat på deras intressen och erfarenhet, genom att ta ytterligare valfria kurser. Läroplanen fokuserar på planering och hantering av hälsoprojekt och program på samhälls-, distrikts-, nationell och global nivå; den akademiska guiden innehåller examensspecifik information, kompetens, lärandemål och kurskrav. En skriftlig omfattande tentamen i slutet av det första året av programmet testar studenter på kärnkompetenser.
Akademiska termer 1 - 4
- Intensiva kurser
- Omfattande institutionell tentamen vid slutet av det första läsåret
- Practicum-förslag
Akademiska terminer 4 – 6 (minst)
- Practicum: fältplacering eller skolbaserad undersökning och analys av en betydelsefull fråga relaterad till hälsan hos befolkningen som är undervärderade
- Practicum-uppdatering i slutet av varje termin
- Capstone-uppsats granskad och godkänd av två fakultetsläsare. Takstenen bör ge konkreta bevis på expertis inom ett specifikt tillämpat ämne av internationell hälsovetenskap.
Practicum
Förutom att slutföra de erforderliga kurserna måste studenterna få praktisk erfarenhet av tillämpningen av de principer och metoder som lärt sig genom ett praktikum. Helst kommer studenterna att slutföra sina praktik utomlands. Institutionen har många fältplatser över hela världen där studenter ofta placeras. Fakulteten och personalen hjälper också studenter att hitta möjligheter med andra globala hälsoorganisationer.
Typiska praktikupplevelser inkluderar arbete i hälsoprogram som direkt betjänar missgynnade befolkningar i låg- och medelinkomstländer. Exempel på platser där våra studenter har slutfört sin praktik inkluderar UNICEF, UNAIDS, USAID, WHO, PAHO, Bill & Melinda Gates Foundation, Clinton Health Access Initiative, katolska hjälptjänster, Rädda barnen och genom olika Johns Hopkins-anslutna institut.
Galleri
Karriärmöjligheter
Efter examen tar våra MSPH-akademiker strategiska och ledande roller i hälso- och sjukvårdsorganisationer i olika nationella och internationella miljöer. Alumni njuter av karriärer inom akademin, statliga och icke-statliga sektorer och industri. Utexaminerade blir folkhälsoutövare som tillhandahåller tekniskt stöd till folkhälsoforskare och folkhälsochefer vid utformning, genomförande och utvärdering av program för att ta itu med folkhälsoproblem som utsatta befolkningar står inför i USA och utomlands.
Där våra senaste alumner arbetar:
- Centers for Disease Control och Prevention
- Clinton Health Access Initiative
- Katolska hjälptjänster
- ORISE-stipendiat
- Innovationer för fattigdom
- Harvard Medical School, Institutionen för psykiatri vid Cambridge Health Alliance
Antagningar
Studentberättelser
Programresultat
Lärandemål
- Tolka kunskap om folkhälsoproblem som är relevanta för missgynnade befolkningar och tillvägagångssätt för deras bedömning, hantering och kontroll;
- Tillämpa begrepp och principer för ledning och ekonomi på driften av hälsosystem i resurssvaga miljöer;
- Analysera och syntetisera data som är relevanta för hantering och kontroll av hälsoproblem av betydelse för folkhälsan i resurssvaga miljöer;
- Ta fram skriftliga och muntliga rapporter för folkhälsopersonal och beslutsfattare.